5 pytań do rekrutera z Franklin Templeton

Karolina Zdunowska, Redaktor naczelna, Grupa MBE

Aleksandra Liszka, HR Recruiter we Franklin Templeton, opowiada o tym, jakie umiejętności miękkie najbardziej cenione są u kandydatów oraz jak przygotować perfekcyjne CV, wolne od błędów.

Fot. Vasily Koloda / Unsplash

Fot. Vasily Koloda / Unsplash

Najczęstsze błędy w CV

1. Jakie błędy najczęściej pojawiają się w CV kandydatów? 

Najczęstszymi błędami są literówki, opis doświadczeń, które nie są związane ze stanowiskiem, na które się aplikuje oraz niejasna chronologia zatrudnienia (najlepiej zaczynać od tego najbardziej aktualnego).

CV jest wizytówką, na podstawie której rekruterzy decydują o tym, co dalej. Warto je zawsze dopasowywać do danej oferty i podkreślać te umiejętności, które będą najbardziej przydatne. Zdjęcie nie jest koniecznością, ale jeśli ktoś się już na nie decyduje – niech będzie profesjonalne.

Ja akurat jestem zwolenniczką uwzględniania zainteresowań w CV – uważam, że pokazują naszą ludzką stronę.

Znajomość języków obcych

2. Znajomość których języków obcych jest mile widziana bądź wymagana w Państwa firmie? Jak jest weryfikowana w procesie rekrutacji?

Językiem numer jeden w naszej firmie jest angielski – jesteśmy amerykańską korporacją, która posiada biura w 42 krajach. Pracujemy z kolegami z całego świata, dlatego angielski jest na porządku dziennym i z tego względu jest dla nas najważniejszy. Poza tym w tym języku prowadzona jest wszelka wewnętrzna korespondencja: publikowane są posty w grupach na Yammerze (czyli firmowej sieci społecznościowej) czy treści w intranecie. Szukamy także osób np. z płynnym językiem francuskim i niemieckim. 

Angielski najczęściej jest już weryfikowany podczas krótkiej rozmowy telefonicznej. W przypadku pozostałych języków robimy testy językowe w biurze albo poziom umiejętności jest sprawdzany w trakcie spotkania z managerem, który jest native speakerem.

Umiejętności miękkie

3. Jakie umiejętności miękkie najwyżej cenią Państwo u kandydatów na stanowiska związane z finansami? Czy warto o nich pisać w CV?

Oczywiście, że warto! Warto zarezerwować dla nich osobną sekcję w CV lub opisać je w krótkim biogramie na początku. Przede wszystkim cenimy dobrą komunikację, umiejętność współpracy z innymi oraz otwartość na różnorodność. „Otwarta głowa” bardzo ułatwia pracę w tak dużej firmie jak nasza. Pracujemy z różnymi osobowościami, stykamy się z innymi kulturami, stylami pracy, każdy z nas jest inny. Zależy nam na tym, żeby każdy był sobą i czuł się w firmie po prostu dobrze.

Cenimy też elastyczność i samodzielność – niektóre stanowiska nie mają lokalnego lidera w Poznaniu albo dany zespół dopiero się tworzy i jest się jego jedynym członkiem na początku – potrzebne są odpowiednie umiejętności, żeby odnaleźć się w takim środowisku pracy.

4. W jaki sposób Państwa firma wspiera rozwój swoich pracowników?

Standardowym narzędziem jest ocena roczna, która odbywa się we wrześniu, wtedy podsumowujemy rok pracy i rozmawiamy o tym, co przed nami oraz ustalamy cele, ale oczywiście na tym nie koniec. Zależy nam na biężącej informacji zwrotnej bo tylko w ten sposób jesteśmy w stanie się naprawdę rozwijać. W zależności od departamentu – wspieramy pracowników np. zakresie uzyskania certyfikacji CFA, mamy zajęcia z języka angielskiego, wyjeżdżamy na ciekawe konferencje, dofinansowujemy studia podyplomowe. Z inicjatywy niektórych managerów działają wewnętrzne programy mentoringowe. Cyklicznie odbywają się warsztaty z Presentation Skills, Communication czy Networkingu. Wewnętrznie również dzielimy się wiedzą  – np. w lutym spotykaliśmy się na wykładach i warsztatach w ramach Robo-week. Chcesz zmienić swoją karierę o 180 stopni? To też jest możliwe – wszystkie rekrutacje otwarte są również wewnętrznie.

Każdy z pracowników jest traktowany indywidualnie, nie mamy sztywno wytyczonej ścieżki kariery.

Myślę, że Franklin daje dużo narzędzi do rozwoju. A to, z których skorzystamy, zależy już od nas samych.

Ostatnia rada przed rozmową o pracę

5. Jaką radę dałaby Pani naszemu czytelnikowi, który chwilę po przeczytaniu tego wywiadu będzie miał właśnie rozmowę kwalifikacyjną w Państwa firmie?

Warto mieć dobre argumenty, idące za aplikacją na dane stanowisko, przeczytać informacje o firmie, podpytać znajomych – jeśli tacy już u nas pracują. Dobrze zastanowić się, na czym nam najbardziej zależy w pracy i co możemy wnieść do nowej organizacji. Poza tym dobry sen i bycie po prostu sobą na rozmowie.😊 

Zachęcam do obejrzenia naszej serii #TalenSpot na LinkedIn, odkrywamy tam prawie wszystkie karty procesu rekrutacji we Franklinie.

Dziękuję za rozmowę. 

Autor

Karolina Zdunowska

Karolina Zdunowska

Redaktor naczelna, Grupa MBE

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne, Ringier Axel Springer i Marquard Media. W Grupie MBE była odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl w latach 2018-2022.