Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2016 roku?
Dynamiczny rozwój jest na stałe wpisany w kulturę i rzeczywistość Alior Banku, a za nim idzie zapotrzebowanie na talenty. Aktualnie poszukujemy przede wszystkim pracowników do sieci sprzedaży, contact centre oraz na wybrane stanowiska w centrali banku. Powoli przygotowujemy się do zamknięcia transakcji zakupu części Banku BPH i w dalszej kolejności do połączenia jej z Alior Bankiem. Po połączeniu nasz bank znajdzie się na 9. miejscu w sektorze bankowym pod względem aktywów. Cieszymy się z naszej roli konsolidatora w sektorze bankowym i wierzymy, że fuzja będzie szansą dla kandydatów i pracowników do realizacji interesujących projektów i uczestniczenia w inspirującym przedsięwzięciu.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2016 roku?
Stanowiska, na których wcześniejsze doświadczenie nie jest kluczowe, związane są przede wszystkim z obsługą klienta i sprzedażą produktów bankowych: młodszy specjalista ds. obsługi klienta w naszym contact centre lub opiekun klienta w placówkach T-Mobile Usługi Bankowe – naszego projektu strategicznego realizowanego we współpracy z operatorem telefonii komórkowej. W praktyce jednak zawsze zwracamy uwagę na wcześniejsze doświadczenie, chociaż nie musi ono dotyczyć branży finansowej.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?
Dla osób z doświadczeniem oferujemy stanowiska bankierów– stale poszukujemy pracowników w wielu miastach w Polsce. Realnie jednak Alior Bank jest nie tylko bankiem, ale także dynamicznie rozwijającą się firmą technologiczną. Kładziemy duży nacisk na innowacyjność, rozwój systemów, bankowość mobilną i internetową – stąd ogromne zapotrzebowanie na programistów i ekspertów IT.
Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?
W Alior Banku oczekujemy pewnej dojrzałości emocjonalnej, która wyraża się braniem odpowiedzialności za swój własny rozwój, swoją dziedzinę pracy i zadania. Nawet jeżeli z pozoru stanowisko nie jest prestiżowe i traktowane jako tzw. "praca na start", w praktyce wszędzie można znaleźć możliwości nauki, a zdobyte doświadczenie i wiedza przydają się w przyszłości. W Alior Banku jest też potrzebna umiejętność szybkiego i elastycznego dostosowania się do zmieniającej się rzeczywistości oraz nastawienie na realizację założonego celu. U nas nie można się nudzić. Jako pracodawca zwrotnie dajemy okazję do bardzo intensywnego rozwoju, czasem nawet do przekraczania własnych granic. Nie tworzymy sztywnej hierarchii kojarzonej z bankowością, bezpośrednio się komunikujemy.
Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2016 roku?
Nowo zatrudnione osoby w sieci sprzedaży biorą udział w 3-tygodniowym szkoleniu wprowadzającym. Następnie zostają objęte systemem tzw. ścieżek rozwojowych. Awans na kolejne stanowisko w ramach ścieżek jest możliwy po osiągnięciu założonych wyników biznesowych oraz realizacji założonego pakietu szkoleń: produktowych, jakościowych oraz z zakresu umiejętności interpersonalnych. Z kolei w przypadku contact centre cały pierwszy miesiąc przeznaczamy na pełne wdrożenie nowej osoby. Obejmuje on szkolenie merytoryczne oraz z umiejętności sprzedażowych, przekazywanie informacji zwrotnych i wskazówek od doświadczonego pracownika. To także wsparcie "anioła", który podpowiada i tłumaczy w pierwszych dniach samodzielnej pracy, oraz bieżące wsparcie trenerów sprzedaży. Dalej pracownik widzi ramy swojego rozwoju na przykładzie ścieżek rozwoju. Uważamy, że programy rozwojowe wspierają rozwój, ale to przede wszystkim kultura pracy, angażujące i ambitne zadania stanowią najbardziej skuteczny bodziec do rozwoju. W centrali zakładamy, że pracownik sam bierze odpowiedzialność za swój rozwój (stale się zmieniamy, potrzeby pracowników także), dlatego nie mamy stałych, powtarzalnych co roku programów rozwoju talentów. W zamian udostępniamy wachlarz możliwości i dajemy okazję do realizacji ciekawych projektów oraz kafeterię szkoleń, z których każdy może wybrać to, czego potrzebuje w danym momencie swojego rozwoju oraz sytuacji biznesowej.
W centrali nie obowiązuje dress code, szybko podejmujemy decyzje i unikamy nadmiaru procedur, aby podążać za potrzebami klientów.
Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?
Obecnie firmy nie konkurują już wyłącznie oferowanymi produktami, ale wiedzą i zwinnością organizacyjną. To postawy pracowników, ich zaangażowanie i umiejętności decydują o sukcesie. Rynek wymusza coraz szybsze działanie po stronie firm, klienci oczekują wygodnej obsługi, nowatorskich produktów, płynnej współpracy – a to wszystko jest możliwe tylko dzięki elastyczności i pomysłowości ludzi. W Alior Banku mamy szczególną kulturę, która pozwoliła na start i intensywny rozwój naszej firmy. Wyróżniamy się na tle konkurencji brakiem nadmiernej korporacyjności i biurokracji, kojarzonej z sektorem bankowym. U nas członkowie Zarządu siedzą z pracownikami na open space’ach, komunikują się otwarcie i bezpośrednio. W centrali nie obowiązuje dress code, szybko podejmujemy decyzje i unikamy nadmiaru procedur, aby podążać za potrzebami klientów. Potrafimy pogodzić zasady bezpieczeństwa z dużą zwinnością i nastawieniem na zmiany. Dajemy pracownikom możliwości wpływu i odpowiedzialność, oczekując zarazem zaangażowania i nastawienia na rozwój. Zapraszamy osoby, które chcą korzystać z atutów pracy w bankowości, a zarazem potrzebują adrenaliny i ciekawych zadań bez zbędnych ograniczeń i biurokracji.