Wiadomości|

02.02.2015

5 najbardziej wartościowych banków w Polsce według "The Banker"

Jakub Jański

"The Banker", najbardziej prestiżowy magazyn dotyczący sektora bankowego, wydawany przez zespół redakcyjny "The Financial Times", opublikował właśnie kolejną edycję swojego rankingu "The Brand Finance Banking 500" na rok 2015.

Polskie banki wypadły bardzo korzystnie na tle swoich konkurentów z innych krajów. Banki hiszpańskie straciły na wartości 2 proc., brytyjskie – 3 proc., włoskie – 5 proc., niemieckie – 6 proc., a francuskie aż 19 proc. Najbardziej wartościową marką w sektorze bankowym pozostaje Wells Fargo, jeden z "wielkiej czwórki banków" w Stanach Zjednoczonych (Big Four Banks), do których należy również JPMorgan Chase, Bank of America oraz Citigroup. Markę Wells Fargo wyceniono na 35 mld dolarów. Wśród piątki najlepszych banków znalazł się jeszcze tylko jeden amerykański bank – wspominiany już Citi (miejsce 5.). Ranking zdominowały głównie marki chińskie. Do grona liderów dołączył ICBC (w roku ubiegłym znalazł się na 6. miejscu) oraz China Construction Bank (miejsce 4.). Spadek zanotował brytyjski bank HSBC, który spadł z 2. na 3. miejsce.

Zobacz oferty pracy w bankowości »

A jakie są najbardziej wartościowe marki w Polsce? Listę otwiera największy bank w Polsce PKO Bank Polski. Wartość marki tego banku w 2015 roku to prawie 1,6 mld dol. Oznacza to wzrost wartości aż o 23 proc. względem ubiegłego roku. Pozostałe miejsca zajęły: Bank Pekao, Bank Zachodni WBK, mBank oraz Bank Millenium.

Na podst. www.forsal.pl, www.thebanker.com

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański