Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

FallWeek to jedyne tak duże przedsięwzięcie skupiające liderów swoich branż

To, co wyróżnia nasz projekt, to możliwość zdobycia doświadczenia projektowego. Uczestnicy FallWeek’a mają szansę zmierzyć się z prawdziwymi problemami biznesowymi, którymi na co dzień zajmują się eksperci z firm partnerskich.
Kategoria: Wiadomości
24.09.2013

Olga Dudzik i Jarosław Fibich

Uczelnia: Szkoła Główna Handlowa

Kierunek: Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne – III rok

Koordynatorzy projektu FallWeek 2013


Mówimy już o 6. edycji wydarzenia Fallweek. Jak do tej pory rozwijało się owo wydarzenie? Jak narodziła się idea Fallweek?


Pierwsza edycja FallWeek’a odbyła się dzięki determinacji dwóch osób – Piotra Piechockiego i Aleksandry Warzecha. Był to pierwszy projekt skierowany do najmłodszych studentów. Inspiracją dla Piotra, pomysłodawcy projektu, były tygodniowe kursy praktyczne dla studentów w USA odbywające się podczas wiosennej przerwy semestralnej. Ideą projektu było stworzenie studentom możliwości weryfikacji własnych wyobrażeń na temat pracy w danej branży, zanim dokonają  wyboru specjalizacji  w ramach studiów na SGH. Przygotowania do projektu trwały ponad rok. Nasi partnerzy (BCG, PwC, Procter& Gamble oraz Alior Bank) włożyli olbrzymi wysiłek w przygotowanie programu. FallWeek zakłada przecież 40 godzin zajęć! Sukces pierwszej edycji przeszedł najśmielsze wyobrażenia zarówno organizatorów, jak i firm – w projekcie chęć udziału wyraziło ok. 700 osób, a FallWeek stał się jednym z największych projektów organizowanych na uczelni. Dzięki FallWeek’owi  nie trudno dziś także  studentowi I czy II roku zapisać się na inne warsztaty czy konkursy organizowane przez firmy. Projekt zmienił podejście firm do najmłodszych studentów i sprawił, że mają oni szansę rozwijać swoje umiejętności praktyczne już od początku edukacji.


Do jakiej grupy skierowany jest tej projekt? Kto może w nim wziąć udział?


FallWeek to projekt skierowany przede wszystkim do studentów pierwszego i drugiego roku, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę akademicką. Zarówno proces rekrutacji, jak i praktyki w prestiżowej firmie pozwalają im poznać realia danej branży oraz wymagania, które są stawiane osobom ubiegającym się o pracę w międzynarodowych korporacjach. W FallWeek’u udział mogą brać wszyscy studenci studiów licencjackich – zarówno Szkoły Głównej Handlowej, jak i pozostałych warszawskich uczelni mających w swojej ofercie kierunki ekonomiczne.


Jakich pracodawców w tym roku będą Państwo gościć?


Jak co roku, udało nam się zaprosić do współpracy firmy będące liderami swojej branży zarówno na rynku polskim, jak i światowym.  FallWeek jest projektem, który rozwija się bardzo szybko. W tegorocznej edycji studenci powalczą o praktyki w jednej z sześciu prestiżowych firm:

  • Alior Bank
  • Coca Cola Hellenic
  • The Boston Consulting Group
  • Oracle
  • PwC
  • PZU.

Na czym polegają tygodniowe praktyki/staż u przykładowych pracodawców?


Dla większości studentów tygodniowe praktyki u naszych partnerów to pierwszy kontakt ze światem biznesu, dlatego dbamy o to, aby taki staż pozwolił im zapoznać się z realiami pracy w międzynarodowej firmie oraz rozwinąć ich potencjał i przygotować do przyszłej kariery. Studenci poznają specyfikę pracy w danej branży oraz mają okazję nawiązać kontakty z pracownikami firm partnerskich. To, co wyróżnia nasz projekt, to możliwość zdobycia doświadczenia projektowego. Uczestnicy FallWeek’a mają szansę zmierzyć się z prawdziwymi problemami biznesowymi, którymi na co dzień zajmują się eksperci z firm partnerskich.


Czym jest test typu GMAT? Jak się do niego przygotować?


GMAT jest testem w języku angielskim, sprawdzającym zdolności analityczne, matematyczne oraz językowe studenta. Testy tego typu są bardzo często wymagane od aplikantów na zagraniczne uczelnie oraz studia MBA. W Internecie można znaleźć wiele przykładowych testów, które pozwolą zapoznać się z formą testu GMAT oraz rozwiązać przykładowe zadania.


Dlaczego warto wziąć udział w projekcie Fallweek?


FallWeek jest projektem wyjątkowym w skali naszego kraju. To jedyne tak duże przedsięwzięcie skupiające liderów swoich branż i dające uczestnikom możliwość zobaczenia ich pracy „od kuchni”. W ciągu tygodniowych praktyk studenci angażują się w pracę firmy i stawiają czoła prawdziwym problemom biznesowym, zdobywając cenne doświadczenie na początku swojej kariery. Wielu uczestników FallWeek’a nawiązuje kontakty z firmą, dostaje szansę odbycia dłuższego stażu, a nawet zatrudnienia w prestiżowej korporacji.


Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również