W ogłoszeniach publikowanych przez pracodawców w polskich serwisach pracy zazwyczaj pisze się o dobrej pensji czy atrakcyjnym wynagrodzeniu. Tymczasem zwlekanie z podaniem wynagrodzenia powoduje często stratę czasu zarówno pracodawcy, jak i kandydata. A przecież otwarta i rzeczowa komunikacja pozwala na znalezienie odpowiednich pracowników.
Kandydat powinien możliwie szybko otrzymać informację o wynagrodzeniu oraz podstawowych warunkach współpracy. Firmie ułatwia to znalezienie właściwych pracowników, a kandydatom pracy, której oczekują.
– Nie sądzę, aby brak informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracy wynikał z obaw polskich firm. Moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. Zamieszczanie informacji o pensji w ogłoszeniach nie jest jednak powszechną praktyką także w krajach Europy Zachodniej, chociaż zdecydowanie częstszą niż u nas – powiedział na łamach serwisu infoWire.pl Jarosław Kiełpinski, Kierownik Działu Rozwoju Kadr w firmie Deichmann Obuwie.
Rynek pracy będzie wywierał wpływ na sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych przez pracodawców. W konsekwencji komunikacja z kandydatami stanie się bardziej rzeczowa i jaśniejsza. Polskie firmy już odczuwają trudności ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Dlatego jeśli przedsiębiorca ma dobrze płatną ofertę pracy, powinien od razu informować o proponowanym wynagrodzeniu.
Na podst.infoWire.pl