Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Projekty

Branża finansowa, bankowość, BPO/SSC to miejsca, w których powstają ciekawe, innowacyjne
pomysły i inicjatywy. Zobacz, jakie ciekawe projekty udało się zrealizować firmom.

NatWest Poland

Zarządzanie projektami

CEL PROJEKTU

W dzisiejszym konkurencyjnym i dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, firmy coraz częściej dążą do usprawnienia swoich operacji. Jednym z istotnych kroków w tym kierunku jest przenoszenie krytycznych procesów wewnątrz organizacji. NatWest, który jest wiodącą instytucją bankową, wprowadził projekt insourcingu swoich procesów płacowych – kluczowej operacji, która do tej pory była zarządzana przez zewnętrznego dostawcę. Inicjatywa „Insourcing Payroll Process from the 3rd Party to NatWest Poland” to strategiczny krok ku lepszej kontroli nad operacjami płacowymi, pozwalający jednocześnie na obniżenie kosztów i poprawę ogólnej wydajności. Głównym celem projektu było przeniesienie całego procesu płacowego od zewnętrznego dostawcy do wewnętrznego zespołu w banku. NatWest dążył do stworzenia zespołu ekspertów ds. płac w dziale zasobów ludzkich (HR), odpowiedzialnego za zarządzanie całym procesem płacowym od początku do końca – od przetwarzania danych, przez wypłaty, po zgodność z przepisami i raportowanie. Decyzja ta wynikała z potrzeby zwiększenia wydajności operacyjnej, uniezależnienia się od zewnętrznych dostawców oraz usprawnienia wewnętrznej komunikacji. Co więcej, insourcing miał na celu wzmocnienie pozycji pracowników poprzez zapewnienie im bezpośredniego dostępu do specjalistów ds. płac, poprawiając jakość usług i szybkość reakcji. Nie była to jedynie kwestia przeniesienia obowiązków, lecz gruntowna przebudowa istniejącego ekosystemu, co wymagało integracji wyspecjalizowanego personelu, zaawansowanych narzędzi i solidnych systemów do efektywnej obsługi listy płac.

CEL PROJEKTU

NatWest to największy bank w Wielkiej Brytanii, którego baza klientów stanowi 19 milionów użytkowników indywidualnych. Ilość dziennie wykonywanych transakcji zarówno na kartach debetowych, jak i kredytowych jest ogromna. Stąd decyzja, by stworzyć model uczenia maszynowego, który skupi swoje działanie stricte na generowanych alertach, czyli na transakcjach, które system zabezpieczający zaklasyfikował jako potencjalne przestępstwo finansowe. Projekt NatWest skupia się wokół kalibracji systemu zapobiegania oszustwom finansowym przy użyciu najnowszej technologii. Rozwiązanie to można przyporządkować do narzędzi związanych ze sztuczną inteligencją, gdyż decyzyjność zostaje oddana stworzonemu modelowi. Będzie on wyróżniał spośród wszystkich alertów transakcje, które są przestępstwem od tych, które nim nie są. Jeżeli model uzna, że jest to transakcja prawdziwa, automatycznie zdejmie blokadę z karty kredytowej klienta i zamknie to zgłoszenie. W takiej sytuacji klient nie będzie wiedział o możliwym niebezpieczeństwie, gdyż nie otrzyma wiadomości SMS zanim ta informacja nie zostanie zweryfikowana przez zaprojektowane w NatWest narzędzie. Co ważne, jest to model, który operuje w czasie rzeczywistym.