Proces rekrutacji
1. Jak wygląda proces rekrutacji w Państwa firmie?
Agnieszka Dybizbańska, Poland Campus Recruitment Lead w Credit Suisse: Nasz proces rekrutacyjny zasadniczo składa się z pięciu, następujących kolejno po sobie, etapów.
Na początku, każdy kandydat, niezależnie od tego czy aplikuje na konkretne stanowisko pracy, czy na staż, proszony jest o zapisanie swojego CV w języku angielskim w naszym systemie. By tego dokonać musi on założyć konto i wypełnić formularz rekrutacyjny, którego pytania pokrywają się z treściami papierowego CV dostarczanego zazwyczaj do pracodawcy.
Po zapoznaniu się z informacjami zapisanymi w systemie rekruter dzwoni do wybranych kandydatów, głównie w celu weryfikacji podanych danych. Gdy aplikacja zostanie oceniona pozytywnie, wysyłane jest mailowe zaproszenie do kolejnego etapu rekrutacji.
Jej ostatnim elementem jest spotkanie z czterema managerami z działu, do którego aplikuje dany kandydat. Spotkanie takie trwa około godziny i składa się z dwóch półgodzinnych paneli prowadzonych przez poszczególnych managerów. Jest to ostatni etap rekrutacji, po zakończeniu rozmów managerowie decydują, który z kandydatów zostanie przyjęty do pracy lub na staż. Trwa to zazwyczaj kilka dni.
Języki obce
2. Znajomość których języków obcych jest mile widziana bądź wymagana w Państwa firmie? Jak jest weryfikowana w procesie rekrutacji?
Jesteśmy międzynarodową korporacją, więc językiem w jakim komunikujemy się na co dzień jest język angielski. Każdy pracownik Credit Suisse musi się nim biegle posługiwać, umiejętność ta jest także weryfikowana w czasie procesu rekrutacyjnego, zarówno podczas wstępnej rozmowy z rekruterem, jak i późniejszych rozmów z managerami. Najlepszym sposobem na sprawdzenie poziomu języka kandydata jest rozmowa.
Nie zadajemy trudnych pytań ani nie prosimy o wygłoszenie elaboratu, po prostu część konwersacji przeprowadzamy w języku obcym.
Kandydat nie ma się czego obawiać. Oprócz umiejętności posługiwania się językiem angielskim warto pochwalić się znajomością innego języka obcego, takiego jak na przykład niemiecki, francuski, włoski lub hiszpański.
Ostatnia rada przed rozmową o pracę
3. Jaką radę dałaby Pani naszemu czytelnikowi, który chwilę po przeczytaniu tego wywiadu będzie miał właśnie rozmowę kwalifikacyjną w Państwa firmie?
Na pewno powiedziałabym mu, że nie ma się czego obawiać, pogratulowałabym mu także wyboru naszej firmy :). Warto pamiętać o tym, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a tak naprawdę poznajemy się dopiero na rozmowie rekrutacyjnej.
Drogi Czytelniku, pokaż nam więc, że wiesz, czego chcesz, nie boisz się wyzwań, jesteś dobrze przygotowany do rozmowy i pozytywnie nastawiony do życia. Ubierz się w stylu smart casual, poczytaj o firmie w Internecie.
Dobrze jest zapoznać się z informacjami z naszej strony credit-suisse.com/careers. Zachęcam do tego, żeby na nią zajrzeć. Kandydaci znajdą tam niezbędne wskazówki rekrutacyjne oraz porady jak przygotować się do rozmowy w naszej firmie.
Umiejętności miękkie
4. Jakie umiejętności miękkie najwyżej cenią Państwo u kandydatów na stanowiska związane z finansami? Czy warto o nich pisać w CV?
CV to nasza wizytówka dlatego warto jest zawrzeć w nim wszystko, czym chcemy się pochwalić. Jeśli chodzi o umiejętności miękkie na stanowiskach związanych z finansami to przede wszystkim wymieniłabym umiejętność współpracy z innymi i odpowiedzialność za wykonywane zadania. Dużą wagę przywiązujemy do przejrzystości, zarówno naszych działań, jak i komunikacji. Jeśli kandydat ma wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne również warto o tym wspomnieć.
List motywacyjny
5. Czy list motywacyjny jest wymogiem w aplikacji do Państwa firmy? Jak go napisać, żeby zyskać przychylność rekrutera?
List motywacyjny nie jest wymaganym elementem aplikacji do naszej firmy. Zależy nam na tym żeby proces rekrutacyjny był jak najprostszy i jak najkrótszy. Stawiamy na komunikację, dlatego wolimy porozmawiać z kandydatem bezpośrednio, nie musi do nas pisać.
Dziękuję za rozmowę.