Pytanie 1
Co trzeba wiedzieć o Państwa firmie zanim rozpocznie się rozmowę z rekruterem?
Anna Będkowska, Młodszy Menedżer ds. Rekrutacji w PwC Service Delivery Center: Przed rozmową z rekruterem zachęcam do odwiedzenia naszej strony internetowej, aby poznać bliżej obszary działalności naszej organizacji. W zakładce FAQ zebraliśmy wszelkie niezbędne informacje dla kandydatów: dane na temat PwC Service Delivery Center, opis procesu rekrutacji i informacje, w jaki sposób dbamy o rozwój naszych pracowników czy też jakie języki obce są wykorzystywane w ramach codziennej pracy.
Jesteśmy liderami w branży nowoczesnych usług dla biznesu, która obecnie jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem. Działając w kilku obszarach, takich jak: Assurance – wsparcie audytu finansowego, Corporate Tax – podatki od osób prawnych czy Internal Firm Services – obsługa procesów księgowych i HR, w PwC Service Delivery Center zajmujemy się świadczeniem usług na rzecz spółek PwC zlokalizowanych w różnych miejscach na świecie.
Pytanie 2
Coraz częstszą praktyką kandydatów jest dodanie w CV kilkuzdaniowego opisu o sobie. Co powinien zawierać taki „profil” kandydata? Czy jest Pani za tym, by dodawanie takiej rubryki stało się standardem?
Rzeczywiście, coraz częściej w CV naszych kandydatów, obok zdjęcia, pojawia się dodatkowa rubryka „o mnie”. Zazwyczaj kandydaci w kilku zdaniach zawierają w niej najważniejsze informacje dotyczące swojego doświadczenia oraz niezbędnych kwalifikacji wymaganych na danym stanowisku. Idealnie, jeśli dodatkowo profil podkreśla kompetencje kandydata i jest dopasowany do stanowiska, na które aplikuje kandydat.
Warto zaznaczyć, że rubryka z opisem „o mnie”, ze względu na swoje położenie na początku CV, jest też pierwszym fragmentem, które widzi rekruter. Zatem jest to idealny sposób na personalizację CV – oczywiście z korzyścią dla obu stron. Dla kandydata jest to świetny sposób na autopromocję, który pozwala na przedstawienie się i pokazanie mocnych stron, natomiast dla rekrutera to możliwość pierwszej oceny kandydatury.
Reasumując – dobrze przygotowany i przemyślany profil kandydata ma wiele korzyści dla obu stron i zachęcam, aby dodawać go do swojego CV.
Pytanie 3
W jaki sposób weryfikują Państwo znajomość języków obcych? Jakie pytania może otrzymać kandydat? Jak wyglądają testy?
Weryfikacja znajomości języków obcych jest dla nas istotnym elementem w procesie rekrutacji. Języków obcych używamy w PwC Service Delivery Center na co dzień i, w zależności od zespołu, wykorzystujemy je zarówno w dokumentach, korespondencji służbowej, jak też w bezpośrednim kontakcie z zagranicznym klientem.
Aby ocena była jak najbardziej miarodajna, weryfikacja językowa odbywa się trzykrotnie w ramach procesu rekrutacji. Podczas naszej pierwszej rozmowy telefonicznej z kandydatem następuje wstępna weryfikacja. Zdajemy sobie sprawę, że część rozmowy kwalifikacyjnej w języku obcym to dla kandydata duży stres, dlatego dostosowujemy poziom trudności pytań do deklarowanej znajomości, zaczynając od łatwiejszych tematów. Mogą to być pytania związane z zainteresowaniami kandydata lub dotyczące jego planów na wakacje.
Oczywiście dalsze pytania dostosowane są do wykształcenia, pracy lub innych doświadczeń kandydata. Osoby aplikujące na stanowiska, które wymagają znajomości języka obcego w ujęciu biznesowym oraz finansowym powinny spodziewać się pytań, które pozwolą nam ocenić słownictwo oraz swobodę komunikacji w konkretnej dziedzinie, na przykład podatków.
Aby zweryfikować zasób słownictwa i poprawność stosowanych struktur, nasi kandydaci proszeni są również o wykonanie testów online. Przewidziane są one na około 20 minut, a w ich trakcie kandydat otrzymuje kilka zadań językowych, takich jak napisanie e-maila lub też przetłumaczenie części korespondencji.
Trzecia weryfikacja języka obcego następuje podczas finalnej rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem.
Pytanie 4
Jakie pytanie zawsze pada na rozmowie o pracę w Państwa firmie? Jak przygotować się do odpowiedzi na nie?
Bardzo dużą uwagę przywiązujemy do indywidualnej motywacji kandydata, dlatego każdy kandydat do pracy w PwC Service Delivery Center może spodziewać się z naszej strony pytania:
- Dlaczego Pani/Pan zdecydował/a się aplikować do nas?
Pytanie to pozwala nam z jednej strony dowiedzieć się, czy kandydat posiada informacje na temat profilu działalności naszej firmy i ma świadomość, jakie obowiązki go czekają, a z drugiej – czy nasze wartości pokrywają się z tymi, którymi kieruje się kandydat.
Oczywiście motywacji może być tak wiele, jak wielu jest kandydatów. Każdego motywacja może być inna.
Dlatego moja rada dla kandydatów jest taka, aby przed rozmową zastanowili się, jaką posiadają indywidualną motywację i by odpowiedzieli sobie na pytanie, dlaczego chcą rozwijać swoją karierę zawodową w naszej organizacji. Każda szczera odpowiedź jest doceniana.
Pytanie 5
Jakie są plany firmy dotyczące rekrutacji w 2022 roku? Na jakie stanowiska będą mieli Państwo najwięcej otwartych ofert?
Aktualnie dzięki różnorodności obszarów działalności w PwC Service Delivery Center, możemy zaoferować kandydatom szeroki wachlarz ofert skierowanych zarówno do osób, które wchodzą na rynek pracy, jak i do doświadczonych profesjonalistów.
Studentom oferujemy możliwość uczestnictwa w autorskich programach, takich jak UpSkill, podczas których biorą udział w cyklu certyfikowanych szkoleń z różnych obszarów związanych z podatkami lub audytem. Najlepsi z nich otrzymują propozycję dalszej współpracy z PwC Service Delivery Center. Jest to świetna okazja, aby zdobyć pierwsze doświadczenie oraz aby poznać lepiej firmę.
Dodatkowo w okresie letnim organizujemy miesięczne praktyki dla studentów niemieckojęzycznych, podczas których mają możliwość rozwinięcia swoich umiejętności językowych oraz poznania różnorodnych procesów w ramach naszych trzech zespołów: wsparcia audytu finansowego, podatków od osób prawnych oraz procesów księgowych i HR.
Osobom z doświadczeniem zawodowym możemy zaproponować oferty zarówno rozwijające kompetencje w obszarach podatków, wsparcia audytu, jak i procesów księgowych oraz HR, gdzie komplementarnie pracując w międzynarodowym środowisku biznesowym, mogą praktykować język angielski, niemiecki lub francuski.
Dziękuję za rozmowę.