Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Pracujemy nad mocnymi stronami naszych pracowników

O planach rekrutacyjnych i kulturze organizacyjnej opartej na poszanowaniu każdego pracownika rozmawiamy z Accenture Operations Poland.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Wiadomości
14.04.2016

Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2016 roku?

Accenture Operations w Polsce rozwija się dynamicznie. W bieżącym roku kalendarzowym spodziewamy się zatrudnienia kilkuset osób do biur w Warszawie i Krakowie, głównie w obszarze finansów, obsługi klienta, koordynacji projektów oraz specjalistów w zakresie mediów społecznościowych.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2016 roku?

Stanowiska związane z finansami, szczególnie poszukiwane przez Accenture Operations, to przede wszystkim młodsi specjaliści w zakresie kontaktu z klientem oraz księgowości ze znajomością angielskiego i drugiego języka obcego. Poszukujemy osób, które chciałyby rozpocząć swoją karierę w obszarze należności, zobowiązań, księgi głównej oraz analizy mediów społecznościowych. Do naszych biur poszukujemy także praktykantów, którzy chcieliby postawić swoje pierwsze kroki w powyższych dziedzinach i tym samym łączyć naukę z pracą zawodową. Na rozmowach rekrutacyjnych w Accenture Operations weryfikujemy znajomość języków obcych, nie wymagamy tym samym doświadczenia zawodowego na stanowiska, takie jak młodszy księgowy oraz młodszy specjalista.

Kompetencje zarówno twarde, jak i miękkie to tylko część recepty na sukces. U naszych przyszłych pracowników szukamy przede wszystkim pasji, ambicji i chęci podejmowania nowych wyzwań.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?

W związku ze strategią wzrostu organizacji topowe i najbardziej poszukiwanie stanowiska to eksperci poszczególnych procesów księgowych w zakresie należności, zobowiązań, księgi głównej, również z doświadczeniem w audycie i sprawozdawczości finansowej.

Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?

W Accenture Operations pracujemy nad mocnymi stronami naszych pracowników, skupiamy się na tych kompetencjach, które możemy rozwijać. Każdego kandydata traktujemy z szacunkiem, a pogłębiony wywiad behawioralny służy nam jako metoda weryfikacji najbardziej pożądanych kompetencji miękkich, takich jak praca zespołowa, umiejętność pracy w środowisku wielokulturowym, umiejętność efektywnej komunikacji oraz adaptacji w zmiennym środowisku. Kompetencje zarówno twarde, jak i miękkie to tylko część recepty na sukces. U naszych przyszłych pracowników szukamy przede wszystkim pasji, ambicji i chęci podejmowania nowych wyzwań.

Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2016 roku?

Pracownicy Accenture mają dostęp do bogatych zasobów szkoleniowych w postaci szkoleń wirtualnych, e-learningu, dostępu do elektronicznej biblioteki literatury światowej w wielu branżach, takich jak zarządzanie, rozwój osobisty w zakresie miękkich kompetencji czy tematyka branżowa. Ponadto pracownicy uczestniczą w szkoleniach stacjonarnych, wybierając interesujące ich tematy spośród szkoleń rozwijających umiejętności przywódcze, organizacji pracy, rozwoju osobistego oraz zawodowego, na różnym poziomie doświadczenia i w zależności od indywidualnie ułożonej ścieżki kariery. Dla najlepszych pracowników oferujemy również dofinansowanie do certyfikatów księgowych. Wierzymy jednak, że formalne szkolenia to tylko część procesu doskonalenia zawodowego. Proces nauki jest najbardziej efektywny poprzez możliwość nabywania nowych umiejętności przez wykonywanie określonych zadań, tzw. on the job experience. Nowoczesne narzędzia pracy czy automatyzacja procesów są dostępne dla wszystkich pracowników. Każdy ma szansą zaangażować się w dodatkowe projekty oraz zrealizować swoje pomysły, a przy tym nabywać nowe umiejętności i nawiązywać nowe kontakty w całej organizacji.

Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?

To ludzie są największą wartością Accenture Operations. Nasi pracownicy pracują z naszymi klientami na całym świecie, wykorzystując swoją wiedzę, zdolności językowe oraz doświadczenie. To jest jedyny kapitał, na którym budujemy relacje z naszymi klientami, stając się częścią ich organizacji. Dzięki naszym ludziom klienci cenią sobie współpracę z naszą firmą. Branża usług dla biznesu rozwija się w takim tempie, że tylko najlepsi na rynku pracownicy mogą zmierzyć się z takimi wyzwaniami, jak dynamika biznesu i ciągłe zapotrzebowanie na innowacje.

Ekspert: Edyta Gałaszewska-Bogusz
Managing Director Accenture Operations Poland

Kieruje organizacją obsługującą ponad 20 międzynarodowych klientów z Polski w biurach w Warszawie i Krakowie. Jest również członkiem kierownictwa Accenture Operations w regionie EMEA, kierując jednym z kluczowych programów o zasięgu regionalnym. W ramach lokalnej działalności w Accenture Operations w Polsce patronuje programowi Inclusion & Diversity nakierowanemu na krzewienie zasad tolerancji, włączenia społecznego i akceptacji różnorodności.

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również