Wyróżnienie przyznane przez Gartnera w raporcie Magic Quadrant for Global Financial Management Consulting Services odnosi się do wszystkich firm członkowskich Deloitte na całym świecie.
- Nasi klienci w Polsce i na świecie mogą korzystać z międzynarodowego doświadczenia konsultantów z zakresie doradztwa, którego poziom uznawany jest za najwyższy na świecie – mówi Krzysztof Pniewski, partner zarządzający usługami doradztwa w zakresie transformacji finansów w Deloitte. - To daje pewność, że proponowane przez nas rozwiązania będą skuteczne, korzystne i efektywne dla rozwoju ich biznesu, szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego.
Gartner zajmuje się jakościowymi badaniami rynku, jest jedną z najlepszych i najbardziej renomowanych firm analitycznych na świecie. Magic Quadrant jest autorską metodą badawczą tej firmy. Klasyfikacja firm do kategorii Magic Quadrant opiera się na dwóch głównych kryteriach: kompleksowości wdrażanych rozwiązań oraz zdolności do ich realizacji. Po dokładnych analizach, poszczególnym firmom na rynku konsultingowym w zależności od kompetencji i umiejętności przyznawany jest jeden z czterech tytułów: lidera, wizjonera, gracza niszowego lub zawodnika. Najbardziej prestiżowy jest tytuł lidera, przyznany właśnie Deloitte. Magic Quadrant umożliwia ocenę potencjału firm pod kątem kompleksowości i jakości usług w porównaniu z jego konkurentami oraz jej perspektyw na przyszłość.
Według Gartnera liderzy w tej kategorii radzą sobie dobrze i mają jasną wizję dotyczącą kierunku rozwoju kompetencji rynkowych. Ich cechą wspólną jest dogłębne zrozumienie rynku, wizja, kompleksowe i wszechstronne metody działania. Dysponują dużym zasięgiem geograficznym, dzięki czemu potrafią świadczyć wsparcie globalnym i lokalnym klientom oraz posiadają szerokie portfolio świadczonych usług. Mogą doradzać regulatorom i wspierać przedsiębiorstwa w dokonywaniu zmian w metodach i systemach zarządzania finansami.
Gartner ocenia konsultantów pod względem umiejętności analizy potencjału obecnych i przewidywania przyszłych kierunków rozwoju rynku, innowacyjności usług, stopnia spełniania potrzeb klienta i budowania przewagi konkurencyjnej. Ponadto firmy konsultingowe oceniane są na podstawie ich możliwości wykorzystywania potencjału i szans danego rynku.