Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2016 roku?
Rok 2016 w Polsce to kolejne nowe miejsca pracy na stanowiskach juniorskich, eksperckich i managerskich w Capgemini BPO w Krakowie i w Katowicach. Proponujemy rozpoczęcie przygody z Capgemini absolwentom studiów wyższych – ze względu na specyfikę branży, najbardziej interesują nas kierunki ekonomiczne oraz informatyczne, niemniej jednak, kluczowa jest dla nas znajomość języków obcych (szczególnie niemiecki, francuski i języki skandynawskie), chęć rozwoju i otwartość na nową wiedzę.
Ten rok to bogata oferta stanowisk dla ekspertów i managerów z wieloletnim doświadczeniem biznesowym. Propozycja dotyczy zarówno stanowisk w zespołach świadczących usługi dla naszych klientów, jak również w powiększających się zespołach budujących nasze rozwiązania – przy projektowaniu i transformacjach procesów (także finansowo-księgowych), modelowaniu finansowym i operacyjnym, zarządzaniu projektami transition.
Obok wielu nowych ciekawych możliwości zawodowych dla osób zainteresowanych rozwojem w dziedzinie finansów i księgowości, będziemy rekrutować także ekspertów i managerów z doświadczeniem w supply chain, project management i HR.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2016 roku?
Przede wszystkim wymieniłabym: Junior Receivables Specialist with European languages, Junior Accounting Specialist with European languages oraz Junior Receivables Specialist (Late Shift).
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska związane z finansami, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?
Poszukujemy ekspertów bądź managerów w takich obszarach, jak general ledger, raportowanie i kontroling lub transformacja procesów F&A.
Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?
W pracy, obok kompetencji merytorycznych, liczy się zaangażowanie i chęć nabywania nowych umiejętności, jak również otwartość i elastyczność. W przypadku młodych pracowników interesuje nas kwestia samodzielności i aktywnej postawy w ramach realizowanych do tej pory zadań, np. w trakcie studiów. Obok kompetencji językowych i wyższego wykształcenia to kluczowe aspekty, któych oczekujemy od kandydatów w ramach rekrutacji na stanowiska typu entry level. Nie zawsze są to kompetencje, które posiadają kandydaci nowi na rynku pracy.
Co roku firma zapewnia bogatą ofertę skrojonych na miarę programów rozwojowych dedykowanych dla młodych pracowników.
Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2016 roku?
W Capgemini działamy w zgodzie z filozofią continuous improvement, tworząc dla naszych pracowników możliwości i atmosferę sprzyjającą rozwojowi, dzieleniu się wiedzą i wspólnemu szukaniu nowych rozwiązań. Każdy w swoim tempie i w zgodzie z własnymi planami może zarządzić swoim rozwojem, podejmując się nowych zadań w ramach swojego stanowiska, biorąc udział w licznych projektach realizowanych przy współpracy z różnymi działami czy też wybierając ofertę szkoleniową z puli ponad 20 tys. kursów.
Co roku firma zapewnia bogatą ofertę skrojonych na miarę programów rozwojowych dedykowanych dla młodych pracowników. Każdy może znaleźć w niej szkolenia, warsztaty i e-learningi, które przyczynią się do zdobycia nowej, praktycznej wiedzy. Oferta zbudowana jest w ten sposób, by umożliwić jak największe możliwości szybkiego wykorzystania nowej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy.
Naszą propozycję programów rozwojowych dla młodych pracowników można podzielić na cztery obszary:
- wprowadzające w rolę – to grupa szkoleń, warsztatow, treningów i e-learningów podzielona pod kątem kluczowych ról zawodowych w Capgemini BPO. Te kilkustopniowe programy pozwalają poznać i rozwijać umiejętności potrzebne w codziennej pracy na danym stanowisku – są doskonałą formą na poszerzenie wiedzy i doskonalenie kompetencji. Są też odpowiedzią dla pracowników poszukujących zmiany – pozwalają poznać podstawy i przygotować się do nowej roli w ramach firmy;
- eksperckie – to programy szkoleniowe dedykowane dla pracowników z kilkuletnim backgroundem zawodowym w danej dziedzinie. Pozwalają na dalszy rozwój ugruntowej wiedzy i poszerzanie ekspertyzy m.in. w obszarze finansów i księgowości. Jako młody pracownik dostajesz jasny plan i konkretne kroki szkoleniowe, pozwalające zostać ekspertem biznesowym w swojej dziedzinie;
- managerskie – szeroki wachlarz szkoleń, warsztatów i e-learningów, w swojej części kierowany także do osób nie posiadających jeszcze doświadczeń kierowniczych, których potencjał i cele zawodowe związane są ze ścieżką managerską.
- certyfikacje – grupa programów treningowych wspierająca uzyskanie różnorodnych eksperckich certyfikatów, tak wewnętrznych przygotowanych globalnie przez Capgemini, jak i zewnętrznych. Przykładowo są to certyfikacje z project management, ekspertyzy technicznej, Lean Six Sigma czy też z obszaru finansów i księgowości
Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?
Gdy mówimy, że Capgemini jest liderem innowacyjnych rozwiązań w swojej branży, mówimy tak naprawdę o tym, że pracują u nas ludzie kreatywni, otwarci na najnowsze trendy, którym zapewniamy możliwość, by swą wiedzę i zaangażowanie przekuli na oryginalne, efektywne rozwiązania odpowiadające na potrzeby biznesowe naszych czasów.
Gdy mówimy, że Capgemini świadczy najwyższej jakości usługi w kilkudziesięciu językach – mówimy o tym, że pracują u nas eksperci, potrafiący bez problemu proponowane rozwiązania oferować naszym klientom zlokalizowanym w różnych częściach globu.
By przyciągnąć i utrzymać te talenty – niezależnie o jakim szczeblu organizacji mówmy – firma musi zapewnić możliwości wykorzystania i rozwinięcia potencjału. Pokazać kolejny, interesujący krok w ramach organizacji i zainteresowanym pomóc w tej drodze. To klucz do wspólnego osiągania sukcesów, także w dłuższej perspektywie.