Wiadomości|

30.04.2015

Klient równa się praca. W bankowości warto szukać zatrudnienia u największych

Jakub Jański

Sektor usług (również tych finansowych), jeżeli chodzi o zatrudnienie specjalistów – doradców klienta, kurczy się praktycznie każdego dnia. Usługi – w wyniku wielu zmiennych – są najbardziej nieprzewidywalnym sektorem gospodarki.

W przypadku bankowości liczba klientów z pewnością oznacza jedno – większą stabilność zatrudnienia. Dlatego każdy absolwent bankowości powinien na początku przeanalizować liczbę klientów, której bank oferuje swoje produkty finansowe. Serwis PRNews.pl opublikował właśnie zestawienie największych banków w Polsce.

Łącznie banki, których marki dobrze znamy, obsługują 38 mln klientów. Od podania aktualnej liczby klientów wstrzymały się Bank Zachodni WBK oraz Bank BPH.

Sprawdź, gdzie klient oznacza stabilność zatrudnienia:

  • PKO Bank Polski – 8 894 000
  • Bank Pekao – 4 888 771
  • mBank – 4 665 000
  • ING Bank Śląski – 3 770 000
  • Alior Bank – 2 576 000
  • Getin Noble Bank – 2 449 000
  • Credit Agricole Bank Polska – 2 100 000
  • Bank Pocztowy – 1 447 694
  • Eurobank – 1 411 160
  • Bank Millennium – 1 300 000
  • Bank BGŻ i BGŻOptima – 1 233 140
  • Citi Handlowy – 731 800
  • Raiffeisen Polbank – 650 000
  • Deutsche Bank – 428 000
  • BNP Paribas Bank – 422 819
  • T-Mobile UB – 421 000
  • Bank Ochrony Środowiska (BOŚ Bank) – 238 800

Zestawienie obejmuje również klientów korporacyjnych oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, które obsługiwane są zazwyczaj w pionie bankowości detalicznej. Wyniki mogą być również mniej precyzyjne ze względu na zjawisko tzw. uśpionego klienta, czyli osoby, która w przeszłości korzystała z produktu bankowego, jednakże nie jest obecnie aktywnym odbiorcą usług finansowych (np. jednorazowa lokata).

Na podst. www.prnews.pl

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański