Do finału krajowego zakwalifikowały się drużyny "Business Warriors" z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, "InvoiceMe" ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, "Invenio" z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz "WSB" z Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu.
W pierwszej fazie konkursu drużyny stanęły przed nie lada zadaniem – rozwiązaniem trudnego case study z branży mediów.
– Chodziło o niezależną spółkę produkującą ciekawe i innowacyjne programy telewizyjne dla wielu nadawców, borykającą się z takimi problemami jak obniżenie liczby zamówień, spadek marży i długie terminy płatności, zagrażające płynności finansowej firmy – relacjonuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.
Rozwiązania zaproponowane przez uczestników konkursu były oceniane pod kątem technologii, zastosowania praktycznego, różnorodności, skupienia, priorytetyzacji, oceny sytuacji, integracji, logiki i etyki.
– Cztery najlepsze drużyny świetnie poradziły sobie z zadaniem z pierwszego etapu, teraz czeka je prezentacja przed jury konkursu, złożonego z członków CIMA i przedstawicieli największych firm w Polsce. Udział w finale to także okazja do zaprezentowania siebie przed potencjalnymi pracodawcami – dodaje Bejnarowicz.
Podobny charakter będzie miał globalny finał konkursu organizowany we współpracy z firmą Barclays, który odbędzie się w dniach 23-24 w Kolombo, stolicy Sri Lanki. Uczestnicy będą musieli zaprezentować swoje rozwiązanie case study przed międzynarodowym jury, każda z drużyn weźmie również udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Zwycię¬ski zespół otrzyma niezwykle atrakcyjne nagrody oraz certyfikaty.
- Polskie drużyny zaprezentowały wysoki poziom i zwycięski zespół z naszego kraju na pewno będzie godnie reprezentować nasz kraj podczas finału światowego, a być może zostanie globalnym zwycięzcą konkurs . Na razie cztery najlepsze drużyny z Polski muszą skoncentrować się na najbliższym wyzwaniu – komentuje Jakub Bejnarowicz. Krajowy finał odbędzie się w Warszawie 5 czerwca. Studenci ze zwycięskiej drużyny oraz najlepszy prezenter będą mieli możliwość ubiegania się o praktyki w firmie Unilever oraz Infosys. Ponadto wszyscy uczestnicy warszawskiego finału otrzymają cenne nagrody, m.in. iPady i iPody.
Partnerami konkursu w Polsce są firmy Unilever, Infosys, Deloitte oraz międzynarodowa organizacja studencka AIESEC. KarierawFinansach.pl jest patronem medialnym konkursu.