KarierawFinansach.pl objęło to wydarzenie patronatem. Targi Kariery to dobra okazja, by znaleźć pracę, zwłaszcza, że sektor BPO coraz dynamiczniej rozwija się w Małopolsce.
Znajdź pracę na targach
Dla wielu osób znalezienie pierwszej poważnej pracy okazuje się nie lada wyzwaniem. Nieumiejętne skonstruowane CV, brak eksponowania swoich umiejętności i aplikowanie na stanowiska nieadekwatne do swojego doświadczenia to najczęstsze problemy, na jakie napotyka się młody student i absolwent.
Zobacz oferty pracy na stanowisku Junior Accountant »
Uczestnictwo w targach pracy uważane jest za jedno z najefektywniejszych form poszukiwania zatrudnienia. Z samego założenia niweluje problem selekcji ofert pracy i dostosowania ich do potrzeb i zainteresowań kandydatów. Po pierwsze, do udziału w Targach Kariery zapraszani są pracodawcy, którzy prowadzą aktualnie rekrutację na określone stanowiska. Po drugie, wystawcy to w większości duże, międzynarodowe firmy, które organizują specjalne programy stażowe, skierowane właśnie do studentów i absolwentów z mniej niż z trzyletnim doświadczeniem. Po trzecie, nawiązując bezpośredni kontakt z pracodawcą, uczestnicy targów będą mogli zadawać pytania, poznać specyfikę korporacji, co z pewnością pomoże przy konstruowaniu dokumentów aplikacyjnych na określone stanowisko.
Poznaj swojego pracodawcę
Największym atutem targów pracy jest możliwość indywidualnego kontaktu z wystawcami.
- Na Targach Kariery dowiadujemy się o wiele więcej o firmie niż z ogłoszenia prasowego, czy z Internetu. Możemy na miejscu zaobserwować wiele rzeczy, dopytać o wymagania czy szczególnie cenione kwalifikacje. Aby w pełni skorzystać z Targów Kariery, trzeba zapoznać się wcześniej z profilami firm, publikowanymi w serwisie internetowym targów, aby wiedzieć o co pytać. Nie można zmarnować tego dnia i ograniczyć się do pozbierania ulotek - przekonuje Grażyna Wróblewska, organizator targów.
Zobacz oferty pracy na stanowisku Junior Accountant w Krakowie »
Każda z firm obecnych na Targach Kariery jest szczególnie cennym pracodawcą, ponieważ jest gotowa na przyjęcie nowych pracowników, wdrożenie ich do pracy i wciągnięcie w środowisko branżowe. Jest to gwarancja rozwoju nie tylko kompetencji zawodowych, ale również umiejętności pracy w grupie i odpowiedzialności. Wystawcy mają przygotowane programy rozwoju personelu oraz szkolenia.
Co roku udział w Targach Kariery biorą najlepsi polscy pracodawcy mający siedziby i oddziały w województwie małopolskim: IBM, Alexander Mann Solutions, Capgemini, Philip Morris International, Home Broker. Listę wystawców potwierdzonych w wiosennej edycji dostępna jest na stronie www.targi-kariery.com.
Ponieważ kariera to nie tylko zdobywanie kolejnych doświadczeń zawodowych, ale także ciągłe dokształcanie się i podnoszenie swoich kwalifikacji, do udziału w Targach zostały zaproszone instytucje wspierające przedsiębiorczość młodych ludzi, zagraniczne instytucje rządowe wspierające programy mobilności studentów i zagraniczne uniwersytety oferujące studia podyplomowe i II stopnia. Wśród wystawców znajdą się m.in. agencja Contact Singapore, ambasada Kanady oraz uniwersytety: Bocconi (Włochy) i Maastricht (Holandia).
Skonsultuj CV
Podczas Targów kandydaci będą mogli skorzystać z porad pracowników Biura Karier Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przed udaniem się na rozmowy z wystawcami, warto bowiem skonsultować swoje dokumenty aplikacyjne. Takie porady mogą uchronić kandydata przed przekazaniem wymarzonemu pracodawcy źle przygotowanych dokumentów.
Przygotuj się do targów
Rzetelne przygotowanie do udziału w Targach z pewnością zmaksymalizuje korzyści z udziału w wydarzeniu. Każdy z kandydatów otrzyma katalog targowy z poradnikiem, opisem wystawców i wyszczególnieniem branż, które w swoich ofertach preferują pracodawcy. Zachęcamy również do odwiedzenia strony internetowej www.targi-kariery.com i śledzenia aktualności na Facebooku (www.facebook.com/TargiKariery).
Organizator Targów Kariery poleca zabranie na targi pracy CV, długopisu i zarezerwowanie sobie około 2 godzin czasu na rozmowę. Wstęp na targi jest bezpłatny.