Raporty|

26.04.2024

A po studiach idziemy do pracy, czyli jak studenci wybierają swoją pierwszą pracę? [RAPORT]

Redakcja, KarierawFinansach.pl

Z raportu „A po studiach idziemy do pracy 2024” przygotowanego przez Grupę MBE dowiesz się między innymi: gdzie w sieci można spotkać studentów, które kanały komunikacji są dla nich najważniejsze w kontakcie z pracodawcami oraz jakiego typu treści są dla nich interesujące.

Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2024 metodą CAWI na próbie 954 osób z różnych roczników i kierunków studiów.   

Gdzie studenci poszukują informacji o ofertach pracy? 

Osoby studiujące najczęściej poszukują informacji o ofertach staży lub pracy na popularnych job boardach (45%), dlatego warto w tych miejscach dbać o aktualne profile pracodawców oraz ogłoszenia. Podobną popularnością cieszą się grupy na Facebooku, które są dobrą platformą zarówno do poszukiwania, jak i oferowania pracy, ponieważ aż 43% osób studiujących szuka tam zatrudnienia.  

Rozwój i beneifty 

Aż 64% studentów poszukuje przede wszystkim informacji dotyczących możliwości rozwoju i bogatej oferty szkoleń, dlatego ważne jest, aby konkretnie opisywać te aspekty. Ponadto znaczenie mają także informacje o atrakcyjnych benefitach (36%). Co ciekawe, spora część badanych (30%) zainteresowana jest przykładami realizowanych projektów i business cases. 

Lokalizacja ma znaczenie 

Według raportu studenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na możliwość pogodzenia pracy ze studiami lub zdobycia doświadczenia zawodowego, ale również na wynagrodzenie. Jest to obecnie najważniejszy element wpływający na atrakcyjność oferty pracy wśród studentów, wybrany przez 78% respondentów. 

Jednak nie tylko oferty pracy i wynagrodzenie wydają się być istotne przy wyborze pracodawcy. Również samo miejsce pracy ma niebagatelne znaczenie. Aż 61% respondentów zadeklarowało, że poszukuje informacji o lokalizacji pracodawcy.  

 

Popularność TikToka wśród studentów rośnie 

Jak pokazuje raport, wśród wykorzystywanych przez studentów mediów społecznościowych prym wiodą niezmiennie Instagram, Facebook i YouTube – każda z tych platform została wskazana przez ponad 80% respondentów jako narzędzie codziennej komunikacji.  

Warto jednak przyjrzeć się również platformie TikTok, która w stosunku do danych z ubiegłego roku uzyskała wzrost aż o 8 punktów procentowych. Z kolei LinkedIn jest zdecydowanie mniej popularny wśród osób studiujących, ponieważ korzysta z niego codziennie zaledwie 9% badanych.  

 

Pełna wersja raportu jest dostępna pod tym linkiem: POBIERZ RAPORT    

Czytaj także Najbardziej pożądane stanowiska i kompetencje na KarierawFinansach.pl w 2023 roku

Autor

Redakcja

Redakcja

KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach.