Wiadomości|

13.05.2014

Finance Week: czas na szkolenia

Jakub Jański

Finance Week to inicjatywa Studenckiego Koła Naukowego Progress. Co roku wielu studentów ma szansę na udział w rozwijających szkoleniach, które są cennym drogowskazem na rynku pracy.

na zdj. od lewej Dominik Zagaj i Paweł Brzeziński

na zdj. od lewej Dominik Zagaj i Paweł Brzeziński

Dominik Zagaj
Kierunek studiów: ekonomia
Moje silne strony: odpowiedzialny, bardzo dobrze zorganizowany, kreatywny, radzący sobie z nowymi wyzwaniami 
Za 10 lat będę:kończył studia MBA z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem
Zainteresowania: historia XX wieku, innowacyjność przedsiębiorstw oraz literatura wojenna

Paweł Brzeziński
Kierunek studiów: finanse i rachunkowość
Moje silne strony: umiejący działać pod presją czasu, pracowity, dokładny, odpowiedzialny
Za 10 lat będę:myślał jak umocnić pozycję mojej firmy na rynku
Zainteresowania: piłka nożna, polityka, gospodarka 


Jakie szkolenia i warsztaty przygotowali tegoroczni organizatorzy Finance Week  dla swoich uczestników?

W tegorocznej edycji Finance Week odbyło się 21 szkoleń głównie z tematyki finansów, własnego biznesu oraz rozwoju osobistego. Większość z nich cieszyła się dużym zainteresowaniem. Rekordowe szkolenie zapełniło się w niespełna 24 godziny od rozpoczęcia rejestracji. Warto też zwrócić uwagę, że trzy najbardziej popularne szkolenia były związane z tworzeniem i interpretacją sprawozdań finansowych. Pokazuje to, że studenci chcą zdobywać wiedzę praktyczną, a nie tylko suchą teorię. Nasi partnerzy przygotowali też szkolenia z umiejętność miękkich, opowiedzieli o ważnej kwestii psychologii w inwestowaniu czy jak skutecznie zmniejszać koszty w firmie produkcyjnej.

Jacy pracodawcy wspierają Was w tym roku?

Pracodawcy, którzy współpracowali z nami przy tworzeniu 8. edycji projektu, należą do jednych z najlepszych firm z zakresu szeroko pojętych finansów. Szkolenia przygotowały firmy, które kładą duży nacisk na rozwój swoich pracowników oraz na współpracę z uczelniami i studentami. Możemy się pochwalić, że naszymi Partnerami Głównymi były EY i KPMG, przedstawiciele tzw. wielkiej czwórki, czyli firm zajmujących się audytem i doradztwem biznesowym. Co roku zajmują oni czołowe miejsca w rankingach pracodawców. Po raz pierwszy udało nam się nawiązać współpracę z liderem świadczeń pozapłacowych Benefit Systems, który zapewnia karty MultiSport dla pracowników ponad 5000 firm w Polsce. Współpracujemy też z łódzkimi pracodawcami takimi jak Magellan, Tate & Lyle czy Centrum Szkolenia Księgowych.

Czego Waszym zdaniem pracodawcy obecnie oczekują od młodych ludzi?

Wydaje nam się, że przede wszystkim zaangażowania, umiejętności podejmowania decyzji oraz kreatywności. Co roku studia kończy kilkanaście tysięcy osób, dlatego nie jest to już tak cennym elementem w CV jak kiedyś. W obecnych czasach pracodawcy zwracają dużą uwagę na działalność wykraczającą poza schemat szkoła-studia jak np. bycie ambasadorem firmy na uczelni, praca w organizacji pozarządowej - przykładem może być Studenckie Koło Naukowe Progress, w którym działamy, czy też wolontariat. To wszystko jest efektem ambicji danej osoby i jej chęci do robienia czegoś więcej niż tylko studia.

Dlaczego Finance Week cieszy się tak dużą popularnością? To w końcu już 8. edycja…

Przez te wszystkie lata projekt rozwijał się oferując studentom coraz więcej szkoleń co zwiększyło znacząco ich zainteresowanie. W ciągu wszystkich edycji Finance Week udział wzięło ponad 5300 osób oraz nawiązaliśmy współpracę z ponad 100 firmami. Wydaje nam się, że jest to bardzo potrzebna inicjatywa z uwagi na fakt, że studia nie zawsze uczą wiedzy praktycznej, która jest tak bardzo potrzebna studentom szukającym praktyk i pracy. Udział w szkoleniach jest też świetną okazją do nawiązania kontaktu z firmami, w których studenci chcieliby pracować, mogą porozmawiać z osobami przeprowadzającymi szkolenia i jednocześnie dowiedzieć się coś więcej na temat procesu rekrutacji.

Czy Państwa zdaniem studenci są świadomi swoich przyszłych wyborów zawodowych? Czy jest wręcz odwrotnie – studiując na kierunkach ekonomicznych lub zarządzaniu – nie wiedzą, co ze sobą zrobić w przyszłości?

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy są świadomi czy nie. Uważamy, że studenci wiedzą w jakiej branży chcieliby pracować (np. w bankowości czy audycie). Wiąże się to z wyborem specjalności, jednak nie potrafią konkretnie stwierdzić, co będą robić po zakończeniu studiów. Dlatego też organizujemy szkolenia, żeby mieli oni okazję dowiedzieć się, jak to wygląda "od środka" i porozmawiać z pracownikami firm. Od 8 lat staramy się pomóc studentom w wejściu na rynek pracy, łącząc wiedzę teoretyczną z praktyką biznesową.

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański