Awanse|

21.01.2014

Andrzej Hutniczak i Marek Grodziński awansują w strukturach Capgemini

Jakub Jański

Polscy managerowie Capgemini objęli nowe funkcje w globalnych strukturach firmy. Andrzej Hutniczak objął stanowisko Globalnego Dyrektora Linii Serwisowej Finanse i Księgowość, a Marek Grodziński - Dyrektorem Europejskiej Sieci Centrów BPO Capgemini.

Od lewej: Andrzej Hutniczak, Marek Grodziński

Od lewej: Andrzej Hutniczak, Marek Grodziński

Jako szef linii serwisowej Finance & Accounting (finanse i księgowość) Andrzej Hutniczak będzie odpowiedzialny za wyznaczanie i realizowanie strategii biznesowej dotyczącej flagowych produktów Capgemini BPO na świecie (outsourcing procesów biznesowych, business process outsourcing), podnoszenie ich innowacyjności oraz utrzymanie wiodącej pozycji rynkowej. Andrzej Hutniczak jest związany z branżą usług dla biznesu od blisko 14 lat. Do zespołu Capgemini dołączył w 2003 roku. Od tego czasu pełnił wiele funkcji menedżerskich, ostatnio zarządzał znaczącym portfolio klientów z sektora produkcyjnego oraz usług finansowych. W przeszłości pracował w Coopers & Lybrand oraz w PricewaterhouseCoopers.

Marek Grodziński, członek zarządu Capgemini Polska, przejął z kolei odpowiedzialność za europejską sieć centrów usług BPO. Oznacza to, że będzie uczestniczył w podejmowaniu decyzji dotyczących działalności firmy w kilku krajach Europy, m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rumunii oraz w Polsce. Marek Grodziński dołączył do Capgemini w 2005 roku, a od 2007 roku jest Dyrektorem Centrum BPO w Polsce. Jednostka zatrudnia obecnie 3000 pracowników i świadczy szeroki wachlarz usług dla ponad 30 międzynarodowych klientów. Specjalizacja centrum obejmuje transformację procesów finansowych, usługi z obszaru zaopatrzenia, obsługi klienta, HR, marketingu oraz zarządzania kontraktami. Marek Grodziński jest również współzałożycielem i wiceprezesem zarządu Związku Liderów Usług Biznesowych (ABSL). Wcześniej, przez ponad 10 lat, pracował w Bombardier Transportation, m.in. jako Dyrektor Cash Management w centrali firmy w Berlinie. 

Jak informuje grupa Capgemini, włączenie polskich managerów do międzynarodowego kierownictwa, jest podkreśleniem strategicznej roli polskiej spółki na globalnej mapie usług świadczonych przez firmę. Firma zatrudnia w Polsce już ponad 5500 pracowników i jest drugim największym zagranicznym inwestorem z sektora nowoczesnych usług dla biznesu wg danych ABSL. Obszarami specjalizacji Capgemini są projekty transformacji przedsiębiorstw w oparciu o technologie informatyczne, outsourcing procesów biznesowych, usługi w zakresie infrastruktury IT oraz rozwój oprogramowania spełniającego indywidualne potrzeby biznesu.

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański