Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Liczby, które zmieniają bankowość

W Wielkiej Brytanii zaczynamy obserwować już trend, o którym rozpisują się branżowi eksperci. Według danych Halifax, jednego z największych banków na Wyspach, tylko jeden na dwa kontakty z bankiem wymagał interakcji z pracownikiem banku.
Kategoria: Wiadomości
28.07.2015

Halifax zarejestrował 69 mln interakcji w czerwcu ze swoimi placówkami, ale klienci coraz częściej korzystają z aplikacji banku niż udają się z wizytą bezpośrednio do oddziału. Ponad 57 proc. transakcji dokonano przy pomocy dotykowego ekranu smartfona, a 66 proc. przy wykorzystaniu bankowości internetowej.

Zobacz oferty pracy w bankowości »

Te procenty miażdżąco przewyższają liczbę odwiedzin placówek banku. Tylko 10 proc. interakcji w czerwcu wiązało się z wizytą klienta w oddziale banku. Co gorsza - połowa z tych 10 proc. oznaczała również kontakt z maszyną, wpłatomatem lub bankomatem.

Dane Halifaxu pokazują, że zmienia się rola oddziału banku. W kolejnych dekadach placówki będą pełniły wyłącznie funkcję wizerunkową – instytucji finansowej, którą stać na utrzymanie placówek w strategicznych miejscach na mapie europejskich miast.

www.halifax.co.uk

Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również