Wiadomości|

01.12.2015

Zarządzaj strategicznie z Global Management Challenge

Jakub Jański

Już po raz 16. firma BIGRAM organizuje polską edycję konkursu zarządzania strategicznego Global Management Challenge.

Na zdj. uczestnicy konkursu

Na zdj. uczestnicy konkursu

GMC to rozbudowana symulacja biznesowa, w której biorą udział zespoły studenckie oraz firmowe. Drużyny podczas zmagań wcielają się w role zarządów przedsiębiorstw i rywalizują ze sobą na wirtualnym rynku. Projekt organizowany jest od 1980 roku, w formie ogólnokrajowych konkursów online w blisko 40 krajach. Na całym świecie inicjatywa zgromadziła już ponad pół miliona uczestników. Od lat GMC pozostaje niekwestionowanym liderem w obszarze grywalizacji w służbie rozwoju managerskiego. 

Rozbudowany zakres decyzyjny GMC czyni z symulacji największą grę strategiczną w Polsce, jak i na świecie, przynoszącą wiele korzyści uczestnikom rywalizacji. Wśród najważniejszych warto wymienić rozwój umiejętności analitycznych, planowania, wiedzy związanej z zarządzaniem strategicznym oraz współpracy w zespole. Jest to także doskonała okazja do tego, żeby nawiązać kontakt z potencjalnymi pracodawcami.  

Do udziału w tegorocznej edycji aplikowali studenci z ponad 40 uczelni wyższych. Najlepsze aplikacje zostały objęte patronatem m.in. Giełdy Papierów Wartościowych, "Rzeczpospolitej", GetResponse, PGNiG Obrót Detaliczny, UBS, Robert Bosch, PGNiG Termika, ArcelorMittal Poland, Top Farms. 

Wśród zespołów firmowych, a jest ich w tej edycji GMC blisko 100, wystawiają firmy: KGHM (Partner strategiczny GMC), Grupa Kapitałowa PGE, Grupa Saint-Gobain, Lingaro, Tauron (ponad 20 drużyn!), Aperam, ArcelorMittal Poland, Bakalland, Bank Zachodni WBK, Coca Cola HBC, EDF Polska, Liberty Ubezpieczenia, Dom Inwestycyjny Xelion, Motorola, Netia, Robert Bosch, ProContact, TMF Group, Netia, LIngaro, Atos IT Services, Top Farms, Grupa Żywiec, PGNiG Obrót Detaliczny, MBA Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Jak mówi Marta Cydejko, Dyrektor Naczelna ds. Zarządzania Kapitałem Ludzkim w KGHM: 

– Jednym z ważnych celów KGHM jako przedsiębiorstwa działającego na arenie międzynarodowej jest przygotowanie pracowników do zarządzania jednostkami biznesowymi na całym świecie i prowadzenia międzynarodowych projektów. Nasze zaangażowanie w tegoroczną edycję GMC to zarówno chęć udziału w symulacji biznesowej jako unikalnej opcji rozwoju jak i zaspokojenia konkretnej potrzeby biznesowej. Trzymamy kciuki za wynik pracowników KGHM biorących konkursie, ale bardziej niż na wyniku zależy nam, aby osoby te zakończyły przygodę z GMC bardziej świadome jak wiele czynników należy wziąć pod uwagę zarządzając firmą.

W sumie w 16. edycji GMC uczestniczy ponad 330 zespołów z całej Polski. Przygotowania do rywalizacji obejmowały etap treningowy oraz serię webinariów z finalistami poprzednich edycji. Obecnie trwa pierwszy etap online. Do drugiej rundy zakwalifikują się najlepsze zespoły, finał krajowy odbędzie się w marcu na GPW, a finał światowy w kwietniu w Makau (Makao).

Zapisy do kolejnej edycji GMC 2016 zostaną uruchomione jeszcze w tym roku!

Zapraszamy na www.gmcpoland.pl

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański