Wiadomości|

29.05.2014

Młodzi liderzy w starciu o Bombaj!

Joanna Urbaniak

Już 11 czerwca polscy finaliści Global Business Challenge spotkają się w Łodzi. W finale polskiej edycji międzynarodowego konkursu zmierzą się cztery drużyny z krajowych uczelni. Zwycięski team weźmie udział w globalnym finale konkursu w Bombaju.

Do ostatniego etapu polskiej edycji zostały zakwalifikowane cztery drużyny z trzech polskich uczelni: Poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (2 zespoły). – W tym roku jesteśmy pod wrażeniem poziomu prac nadsyłanych w fazie eliminacji. Uczestnicy wykazali się dużym zrozumieniem mechanizmów świata biznesu oraz umiejętnością jasnego formułowania wnioskówmówi Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.

Zadaniem uczestników polskiego finału będzie rozwiązanie biznesowego studium przypadku, które zawiera opis firmy i problemu, jakiemu aktualnie stawia czoła. Każda z drużyn będzie musiała przedstawić swoją koncepcję przed jury złożonym z przedstawicieli firm partnerskich konkursu. 


Zwycięzcy polskiej edycji awansują do globalnego finału konkursu, który odbędzie się w Bombaju (4-8 sierpnia br.). Każda z 24 drużyn, reprezentujących różne kraje, weźmie udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Najlepsza z drużyn otrzyma atrakcyjne nagrody, certyfikaty uczestnictwa oraz certyfikaty CIMA- W ostatnich latach drużyny z Polski zajmowały miejsca tuż za podium, jednak wierzę, że niebawem sięgną po więcej. Patrząc na ich zaangażowanie i poziom przygotowania możemy być spokojni, że Polska będzie świetnie reprezentowana na tegorocznym finale GBC w Indiach mówi szef polskiego oddziału CIMA.


Dowiedz się więcej o kwalifikacji CIMA »

 

Konkurs GBC

Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który ma wyłonić najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań dla przedstawionych w nim problemów. GBC organizowany jest we współpracy z firmą Barclays, a w Polsce wspierają go Unilever, Infosys BPO Poland oraz Deloitte.Organizowany od 2009 roku konkurs przyciąga studentów z różnych krajów świata. W 2012 roku po raz pierwszy wzięli w nim udział studenci z Polski.

W ubiegłym roku na międzynarodowy finał konkursu, który miał miejsce w Johannesburgu (RPA), pojechała zwycięska drużyna studentów „Safari Lovers” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Dziś, z perspektywy roku, udział w konkursie ocenia jeden z uczestników Jakub Blocher: - GBC zmieniło moje życie zawodowe a zarazem prywatne. Zdałem sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces trzeba ciężko pracować i stale się rozwijać. Obecnie odbywam praktyki w dużym banku. Podczas rekrutacji dostałem wiele pytań o konkurs GBC, i był on zapewne moim wielkim atutem w CV. Liczba magistrów w Polsce zwiększa się w drastyczny sposób, przez co stale obniża się wartość dyplomu. Również sędziowie - managerowie renomowanych instytucji finansowych finału światowego, jak i polskiego - podkreślali, że coraz ciężej szukać im zdolnych absolwentów. Ich zdaniem proaktywność objawiająca się udziałem w konkursie, takim jak właśnie GBC, jest czymś szalenie ważnym, dającym mnóstwo bezcennych atutów.

Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc


Źródło: CIMA


Autor

Joanna Urbaniak

Joanna Urbaniak