oferty pracy
1. Jakie możliwości współpracy oferują Państwo studentom?
Studentów zapraszamy przede wszystkim na staże. Nabór prowadzony jest w trybie ciągłym, jednak najwięcej ogłoszeń na naszej stronie kariery widać jesienią. Status studenta, znajomość języka angielskiego i dyspozycyjność 25-30 godzin w tygodniu – to trzy podstawowe kryteria, które trzeba spełnić, by móc rozpocząć u nas 6-miesięczny płatny program stażowy.
Większość studentów zostaje z nami na dłużej, w ramach kontynuacji stażu lub przechodząc na etat. Stażysta pracuje w elastycznych godzinach pracy, dostosowanych do planu zajęć na uczelni. W ramach czasu pracy nie tylko wykonuje codzienne zadania w swoim dziale, ale poprzez udział w regularnych przeznaczonych dla stażystów szkoleniach i warsztatach ma szansę poznać specyfikę innych linii biznesowych. Może się także angażować w różnego rodzaju dodatkowe inicjatywy, od komunikacji wewnętrznej po wolontariat.
Staż to świetna okazja na zdobycie nowych umiejętności, wykorzystanie wiedzy ze studiów w praktyce oraz poznanie ciekawych, inspirujących osób z całego świata. Bardzo często jest po prostu pierwszym naturalnym etapem drogi zawodowej.
2. Home office w Państwa organizacji – na jakich zasadach pracownicy mogą pracować zdalnie?
Od ponad roku jesteśmy w trybie pracy zdalnej i cały czas jest to rekomendowana opcja. Nasze biuro pozostaje otwarte i w określonych przypadkach można je odwiedzać (obecnie liczba pracowników korzystających z tej opcji to średnio kilkadziesiąt osób dziennie tj. mniej niż 10%). Doceniają to nie tylko rodzice posyłający swoje dzieci do firmowego przedszkola, ale też wszyscy, którzy nie mają w domach czy mieszkaniach warunków do pracy lub zwyczajnie lepiej czują się w przestrzeni biurowej. Chcemy wychodzić naprzeciw potrzebom pracowników, jednak priorytet stanowi ich bezpieczeństwo.
3. Jak wygląda onboarding nowego pracownika w Państwa firmie?
Wdrożenie nowego pracownika odbywa się całkowicie zdalnie. Kiedyś wydawało się to nie do pomyślenia, jednak pandemia zafundowała nam nową rzeczywistość. Większość pracowników, którzy dołączyli do naszej organizacji w trakcie ostatniego roku, nigdy nie była w biurze, nie miała okazji napić się kawy z firmowego ekspresu czy wyjść na taras na dachu budynku.
Umowa, dokumenty do wypełnienia oraz sprzęt komputerowy dostarczane są kurierem do domu kandydata. Pierwszego dnia pracy odbywa się logowanie, szkolenie BHP, wirtualne oprowadzenie po biurze, spotkanie z przełożonym i zespołem. Na każdym etapie wdrożenia zarówno zespół HR, jak i przełożony, dbają, by nowy pracownik miał poczucie bezpieczeństwa i zaopiekowania. Komfort pracownika jest dla nas priorytetem, dlatego cały czas staramy się ten proces usprawniać i udoskonalać.
4. Jakie 3 umiejętności miękkie, Pani zdaniem, będą kluczowe u kandydatów do pracy w finansach w 2021 roku?
Niezmiennie ważne będą dokładność, wnikliwość, dbałość o szczegóły czy analityczne myślenie. Ja jednak chciałabym zwrócić uwagę na kompetencje, które zyskały na znaczeniu w obliczu pandemii i które, w moim odczuciu, pozostaną kluczowe w najbliższej przyszłości, bez względu na branżę.
W ciągu ostatniego roku zmienił się styl naszej pracy i funkcjonowania biznesu. Większość organizacji przeszła na tryb pracy zdalnej, często wprowadzany z dnia na dzień. W obliczu nowych okoliczności na pierwszy plan wysuwają się umiejętność szybkiej adaptacji do zmian, elastyczność i samoorganizacja – to cechy wręcz niezbędne, gdy mówimy o realizacji celów w rozproszonych zespołach. W niepewnych czasach, kiedy towarzyszy nam lęk i narasta w nas zmęczenie, ogromne znaczenie mają też odporność psychiczna i umiejętność radzenia sobie ze stresem.
W przypadku liderów, kluczowymi kompetencjami będą inteligencja emocjonalna, empatia, uważność na potrzeby innych, budowanie dobrej atmosfery, motywowanie – to więcej niż trzy, jednak uważam, że wszystkie są ważne! Można powiedzieć, że pandemia stała się swoistym sprawdzianem kompetencji liderskich.
5. Czy Państwa organizacja wspiera ideę różnorodności (diversity)? W jaki sposób?
Franklin Templeton posiada swoje biura w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Nasi pracownicy to osoby różnych narodowości, wywodzące się z różnych kultur, w różnym wieku, mające różne perspektywy i doświadczenia. Różnorodność jest więc wpisana w DNA firmy, a ideę jej kultywowania uczyniliśmy jedną z naszych nadrzędnych wartości. Wierzymy, że zdywersyfikowane zespoły są bardziej kreatywne i innowacyjne, a to finalnie przekłada się na wyniki całej organizacji. Ponadto bardzo nam zależy, by każdy pracownik, bez względu na wiek, płeć, kolor skóry, orientację seksualną czy zainteresowania, czuł, że może być w pełni sobą i że jest akceptowany.
Firma stwarza warunki do rozwoju swojego potencjału, nie brakuje okazji, by angażować się w różnego rodzaju inicjatywy, grupy zainteresowań czy projekty charytatywne. Istnieje też szereg koordynowanych oddolnie przez pracowników networków działających na rzecz budowania świadomości wokół wybranych obszarów tematycznych: równości płci, LGBT, niepełnosprawności.
Ja sama od dwóch lat współkoordynuję tę ostatnią grupę i muszę powiedzieć, że daje to wiele satysfakcji. Proponujemy naszym pracownikom cykliczne inicjatywy (np. teraz trwa miesiąc zdrowia psychicznego), a wraz z nimi wykłady, warsztaty, panele dyskusyjne – wszystko po to, by oswoić dane zagadnienie. Sama świadomość to już połowa sukcesu. Z radością obserwuję, jak Diversity & Inclusion zdobywa należną mu uwagę w świecie biznesu, jak firmy podejmują aktywne działania na rzecz kultury szacunku i równych szans.
Dziękuję za rozmowę.