Do ostatniego etapu polskiej edycji zostały zakwalifikowane cztery drużyny z trzech polskich uczelni: Poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (2 zespoły). – W tym roku jesteśmy pod wrażeniem poziomu prac nadsyłanych w fazie eliminacji. Uczestnicy wykazali się dużym zrozumieniem mechanizmów świata biznesu oraz umiejętnością jasnego formułowania wniosków – mówi Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.
Zadaniem uczestników polskiego finału będzie rozwiązanie biznesowego studium przypadku, które zawiera opis firmy i problemu, jakiemu aktualnie stawia czoła. Każda z drużyn będzie musiała przedstawić swoją koncepcję przed jury złożonym z przedstawicieli firm partnerskich konkursu.
Zwycięzcy polskiej edycji awansują do globalnego finału konkursu, który odbędzie się w Bombaju (4-8 sierpnia br.). Każda z 24 drużyn, reprezentujących różne kraje, weźmie udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Najlepsza z drużyn otrzyma atrakcyjne nagrody, certyfikaty uczestnictwa oraz certyfikaty CIMA. - W ostatnich latach drużyny z Polski zajmowały miejsca tuż za podium, jednak wierzę, że niebawem sięgną po więcej. Patrząc na ich zaangażowanie i poziom przygotowania możemy być spokojni, że Polska będzie świetnie reprezentowana na tegorocznym finale GBC w Indiach – mówi szef polskiego oddziału CIMA.
Dowiedz się więcej o kwalifikacji CIMA »
Konkurs GBC
Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który ma wyłonić najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań dla przedstawionych w nim problemów. GBC organizowany jest we współpracy z firmą Barclays, a w Polsce wspierają go Unilever, Infosys BPO Poland oraz Deloitte.Organizowany od 2009 roku konkurs przyciąga studentów z różnych krajów świata. W 2012 roku po raz pierwszy wzięli w nim udział studenci z Polski.
W ubiegłym roku na międzynarodowy finał konkursu, który miał miejsce w Johannesburgu (RPA), pojechała zwycięska drużyna studentów „Safari Lovers” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Dziś, z perspektywy roku, udział w konkursie ocenia jeden z uczestników Jakub Blocher: - GBC zmieniło moje życie zawodowe a zarazem prywatne. Zdałem sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces trzeba ciężko pracować i stale się rozwijać. Obecnie odbywam praktyki w dużym banku. Podczas rekrutacji dostałem wiele pytań o konkurs GBC, i był on zapewne moim wielkim atutem w CV. Liczba magistrów w Polsce zwiększa się w drastyczny sposób, przez co stale obniża się wartość dyplomu. Również sędziowie - managerowie renomowanych instytucji finansowych finału światowego, jak i polskiego - podkreślali, że coraz ciężej szukać im zdolnych absolwentów. Ich zdaniem proaktywność objawiająca się udziałem w konkursie, takim jak właśnie GBC, jest czymś szalenie ważnym, dającym mnóstwo bezcennych atutów.
Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.
Źródło: CIMA