– Citi Mobile Challenge to wydarzenie o charakterze globalnym, na którym gromadzimy najlepszych programistów z całego świata, aby pomogli nam rozwiązać problemy istniejące w bankowości. Jedni proponują rozwiązania dla klientów, inni redefiniują to, w jaki sposób postrzegamy łańcuch wartości – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Heather Cox, dyrektor obsługi klienta, systemów cyfrowych i marketingu w sektorze bankowości detalicznej Citi.
Zobacz oferty pracy w działach IT dla instytucji finansowych »
Regionalny konkurs dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, czyli obszaru EMEA, to największy spośród organizowanych przez Citi hackathonów. Odbywa się w czterech miastach – w tym roku to Jerozolima, Londyn, Nairobi i Warszawa. W każdym z nich do finału zakwalifikowanych zostanie maksymalnie 20 zespołów lub programistów.
W konkursie biorą udział zespoły z bardzo różnymi rozwiązaniami. Wśród nich są propozycje połączenia bankowości mobilnej z popularnymi serwisami społecznościowymi oraz usługi oparte na lokalizacji telefonu komórkowego.
– Tego typu spotkania są ważne dla polskiego środowiska start-upów, innowatorów, bo pobudzają wyobraźnię i pomagają im się rozwinąć. Taki start-up wychodzi przed szereg inwestorów, przed duże przedsiębiorstwa, zderza się z tymi środowiskami, może dzięki temu skorygować, poprawić rozwiązania tak, aby można je było sprzedać – wyjaśnia Łukasz Strzałkowski z Platformy Komunikacji Rozwiązań Mobilnych.
Zobacz oferty pracy w działach IT dla instytucji finansowych »
Jego firma proponuje technologię lokalizacji w oparciu o femtokomórki, czyli niewielkie nadajniki, dzięki którym można tworzyć tanie i wydajne sieci samoorganizujące się SON (self-organising networks).
Jak wyjaśnia Eryk Szweryn z tego samego zespołu, taka usługa funkcjonuje podobnie, jak te wykorzystujące np. moduł Bluetooth, jednak pozbawiona jest wymagań technicznych związanych z konkretnym systemem. Dzięki femtokomórkom np. w momencie wejścia do banku na telefonie użytkownika może uruchomić się wprost z serwera banku określona aplikacja. Takie rozwiązania mogą być szczególnie przydatne dla osób o ograniczonej zdolności widzenia lub słyszenia.
Jednym z rywali Platformy Komunikacji Rozwiązań Mobilnych jest spółka Namu Systems, która proponuje zmianę systemu bankowości mobilnej na taki przypominający Pinterest, jeden z popularnych serwisów społecznościowych wykorzystywanych do dzielenia się zdjęciami.
– Dziś młodzi ludzie, tzw. millenialsi, chętnie używają aplikacji, które umożliwiają wstawianie zdjęć, jak Facebook, Instagram czy Pinterest. Natomiast aplikacje bankowe niewiele mają z tym wspólnego. Chcemy więc zbliżyć aplikacje bankowe do aplikacji społecznościowych, poprzez dodanie obrazów, kontaktów, sfery społecznej i emocji – wyjaśnia Thomas Ko, prezes Namu Systems.
Lista zwycięzców hackathonu zostanie wyłoniona do końca maja. Cox wyraża nadzieję, że będą wśród nich polskie zespoły. Citi organizowało wcześniej podobne hackathony w Ameryce Północnej i Łacińskiej.
Źródło: www.biznes.newseria.pl