Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Swarovski otworzy w Gdańsku centrum usług wspólnych

Dynamicznie rozwijający się sektor SSC/BPO w Polsce zyska nowy blask – ogłoszono decyzję o założeniu w Gdańsku centrum usług wspólnych firmy Swarovski, światowego lidera w tworzeniu i sprzedaży biżuterii oraz ozdób z kryształów.
Kategoria: Wiadomości
07.02.2017

W czwartek 2 lutego 2017 roku w Ratuszu Głównego Miasta w Gdańsku odbyła się konferencja, podczas której ogłoszono, że w lecie tego roku w gdańskim Tryton Business House zacznie działać stała siedziba Swarovski Global Business Services, a w ciągu kilku kolejnych lat zostanie uruchomione centrum usług wspólnych skupiające funkcje finansowe i administracyjne całej firmy. Planowany rozwój zakłada również poszerzanie z czasem zakresu kompetencji SSC w Gdańsku.

Szczegóły będą znane w połowie czerwca, kiedy biuro w Gdańsku rozpocznie pracę, już teraz jednak wiadomo, że centrum będzie świadczyć dla firmy usługi z zakresu kadr, płac, księgowości oraz związane z zakupami. Pracę mają w nim znaleźć zarówno wysoko wykwalifikowani specjaliści, jak i ludzie, którzy dopiero zaczynać będą swoją karierę zawodową. W perspektywie są setki nowych miejsc pracy.

Centrum w Gdańsku

Trójmiasto cieszy się opinią dynamicznie rozwijającego się w aspekcie świadczenia wyspecjalizowanych usług biznesowych. Swarovski to kolejna światowa firma, po organizacjach takich jak Bayer, Eltel, Fujifilm czy ThyssenKrupp, która na miejsce utworzenia SSC wybrała właśnie Gdańsk. Co zaważyło na tej decyzji? Marcel Angst, wiceprezes  ds. operacyjnych, finansów i administracji firmy Swarovski, wśród powodów wyboru Gdańska wymienia: dostępność wysoko wykwalifikowanych pracowników, przyjazną infrastrukturę, otwartość na współpracę ze strony władz lokalnych, a wreszcie zgodność kultury miasta z wartościami reprezentowanymi przez firmę. Zapewne znaczenie miał jeszcze jeden element – wielowiekowa tradycja gdańskiego bursztyniarstwa i jubilerstwa, doskonale wpisująca się w komunikację marki Swarovski.

Swarovski to marka rozpoznawalna na całym świecie. Firma o ponad 120-letniej tradycji dziś jest obecna w 170 krajach, zatrudnia 26 tys. pracowników, a w 2015 roku odnotowała dochód powyżej 2,6 mld euro.

Dziś oprócz biżuterii oferta firmy Swarovski obejmuje także narzędzia optyczne oraz soczewki kontaktowe, a także – w ramach należącej do grupy firmy Tyrolit – urządzenia do szlifowania. 

Autor: Barbara Ramza
Redaktor KarierawFinansach.pl

Redaktor serwisu KarierawFinansach.pl

Zobacz również