Języki obce
1. Znajomość których języków obcych jest mile widziana bądź wymagana w Państwa firmie? Jak jest weryfikowana w procesie rekrutacji?
Karina Wyka, Starszy Specjalista ds. Rekrutacji: Podstawowym językiem, którego używamy w codziennej komunikacji w Nordea jest język angielski. Jego poziom weryfikowany jest na etapie procesu rekrutacyjnego – najpierw podczas krótkiej rozmowy telefonicznej, a następnie na spotkaniu rekrutacyjnym. Aby rozpocząć z nami współpracę, wystarczy znajomość na poziomie komunikatywnym.
Mile widziani są również kandydaci ze znajomością języków skandynawskich – duńskiego, szwedzkiego, norweskiego i fińskiego. Znajomość tych języków jest weryfikowana za pomocą audytu językowego – w formie pisemnej i ustnej. Nasi pracownicy porozumiewający się w tych językach otrzymują dodatek językowy.
Integracja pracowników
2. Jakie są formy integracji pracowników w Państwa firmie?
Nordea udostępnia swoim pracownikom szereg form integracyjnych. Wszystkie zespoły z Łodzi spotykają się dwa razy w roku na Winter Party i Summer Party. Dodatkowo w ramach swoich zespołów możemy zaplanować spotkania integracyjne i – co najciekawsze – samodzielnie decydujemy, jaką aktywność chcemy wybrać – kręgle, Escape Room czy też spotkanie w restauracji. Prowadzimy wewnętrznie również mnóstwo inicjatyw, które integrują pracowników: akcja krwiodawstwa, wspólne bieganie, gra w siatkówkę, piłkę nożną, ciasta urodzinowe i wiele, wiele innych 😊
Proces rekrutacji od A do Z
3. Jak wygląda proces rekrutacji w Państwa firmie? Czy jest stały od lat?
Po wstępnej selekcji, kontaktujemy się z wybranymi kandydatami. Pierwsza rozmowa telefoniczna trwa około 15 minut. Jeżeli zostaną spełnione oczekiwania dwóch stron, zapraszamy kandydatów na rozmowę rekrutacyjną. Najczęściej już po tym etapie przedstawiamy ofertę pracy lub dziękujemy za udział w procesie rekrutacyjnym.
Pytania na rozmowie o pracę
4. Jakie pytanie zawsze pojawia się na rozmowach kwalifikacyjnych w Państwa firmie?
Myślę, że każdy kandydat powinien spodziewać się kilku podstawowych pytań, niezależnie od tego, do jakiej firmy aplikuje. Również w Nordea dopytamy, czy wiesz, czym zajmuje się nasza firma i dlaczego zdecydowałeś się aplikować właśnie tutaj. Chętnie zadajemy pytania dotyczące wykształcenia, doświadczenia czy motywacji do pracy. Na tym etapie również ustalimy kilka formalności związanych z Twoją dyspozycyjnością bądź oczekiwaniami finansowymi.
Rozwój pracowników
5. W jaki sposób Państwa firma wspiera rozwój swoich pracowników?
Nordea wspiera swoich pracowników w rozwoju, udostępniając im szkolenia z umiejętności miękkich i twardych, zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Bardzo popularne są również kursy języków skandynawskich czy też języka angielskiego.
Dodatkowo mamy dwie ścieżki rozwoju wyznaczone w naszej firmie: ścieżkę specjalistyczną i ścieżkę liderską. W zależności od predyspozycji i zainteresowań można rozwijać się w tych dwóch obszarach. Rozwój wspiera również bezpośrednio przełożony, dbając o różnorodność zadań i ich kompleksowość.
Wyjątkowe jest to, że każdy pracownik ma dostęp do wszystkich ogłoszeń o pracę w naszej firmie. Jeżeli jest zainteresowany zmianą stanowiska, ma możliwość uczestniczenia w procesie rekrutacyjnym.
Dziękuję za rozmowę.