Budynek jest efektem współpracy Infosys – lidera nowoczesnych usług biznesowych oraz Skanska Property Poland – wiodącego dewelopera zielonych, wysokiej klasy obiektów biurowych. Dla Infosys uruchomienie nowego biura to okazja do ogłoszenia planów zatrudnienia: dodatkowych 500 etatów do końca 2013 roku, dla Skanska – do zaprezentowania innowacyjnego projektu, dedykowanego potrzebom firm outsourcingowych.
Szansa dla Łodzi
Decyzja o nowej inwestycji i przeprowadzce do Infosys Green Horizon została podjęta w związku z szybkim wzrostem skali biznesu Infosys. Łódzka jednostka przejmuje kolejne, coraz bardziej zaawansowane procesy od zagranicznych klientów, co łączy się z dalszą, intensywną rekrutacją. W 2013 roku centrum planuje stworzyć 500 dodatkowych etatów. Biurowiec firmy Skanska, lidera w zakresie realizacji projektów dostosowanych do potrzeb branży outsourcingowej, został przygotowany z uwzględnieniem wszelkich aktualnych i przyszłych potrzeb inwestora.Szansa dla Łodzi
– Cieszymy się, że Łódź zyskuje tak nowoczesny i atrakcyjny dla firm sektora usług biznesowych budynek. Jesteśmy jedną z najchętniej wybieranych lokalizacji
pod projekty branży outsourcingowej wśród polskich miast. Wysokiej jakości powierzchnia biurowa jest jednym z czynników, które wzmacniają wizerunek Łodzi wśród potencjalnych inwestorów - mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.
Aglomeracja łódzka jest jednym z głównych ośrodków rozwoju sektora nowoczesnych usług outsourcingowych w Polsce, obok takich miast jak Kraków, Wrocław, Katowice czy Gdańsk.
– Dzięki takim inwestycjom zyskuje nie tylko Łódź, zyskuje całe województwo. Jak wynika z ostatniego raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, region jest obecnie najbardziej atrakcyjnym miejscem do lokalizacji biznesu w kraju w sferze usług. I to właśnie jest jedna ze sfer, która gwarantuje pomyślną gospodarczą przyszłość województwa łódzkiego – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
Inwestycje z obszaru usług są nie tylko szansą na rozpoczęcie kariery w międzynarodowym środowisku. Tworzą także miejsca pracy dla specjalistów, którzy chcą dalej poszerzać swoje kompetencje i rozwijać karierę w globalnych organizacjach.
Infosys Green Horizon w pierwszym etapie przyjmie 1,5 tys. specjalistów. Docelowo w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, na 16 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej rozpocznie pracę 2 tys. osób.
– Otwarcie nowej siedziby Infosys BPO Poland to krok milowy w historii firmy i symboliczne podsumowanie przemiany, która dokonała się w łódzkim centrum. Infosys świadczy coraz bardziej zaawansowane usługi i zyskuje kluczowe znaczenie w globalnych strukturach organizacji. Ponadto podnosząc zatrudnienie do 2 tys. osób staniemy się piątym największym pracodawcą sektora nowoczesnych usług w Polsce – mówi Krystian Bestry, Dyrektor Zarządzający Infosys BPO Europe. – Przeprowadzka do przygotowanego przez Skanska budynku pozwoli na skupienie wszystkich pracowników łódzkiej jednostki w jednym biurze, realizację dalszych planów rekrutacyjnych, a także zapewni specjalistom firmy komfortowe środowisko pracy – podkreśla.
Unikatowa inwestycja
Nowa siedziba Infosys to niepowtarzalny projekt na łódzkim rynku powierzchni biurowych i symboliczna realizacja Skanska Property Poland. Wiodący deweloper powierzchni komercyjnych w Polsce stworzył specjalny model inwestycyjny dedykowany firmom sektora usług biznesowych. Infosys Green Horizon jest przykładem rozwiązania dopasowanego do specyficznych potrzeb firmy outsourcingowej. Wyróżnia się bardzo wysokim standardem powierzchni oraz elastycznością w zakresie jej aranżacji, co umożliwia przyjęcie nawet dużej liczby nowych pracowników. Budynek został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwić utrzymanie najwyższych standardów kontroli i bezpieczeństwa.
– W trakcie realizacji inwestycji zwracaliśmy szczególną uwagę na to, by na każdym etapie projektu dostosowywać go do potrzeb głównego najemcy. Od samego początku przedstawiciele Infosys BPO Poland byli zaangażowani w proces planowania i tworzenia kolejnych elementów kompleksu – mówi Waldemar Olbryk, Prezes Skanska Property Poland. – Stworzyliśmy biurowiec, który charakteryzuje się najwyższym poziomem funkcjonalności i oferuje duży komfort pracy. Kolejnym wyróżnikiem projektu są tzw. zielone rozwiązania. Jest to pierwszy budynek w Łodzi posiadający złotą precertyfikację LEED. Stanowi ona nie tylko potwierdzenie najwyższej jakości zastosowanych technologii, ale także wynika z odpowiedzialnej strategii naszej firmy związanej z ideą zrównoważonego rozwoju – dodaje.
