Wiadomości|

05.11.2014

BAKCYL się rozprzestrzenia

Joanna Urbaniak

Projekt Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL stanowi przykład społecznie odpowiedzialnego współdziałania całego sektora na rzecz podniesienia poziomu wiedzy finansowej młodego pokolenia Polaków.

Właśnie sektorowy charakter przesądził, iż w kwietniu 2014 r. projekt został laureatem Konkursu Liderów Świata Bankowości w kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu.

Pomysłodawcą i organizatorem projektu BAKCYL jest Warszawski Instytut Bankowości, patronem Związek Banków Polskich. W dwóch pierwszych pionierskich latach, projekt BAKCYL korzysta ze wsparcia finansowego Narodowego Banku Polskiego w ramach programu edukacji ekonomicznej NBP.

W kończącej się właśnie drugiej edycji projektu BAKCYL, wolontariusze – na co dzień pracownicy 17 banków partnerskich - realizują dla gimnazjalistów lekcje nt. zasad dobrego zarządzania swoimi finansami. W ramach projektu są realizowane w szkołach 4 tematy lekcji: Twoje pieniądze, Pożyczaj z głową, Mądre inwestowanie, Finanse na całe życie. Tegoroczna edycja to ponad 200 lekcji - w 31 szkołach, 67 klasach - celująco ocenionych przez uczniów. W ankietach oceny 88% uczniów wypowiedziało się, że lekcje im się podobały, a 84% że dowiedzieli się nowych rzeczy. Bardzo wysoko uczniowie ocenili sposób prowadzenia lekcji przez wolontariuszy. Na pytanie „Czy to co mówił prowadzący było dla Ciebie ciekawe?” – 81% uczniów odpowiedziało „zdecydowanie tak” lub „tak”, a na pytanie „Czy to co mówił prowadzący było dla Ciebie zrozumiałe?” twierdząco odpowiedziało - 95% uczniów.

Przyszedł czas na wykorzystanie zbudowanego potencjału i zebranego doświadczenia w szerszej skali. Warszawski Instytut Bankowości jako organizator opracował nową formułę projektu, w którym do końca 2017 roku lekcje BAKCYLA planowane są w gimnazjach w całym kraju dla ponad 50 tysięcy uczniów. Nową formułę zaakceptowała już większość dotychczasowych partnerów, a także nowe banki. BAKCYL staje się zatem coraz wyraźniej wspólnym sukcesem całego sektora, przyczyniając się do poprawy wizerunku banków w oczach społeczeństwa. W nowej formule projektu do wykupywania cegiełek na realizację lekcji BAKCYLA zachęcane są również osoby indywidualne – pierwsi bankowcy zadeklarowali taką formę pomocy dla wspólnego przedsięwzięcia.

Urszula Szulc, Menedżer Projektu BAKCYL

Warszawski Instytut Bankowości

www.bakcyl.wib.org.pl

Autor

Joanna Urbaniak

Joanna Urbaniak