Wydarzenie jest punktem kulminacyjnym Emerging Markets Business Summit, unikatowego szczytu gospodarczego odbywającego się w dniach 22 czerwca–3 lipca. Co roku przyciąga ono około 200 wybitnych studentów z różnych stron świata – w ubiegłym roku organizatorzy mieli przyjemność gościć uczestników z 14 krajów. Podczas szczytu organizowane są warsztaty i wykłady dotyczące bankowości, unii walutowych, rynków finansowych i gospodarki. W poprzednich edycjach udało się zbudować platformę komunikacji i wymiany doświadczeń pomiędzy najlepszymi uczelniami biznesowymi z krajów o statusie rynków wschodzących. W tegorocznej odsłonie projektu partnerami akademickimi zostały najlepsze szkoły biznesowe z Meksyku - Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla oraz na Filipinach – University of the Philippines, Manila.
Emerging Markets Business Conference odbywa się w Sali Notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Podczas każdej edycji EMBC konferencję zaszczycają swoją obecnością wyjątkowi goście. W tym roku wśród prelegentów pojawią się takie osoby jak: Anna Hejka (HCM Group), Marcin Petrykowski (Standard&Poor’s), Martin Makovec (Unibail-Rodamco), Przemysław Kwiecień (XTB), Michał Jaworski (Microsoft) czy Juan de Porras oraz Piotr Bielski (BZ WBK).
Uczestnicy będą mieli także przyjemność wysłuchaćWiktora Namysła z McKinsey, który zaprezentuje raport dotyczący wyzwań i możliwości jakie stoją przed Polską w najbliższej dekadzie, Poland 2025. W trakcie EMBC 2016 odbędzie się również panel – BRICS: An outlook on future growth, przygotowany przez World Bank. 24 czerwca poruszone zostaną kwestie przemian zachodzących na rynkach wschodzących, a także ich następstwa: zmiany w równowadze sił na arenie międzynarodowej. omówione zostaną zarówno kraje, które w ostatnim czasie mocno odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego, jak i te, które z powodzeniem mogą pretendować do miana potęg gospodarczych i w które warto zainwestować. Co więcej, znamienici polscy przedsiębiorcy opowiedzą o czynnikach wpływających na międzynarodowy sukces, a także rozwiną tematykę barier pojawiających się na drodze ekspansji geograficznej. Wydarzenie uświetni również wystąpienie przedstawiciela firmy Unilever Polska. Podzieli się on historią sukcesu w budowaniu globalnej marki, prezentując realne problemy, którym firma musiała stawić czoła.
Celem projektu jest zbudowanie trwałych więzi na płaszczyźnie akademickiej i biznesowej pomiędzy studentami, uczelniami oraz partnerami biznesowymi projektu. Dwutygodniowy program szczytu zaznajamia z europejskimi wartościami oraz przybliża problemy społeczne i przedstawia uczestnikom sytuację ekonomiczną całego makroregionu. Inicjatywa jest wyjątkową szansą na poznanie od podszewki specyfiki gospodarczej oraz politycznej.
Więcej informacji na www.embswarsaw.com.