Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Biznes musi uwolnić moc swoich danych

Wartość globalnego rynku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) wyniesie w 2023 roku 43 mld USD według analityków Fortune Business Insights. Do 2030 roku wzrośnie ona do nawet 667 mld USD. Liczby te potwierdzają teorię, że GenAI będzie w kolejnych latach zaangażowana w realizację najważniejszych światowych projektów biznesowych.
Kategoria: Wiadomości
11.10.2023
Midjourney

Generatywna sztuczna inteligencja daje możliwość samodzielnego tworzenia nowych treści (tekstów, obrazów, muzyki lub wideo). Wykorzystując duże ilości danych, AI może naśladować ludzką kreatywność, otwierając drzwi do innowacji w wielu branżach - od sztuki po produkcję przemysłową. Innowacja to w tym przypadku słowo klucz.

AI sprzyja innowacjom

Zainteresowanie sztuczną inteligencję, które obserwujemy od roku, nie oznacza, że jest to technologiczna nowość. Zaawansowane rozwiązania AI wdrażane są od kilku lat w najpopularniejszych usługach, począwszy od chatów na stronach e-commerce, aż po pocztę e-mail znanych marek. Media społecznościowe - Facebook, Instagram, Snapchat – opierają swoje narzędzia właśnie na modelach sztucznej inteligencji. Dzięki nim w ostatnich latach wiele e-biznesów doświadczyło gwałtownego rozwoju.

- Firmy dostrzegają przewagę konkurencyjną, jaką można uzyskać dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Integracja z AI może zrewolucjonizować sposób, w jaki pracujemy i żyjemy, a to przełoży się na korzyści gospodarcze i społeczne. Jednak tempo innowacji wynikających z AI jest wręcz oszałamiające i często biznes nie nadąża za nowymi rozwiązaniami - mówi Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający SoftServe Poland.

Platformy AI są potężnym narzędziem do tworzenia i wdrażania innowacji. Pozwalają biznesowi na analizowanie dużych ilości danych, identyfikowanie wzorców i trendów. Siłą sztucznej inteligencji jest kreowanie nowych możliwości dla biznesu i testowanie pomysłów, np. w obsłudze klienta, tworzeniu treści marketingowych, aż po rozwój produktów. Potencjalne szanse, jakie dostrzega w AI biznes, potwierdza raport „Deloitte CFO Signals” za trzeci kwartał 2023 roku. Jego wyniki wskazują, że 42% firm eksperymentuje obecnie z GenAI, a 15% aktywnie włącza ją do swojej strategii biznesowej.

Ryzyka ograniczające wpływ AI na innowacje

Weryfikacja i badanie zwłaszcza aplikacji AI wynika z zagrożeń, jakie niesie z sobą sama technologia. Chodzi o treści chronione prawem autorskim, możliwość wykorzystania wrażliwych danych, stronniczość czy niekompletność. Modele AI czasami mają „halucynacje”, co oznacza, że generują treści, które są niedokładne (nieprawdziwe). Problemem jest też ryzyko narażenia zbiorów danych AI na cyberatak. Związane jest to m.in. z przechowywaniem informacji przez dłuższy czas.

Według raportu McKinsey, wpływ GenAI na światową gospodarkę może wynosić od 2,6 biliona do 4,4 biliona dolarów rocznie. To sugeruje, że firmy powinny przyjąć bardziej proaktywne i przyszłościowe podejście do innowacji. Tradycyjne rozwiązania i strategie mogą już wkrótce nie wystarczyć. Sztuczna inteligencja rozpoczęła rewolucję, której chyba już nie da się zatrzymać.

Źródło:
informacja prasowa 

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również