Kompleks otrzyma także certyfikat Komisji Europejskiej EU GreenBuilding, przyznawany obiektom, które wyróżnia zużycie energii na poziomie o 25 proc. niższym niż przewidują normy krajowe. Do zielonych rozwiązań przyczyniających się do redukcji wpływu obiektu na środowisko naturalne też należą m.in.: energooszczędne systemy ogrzewania i wentylacji, nawilżacze wodne (adiabatyczne), automatyczne wyłączniki światła czy wykorzystywanie ciepłego powietrza z biur do ogrzewania garaży. W budynku przygotowano udogodnienia dla rowerzystów: specjalny podziemny i naziemny parking z około 380 miejscami oraz przebieralnie i prysznice dla osób dojeżdżających do pracy na rowerze.
Dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych usług biznesowych sprawia, że jego przedstawiciele są jednymi z kluczowych najemców powierzchni biurowych w Polsce. Z raportu przygotowanego przez firmę Skanska we współpracy z ABSL i Jones Lang LaSalle, wynika, że do głównych oczekiwań tego typu firm należą elastyczność aranżacji przestrzeni i jej wydajność oraz bezpieczeństwo operacji. Znaczenie też ma dogodna lokalizacja i łatwy dostęp do środków transportu publicznego.
– Skanska odpowiada na potrzeby zidentyfikowane w raporcie dotyczącym standardów powierzchni biurowych firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych. Nasze budynki spełniają wymagania tej branży zarówno jeśli chodzi o lokalizację, wymagania techniczne, jak i indywidualne oraz elastyczne podejście do klienta – podkreśla Waldemar Olbryk.
Materiał "Standard BPO. Standard nowoczesnych powierzchni biurowych dopasowanych do potrzeb firm z sektora BPO" szczegółowo opisuje projekty dewelopera w kontekście potrzeb branży.
Infosys Green Horizon czeka na kolejnych specjalistów firmy
Otwarcie nowej siedziby to ważny moment w historii Infosys BPO Poland. Łódzkie centrum w ciągu pięciu lat działalności w mieście znacznie poszerzyło skalę swoich operacji i w dalszym ciągu intensywnie się rozwija. W ubiegłym roku księgowym (2011) firma osiągnęła ponad pięciokrotny wzrost zysku netto. O skali rozwoju jednostki świadczy też blisko dwukrotny wzrost zatrudnienia odnotowany przez centrum w ciągu ostatnich trzech lat. Pod koniec 2009 r. w centrum pracowało ok. 800 osób, dziś liczba ta wynosi ponad 1,5 tys., a do końca 2013 r. organizacja planuje zatrudnienie kolejnych 500 specjalistów. Rośnie także zaawansowanie procesów wykonywanych przez jednostkę.
– O ile na początku swojej działalności centrum obsługiwało głównie transakcyjne procesy finansowo–księgowe, tak w tej chwili realizuje zaawansowane działania, mające coraz większe znaczenie dla naszych klientów. Świadczymy np. usługi z zakresu konsultingu, audytu, podatków, zakupów i sprzedaży czy ITO – mówi Agnieszka Jackowska, Dyrektor Zarządzająca Infosys BPO Poland.
Łódzkie centrum umacnia swoją pozycję w globalnych strukturach firmy. Jest ono obecnie kluczową jednostką w Europie, nadzorującą większość procesów realizowanych na Starym Kontynencie. Dobrą ilustracją kierunku rozwoju centrum jest działalność Infosys SAP Hub w Łodzi. Od ubiegłego roku, gdy rozpoczął się etap pilotażowy projektu, zatrudnieni w jednostce analitycy i konsultanci SAP wykonali szereg realizacji w takich obszarach, jak finanse i księgowość, logistyka, sprzedaż, zarządzanie produkcją oraz bankowość dla klientów m.in. z Anglii, Holandii, Belgii, Włoch, Francji, Niemiec, Austrii czy Szwajcarii. Infosys SAP Hub obsługuje obecnie wszystkie procesy w zakresie SAP realizowane w trybie nearshore przez koncern w Europie.
Dynamiczny wzrost Infosys BPO Poland odzwierciedla zmiany zachodzące w całym polskim sektorze usług dla biznesu. W Polsce obsługiwane są coraz bardziej zaawansowane procesy dla klientów z całego świata. Wpływa to korzystnie na polską gospodarkę, przyczyniając się do zwiększenia jej innowacyjności i tworzenia atrakcyjnych miejsc pracy dla specjalistów.