W dzisiejszym konkurencyjnym i dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, firmy coraz częściej dążą do usprawnienia swoich operacji. Jednym z istotnych kroków w tym kierunku jest przenoszenie krytycznych procesów wewnątrz organizacji. NatWest, który jest wiodącą instytucją bankową, wprowadził projekt insourcingu swoich procesów płacowych – kluczowej operacji, która do tej pory była zarządzana przez zewnętrznego dostawcę. Inicjatywa „Insourcing Payroll Process from the 3rd Party to NatWest Poland” to strategiczny krok ku lepszej kontroli nad operacjami płacowymi, pozwalający jednocześnie na obniżenie kosztów i poprawę ogólnej wydajności.
Głównym celem projektu było przeniesienie całego procesu płacowego od zewnętrznego dostawcy do wewnętrznego zespołu w banku. NatWest dążył do stworzenia zespołu ekspertów ds. płac w dziale zasobów ludzkich (HR), odpowiedzialnego za zarządzanie całym procesem płacowym od początku do końca – od przetwarzania danych, przez wypłaty, po zgodność z przepisami i raportowanie. Decyzja ta wynikała z potrzeby zwiększenia wydajności operacyjnej, uniezależnienia się od zewnętrznych dostawców oraz usprawnienia wewnętrznej komunikacji. Co więcej, insourcing miał na celu wzmocnienie pozycji pracowników poprzez zapewnienie im bezpośredniego dostępu do specjalistów ds. płac, poprawiając jakość usług i szybkość reakcji. Nie była to jedynie kwestia przeniesienia obowiązków, lecz gruntowna przebudowa istniejącego ekosystemu, co wymagało integracji wyspecjalizowanego personelu, zaawansowanych narzędzi i solidnych systemów do efektywnej obsługi listy płac.