Wiadomości|

07.12.2023

Training Support Team – jaką rolę pełni w Getinge?

Redakcja, KarierawFinansach.pl

Pewnie nie raz zdarzyło się wam otrzymać powiadomienie, że zostaliście zapisani na szkolenie lub na waszej platformie e-learningowej znajduje się dokument do podpisania. Nic nie dzieje się samo! W Getinge stoimy za tym my, koordynatorzy szkoleniowi z zespołu TST. W poniższym artykule przybliżymy Wam kim jesteśmy i jaką funkcję pełnimy w Getinge.

Artykuł sponsorowany

TST - Training Support Team jest częścią Getinge Academy, czyli działu szkoleniowego składającego się z ponad 80 osób z całego świata. Akademia jest odpowiedzialna za przygotowanie najwyższej jakości szkoleń produktowych i Soft Skills dla wszystkich pracowników Getinge (ponad 11 tys. osób) oraz dystrybutorów i klientów na całym świecie (ponad 5700 osób).

Zadaniem Akademii jest przygotowanie treści szkoleniowych, zorganizowanie i przeprowadzenie treningów oraz wspieranie pracowników, dystrybutorów i klientów w obszarze L&D (Learning and Development). Akademia dba, aby wszyscy użytkownicy mieli dostęp do platformy szkoleniowej GetLearning oraz GetLibrary, a co za tym idzie do materiałów, video, dokumentów, prezentacji. W przypadku problemów systemowych, my jako TST jesteśmy pierwszą linią kontaktu.

Wbrew pierwszym skojarzeniom, nasza rola nie dotyczy bezpośredniego prowadzenia szkoleń. Koordynatorzy jako eksperci od zarządzania systemem są kluczowi w projektowaniu programów oraz ścieżek szkoleniowych i mają czynny wpływ na ich ostateczny kształt. Zajmujemy się tworzeniem, koordynacją i administracją szkoleń w GetLearning, LMS używanym przez naszą firmę.

Learning Management System

W tym miejscu warto powiedzieć kilka słów o wspomnianym wcześniej LMS. Learning Management System, czyli System Zarządzający Nauczaniem jest platformą szkoleniową, która umożliwia tworzenie, dostarczanie i administrację szkoleń w sposób zdalny. W Getinge jest nim wspomniany wcześniej GetLearning.

Jako koordynatorzy korzystamy z GetLearning każdego dnia. Tworzymy w nim sesje szkoleniowe, umieszczamy materiały, weryfikujemy uprawnienia oraz wspieramy użytkowników systemu w razie jakichkolwiek pytań czy problemów.

LMS pozwala na przeszkolenie ogromnej ilości ludzi zdalnie, bez konieczności podróży i przeprowadzania szkoleń w każdej lokalizacji, gdzie znajdują się pracownicy Getinge. Pozwala to na zmniejszenie kosztów oraz ograniczenie śladu węglowego. W przypadku szkoleń wymagających bezpośredniej pracy z produktem lub kontaktu z trenerem, TST zajmuje się też koordynacją stacjonarnych sesji szkoleniowych. Do naszych zadań należy wtedy również organizacja cateringu, rezerwacja sali, kontakt z trenerami i uczestnikami.

GetLearning odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu firmy. Dla przykładu, jeśli następuje aktualizacja jakiegoś sprzętu medycznego (np. sterylizatora lub respiratora), każda osoba pracująca z tym sprzętem (np. pielęgniarka, lekarz, serwisant, sprzedawca) musi ukończyć zaktualizowane szkolenie. Jest to konieczne by być uprawnionym do pracy z produktem

Kolejny przykład to proces wdrażania do firmy nowych pracowników. Do zadań koordynatora należy projektowanie i ulepszanie szkoleń onboardingowych. Dzięki znajomości systemu jesteśmy w stanie zautomatyzować niektóre procesy, jak na przykład przypisywanie szkoleń osobom nowozatrudnionym. Osoby te mogą też liczyć na naszą pomoc w nauce obsługi LMS.

Różnorodność zadań

Rola naszego zespołu nie ogranicza się jedynie do zadań koordynatorskich. W TST istnieją podzespoły zajmujące się wyspecjalizowanymi zadaniami, między innymi tworzeniem i analizą raportów, dopasowaniem certyfikatów do aktualnych czy specyficznych potrzeb, lub zarządzaniem MediaHub (online biblioteką dokumentów i materiałów szkoleniowych). Ze względu na naszą ekspertyzę, jesteśmy kluczowi w procesie ulepszania systemu, poprzez sugerowanie i testowanie nowych funkcjonalności, dostarczanie feedbacku, i znajdowaniu lepszych rozwiązań. Wraz z rozwojem technologii, oraz zmianami trendów i dynamicznym postępem w dziedzinie Learning & Development, stale rozwija się też nasza wiedza i zakres umiejętności.

Jako że nasze zadania są bardzo różnorodne, takie też są nasze kompetencje. Rola koordynatora wymaga elastyczności, umiejętności zarządzania czasem i pracą pod jego presją, oraz umiejętności priorytetyzowania. Wspierając użytkowników systemu w firmie i poza nią, musimy wykazywać się świetnymi zdolnościami komunikacyjnymi i umiejętnością rozwiązywania problemów. Poza tym nasze zadania wymagają od nas uważności na detale, analitycznego myślenia i bliskiej kolaboracji z zespołem.  W związku z tym, że współpracujemy z pracownikami oraz klientami Getinge na całym świecie, wszyscy jesteśmy biegli w języku angielskim, a niektórzy również w języku niemieckim, francuskim czy hiszpańskim.

Akademia ciągle się rozrasta i dąży do optymalizowania rozwiązań dla całego Getinge. Jej celem jest nieustanne wspieranie działań edukacyjnych firmy i współpracujących klientów. Ciągłe wdrażanie nowych rozwiązań i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom użytkowników to zdecydowanie cel numer jeden. Nieprzerwanie pracujemy nad ulepszeniami GetLearning tak, aby w pełni spełniał on swoje zadania jako system szkoleniowy, gdzie można znaleźć niezbędne materiały, sprawdzić dostępne szkolenia, pobierać certyfikaty, śledzić postępy szkoleniowe, zbierać dane i planować kolejne działania.

Klik, klik, czyli zakupowe rewolucje. Okiem eksperta Getinge SSC

Autorki:
Natalie Hnatiw, Training Coordinator
Olga Żarnicka, Experienced Training Coordinator
Olga Dulian, Training Coordinator

 

Autor

Redakcja

Redakcja

KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach.