Wiadomości|

17.12.2012

Infosys Green Horizon gotowy na przyjęcie 2 tys. specjalistów

Redakcja, KarierawFinansach.pl

12 grudnia 2012 roku w kompleksie biurowym Infosys Green Horizon, zlokalizowanym w Łodzi przy Rondzie Solidarności, została otwarta nowa siedziba centrum Infosys BPO Poland.

Budynek Infosys Green Horizon, zdj. Konrad Jęcek

Budynek Infosys Green Horizon, zdj. Konrad Jęcek

Budynek jest efektem współpracy Infosys – lidera nowoczesnych usług biznesowych oraz Skanska Property Poland – wiodącego dewelopera zielonych, wysokiej klasy obiektów biurowych. Dla Infosys uruchomienie nowego biura to okazja do ogłoszenia planów zatrudnienia: dodatkowych 500 etatów do końca 2013 roku, dla Skanska – do zaprezentowania innowacyjnego projektu, dedykowanego potrzebom firm outsourcingowych.


Szansa dla Łodzi


Decyzja o nowej inwestycji i przeprowadzce do Infosys Green Horizon została podjęta w związku z szybkim wzrostem skali biznesu Infosys. Łódzka jednostka przejmuje kolejne, coraz bardziej zaawansowane procesy od zagranicznych klientów, co łączy się z dalszą, intensywną rekrutacją. W 2013 roku centrum planuje stworzyć 500 dodatkowych etatów. Biurowiec firmy Skanska, lidera w zakresie realizacji projektów dostosowanych do potrzeb branży outsourcingowej, został przygotowany z uwzględnieniem wszelkich aktualnych i przyszłych potrzeb inwestora.Szansa dla Łodzi


– Cieszymy się, że Łódź zyskuje tak nowoczesny i atrakcyjny dla firm sektora usług biznesowych budynek. Jesteśmy jedną z najchętniej wybieranych lokalizacji 
pod projekty branży outsourcingowej wśród polskich miast. Wysokiej jakości powierzchnia biurowa jest jednym z czynników, które wzmacniają wizerunek Łodzi wśród potencjalnych inwestorów - mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.

Aglomeracja łódzka jest jednym z głównych ośrodków rozwoju sektora nowoczesnych usług outsourcingowych w Polsce, obok takich miast jak Kraków, Wrocław, Katowice czy Gdańsk.

– Dzięki takim inwestycjom zyskuje nie tylko Łódź, zyskuje całe województwo. Jak wynika z ostatniego raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, region jest obecnie najbardziej atrakcyjnym miejscem do lokalizacji biznesu w kraju w sferze usług. I to właśnie jest jedna ze sfer, która gwarantuje pomyślną gospodarczą przyszłość województwa łódzkiego – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Inwestycje z obszaru usług są nie tylko szansą na rozpoczęcie kariery w międzynarodowym środowisku. Tworzą także miejsca pracy dla specjalistów, którzy chcą dalej poszerzać swoje kompetencje i rozwijać karierę w globalnych organizacjach. 

Infosys Green Horizon w pierwszym etapie przyjmie 1,5 tys. specjalistów. Docelowo w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, na 16 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej rozpocznie pracę 2 tys. osób.

– Otwarcie nowej siedziby Infosys BPO Poland to krok milowy w historii firmy i symboliczne podsumowanie przemiany, która dokonała się w łódzkim centrum. Infosys świadczy coraz bardziej zaawansowane usługi i zyskuje kluczowe znaczenie w globalnych strukturach organizacji. Ponadto podnosząc zatrudnienie do 2 tys. osób staniemy się piątym największym pracodawcą sektora nowoczesnych usług w Polsce – mówi Krystian Bestry, Dyrektor Zarządzający Infosys BPO Europe. – Przeprowadzka do przygotowanego przez Skanska budynku pozwoli na skupienie wszystkich pracowników łódzkiej jednostki w jednym biurze, realizację dalszych planów rekrutacyjnych, a także zapewni specjalistom firmy komfortowe środowisko pracy – podkreśla.


Unikatowa inwestycja 


Nowa siedziba Infosys to niepowtarzalny projekt na łódzkim rynku powierzchni biurowych i symboliczna realizacja Skanska Property Poland. Wiodący deweloper powierzchni komercyjnych w Polsce stworzył specjalny model inwestycyjny dedykowany firmom sektora usług biznesowych. Infosys Green Horizon jest przykładem rozwiązania dopasowanego do specyficznych potrzeb firmy outsourcingowej. Wyróżnia się bardzo wysokim standardem powierzchni oraz elastycznością w zakresie jej aranżacji, co umożliwia przyjęcie nawet dużej liczby nowych pracowników. Budynek został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwić utrzymanie najwyższych standardów kontroli i bezpieczeństwa. 

– W trakcie realizacji inwestycji zwracaliśmy szczególną uwagę na to, by na każdym etapie projektu dostosowywać go do potrzeb głównego najemcy. Od samego początku przedstawiciele Infosys BPO Poland byli zaangażowani w proces planowania i tworzenia kolejnych elementów kompleksu – mówi Waldemar Olbryk, Prezes Skanska Property Poland. – Stworzyliśmy biurowiec, który charakteryzuje się najwyższym poziomem funkcjonalności i oferuje duży komfort pracy. Kolejnym wyróżnikiem projektu są tzw. zielone rozwiązania. Jest to pierwszy budynek w Łodzi posiadający złotą precertyfikację LEED. Stanowi ona nie tylko potwierdzenie najwyższej jakości zastosowanych technologii, ale także wynika z odpowiedzialnej strategii naszej firmy związanej z ideą zrównoważonego rozwoju – dodaje.

Kompleks otrzyma także certyfikat Komisji Europejskiej EU GreenBuilding, przyznawany obiektom, które wyróżnia zużycie energii na poziomie o 25 proc. niższym niż przewidują normy krajowe. Do zielonych rozwiązań przyczyniających się do redukcji wpływu obiektu na środowisko naturalne też należą m.in.: energooszczędne systemy ogrzewania i wentylacji, nawilżacze wodne (adiabatyczne), automatyczne wyłączniki światła czy wykorzystywanie ciepłego powietrza z biur do ogrzewania garaży. W budynku przygotowano udogodnienia dla rowerzystów: specjalny podziemny i naziemny parking z około 380 miejscami oraz przebieralnie i prysznice dla osób dojeżdżających do pracy na rowerze. 

Dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych usług biznesowych sprawia, że jego przedstawiciele są jednymi z kluczowych najemców powierzchni biurowych w Polsce. Z raportu przygotowanego przez firmę Skanska we współpracy z ABSL i Jones Lang LaSalle, wynika, że do głównych oczekiwań tego typu firm należą elastyczność aranżacji przestrzeni i jej wydajność oraz bezpieczeństwo operacji. Znaczenie też ma dogodna lokalizacja i łatwy dostęp do środków transportu publicznego. 

– Skanska odpowiada na potrzeby zidentyfikowane w raporcie dotyczącym standardów powierzchni biurowych firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych. Nasze budynki spełniają wymagania tej branży zarówno jeśli chodzi o lokalizację, wymagania techniczne, jak i indywidualne oraz elastyczne podejście do klienta – podkreśla Waldemar Olbryk. 

Materiał "Standard BPO. Standard nowoczesnych powierzchni biurowych dopasowanych do potrzeb firm z sektora BPO" szczegółowo opisuje projekty dewelopera w kontekście potrzeb branży. 


Infosys Green Horizon czeka na kolejnych specjalistów firmy


Otwarcie nowej siedziby to ważny moment w historii Infosys BPO Poland. Łódzkie centrum w ciągu pięciu lat działalności w mieście znacznie poszerzyło skalę swoich operacji i w dalszym ciągu intensywnie się rozwija. W ubiegłym roku księgowym (2011) firma osiągnęła ponad pięciokrotny wzrost zysku netto. O skali rozwoju jednostki świadczy też blisko dwukrotny wzrost zatrudnienia odnotowany przez centrum w ciągu ostatnich trzech lat. Pod koniec 2009 r. w centrum pracowało ok. 800 osób, dziś liczba ta wynosi ponad 1,5 tys., a do końca 2013 r. organizacja planuje zatrudnienie kolejnych 500 specjalistów. Rośnie także zaawansowanie procesów wykonywanych przez jednostkę.  

– O ile na początku swojej działalności centrum obsługiwało głównie transakcyjne procesy finansowo–księgowe, tak w tej chwili realizuje zaawansowane działania, mające coraz większe znaczenie dla naszych klientów. Świadczymy np. usługi z zakresu konsultingu, audytu, podatków, zakupów i sprzedaży czy ITO – mówi Agnieszka Jackowska, Dyrektor Zarządzająca Infosys BPO Poland. 

Łódzkie centrum umacnia swoją pozycję w globalnych strukturach firmy. Jest ono obecnie kluczową jednostką w Europie, nadzorującą większość procesów realizowanych na Starym Kontynencie. Dobrą ilustracją kierunku rozwoju centrum jest działalność Infosys SAP Hub w Łodzi. Od ubiegłego roku, gdy rozpoczął się etap pilotażowy projektu, zatrudnieni w jednostce analitycy i konsultanci SAP wykonali szereg realizacji w takich obszarach, jak finanse i księgowość, logistyka, sprzedaż, zarządzanie produkcją oraz bankowość dla klientów m.in. z Anglii, Holandii, Belgii, Włoch, Francji, Niemiec, Austrii czy Szwajcarii. Infosys SAP Hub obsługuje obecnie wszystkie procesy w zakresie SAP realizowane w trybie nearshore przez koncern w Europie. 

Dynamiczny wzrost Infosys BPO Poland odzwierciedla zmiany zachodzące w całym polskim sektorze usług dla biznesu. W Polsce obsługiwane są coraz bardziej zaawansowane procesy dla klientów z całego świata. Wpływa to korzystnie na polską gospodarkę, przyczyniając się do zwiększenia jej innowacyjności i tworzenia atrakcyjnych miejsc pracy dla specjalistów.

Autor

Redakcja

Redakcja

KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach.