Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.
Trading Services w IG
Zespół Trading Services w firmie IG to miejsce, gdzie pasja do finansów spotyka się z profesjonalizmem i zaangażowaniem w obsługę klienta. Dzięki kompleksowej edukacji, zaawansowanym narzędziom i międzynarodowej współpracy pracownicy zespołu TS mają możliwość nieustannego rozwoju i podnoszenia swoich kwalifikacji. IG stawia na ambitne osoby, które chcą wspierać klientów w dążeniu do wolności finansowej i są gotowe na wyzwania dynamicznego rynku finansowego.

O zespole

Misją zespołu TS jest zapewnienie wsparcia w zakresie nowoczesnych narzędzi tradingowych dostępnych na platformie IG, a także edukacja klientów, by mogli podejmować świadome decyzje inwestycyjne. Poprzez dostarczanie wiedzy produktowej oraz pomocy technicznej zespół TS pomaga klientom maksymalizować zyski, minimalizować ryzyko i świadomie zarządzać inwestycjami. Warto zauważyć, że IG to broker typu execution only, co oznacza, że nie świadczy doradztwa inwestycyjnego. Koncentruje się natomiast na kompleksowej obsłudze klienta, zapewniając wsparcie w zakresie transakcji, wiedzy produktowej i rynkowej. Pracownicy zespołu odpowiadają także na pytania administracyjne, pomagają w kwestiach związanych z wpłatami i wypłatami, a także doradzają w zakresie korzystania z platformy IG. Dzięki temu klienci mogą samodzielnie i skutecznie korzystać z dostępnych narzędzi tradingowych.


Misją zespołu trading services jest nie tylko dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań transakcyjnych i wsparcia dla klientów. Chcemy ich także edukować, tak, aby mogli poszerzać swoją wiedzę w zakresie rynków finansowych, co pozwoli im podejmować świadome decyzje inwestycyjne w przyszłości.

– Maciej Tomaka, Team Leader w zespole Trading Services 


Struktura i międzynarodowa kultura zespołu

Początkowo zespół TS w Polsce zajmował się obsługą wpłat i wypłat na konto IG. Jednak w 2021 roku został rozszerzony o pracowników odpowiedzialnych za szerszą obsługę produktową i tradingową. Obecnie zespół liczy 35 konsultantów, którzy są odpowiednio szkoleni w zakresie nowych zadań, takich jak realizacja bieżących zleceń klientów. Zatrudniając osoby z 15 różnych krajów i 5 różnych kontynentów, zespół TS jest jednym z najbardziej międzynarodowych zespołów w IG. Team w Polsce jest najmłodszą częścią globalnego zespołu Trading Services, który liczy blisko 120 osób w kilku biurach na całym świecie. Obok działań nakierowanych na rynek europejski polska część zespołu obsługuje również klientów – chińskojęzycznych, m.in. z Hongkongu i Singapuru. 

Kto może dołączyć do zespołu Trading Services?

IG poszukuje osób z pasją do finansów i rynków kapitałowych, które mają doświadczenie w bezpośredniej pracy z klientem. Idealny kandydat powinien charakteryzować się analitycznym myśleniem i zdolnością do pracy w dynamicznym środowisku. Kluczowe są również umiejętności komunikacyjne oraz znajomość języków obcych. Kandydat musi biegle władać językiem angielskim ze względu na to, że całość szkolenia i większość komunikacji wewnętrznej odbywa się w tym języku. Dodatkowym wymogiem jest biegła znajomość innego języka, w którym IG świadczy swoje usługi (francuski, hiszpański, niemiecki, włoski, szwedzki, norweski, niderlandzki, chiński kantoński i mandaryński, a także arabski). Jednakże w zespole Trading Services dobrze odnajdą się przede wszystkim osoby ambitne, chętne do nauki i gotowe na wyzwania. 

Dlaczego warto pracować w zespole Trading Services?

Praca w zespole TS oferuje szeroki wachlarz możliwości rozwoju zawodowego. Pracownicy zdobywają kompleksową wiedzę produktową, co daje im doskonałą świadomość działalności firmy. Dzięki obsłudze klienta w zakresie transakcji, produktów i platform pracownicy świetnie rozumieją problemy klientów oraz obszary wymagające usprawnienia, a współpraca z zespołami zlokalizowanymi w innych krajach wzbogaca znajomość różnych kultur i perspektyw. Zespół TS oferuje również wewnętrzne certyfikaty potwierdzające zaawansowaną wiedzę produktową oraz uprawnienia do telefonicznej obsługi bieżących zleceń. Dzięki różnorodnym dodatkowym zadaniom, takim jak kontrola jakości obsługi, rozpatrywanie zażaleń, testowanie nowych funkcjonalności i prowadzenie szkoleń, pracownicy mają możliwość uczestniczenia w projektach prowadzonych przez inne działy. Po zdobyciu doświadczenia i wewnętrznych certyfikatów pracownicy mogą awansować na pozycję starszego konsultanta lub specjalisty, którego zadaniem jest usprawnianie ścieżki klienta i pracownika w danym obszarze. Co więcej, doświadczenie zdobyte w zespole TS sprawia, że jego pracownicy są świetnie przygotowani, aby rozważać ścieżkę rozwoju również w innych obszarach firmy. Pracownicy zespołu TS są nawet pożądani przez innych menedżerów w firmie ze względu na swoją wysoką kulturę językową, chęć pomocy, a także doskonałą wiedzę produktową i znajomość klienta. 

Największe sukcesy

IG nieustannie dąży do ulepszania swoich produktów i obsługi. Niemal dwa lata temu firma IG i zespół TS wdrożył nowe narzędzie do interakcji z klientami, które jest obecnie używane przez większość zespołów mających z nimi styczność. Projekt ten zwyciężył w europejskim konkursie na najbardziej efektywny program transformacji strategicznej, organizowany przez The European Customer Contact Alliance (ECCA), jak również w brytyjskim konkursie na zespół roku w zakresie wdrażania zmian i innowacji w ramach UK National Contact Center Awards (UKNCCA). Co więcej, 2 lata temu Rankia, wiodąca hiszpańskojęzyczna społeczność finansowa, nagrodziła IG w Hiszpanii za najlepszą obsługę klienta wśród brokerów działających na hiszpańskim rynku. IG Polska miał swój udział w tym sukcesie, jako że część zespołu hiszpańskojęzycznego jest zlokalizowana w polskim zespole TS. Podsumowując, dzięki nowoczesnym narzędziom i przekształceniu procesów IG zanotowało wzrost zadowolenia klientów oraz skrócenie czasu obsługi telefonicznej o niemal jedną trzecią.

Wellbeing

Firma IG wychodzi z założenia, że zdrowi i zmotywowani pracownicy lepiej radzą sobie z wyzwaniami, co przekłada się na wyższą produktywność i jakość obsługi klientów, zatem wellbeing jest w IG aspektem niezwykle istotnym. Oprócz podstawowego pakietu benefitów, IG oferuje regularne zajęcia z rozciągania i wsparcie fizjoterapeuty, co pomaga w utrzymaniu dobrej kondycji fizycznej. Dodatkowo, opłacane przez firmę aktywności sportowe, takie jak tenis i piłka nożna, oraz organizowane wyjścia w góry czy wyjazdy na spływy kajakowe w okresie letnim, a także na stoki narciarskie w sezonie zimowym, sprzyjają budowaniu zespołowej integracji i zdrowego trybu życia. IG oferuje także dni wolne na wolontariat i urodziny, co wspiera równowagę między pracą a życiem osobistym, przyczyniając się zarówno do ogólnego dobrostanu pracowników, jak i lepszych wyników organizacji. 


Poznaj zespół


Nadelina Georgieva, Head of Trading Services Poland

Interesuje się rynkami finansowymi i wydarzeniami na świecie. W 2017 r. dołączyła do programu dla absolwentów w IG i od tego czasu nieustannie się rozwija w strukturach organizacji. Aktualnie zajmuje stanowisko Head of Trading Services na Europę i z wielkim entuzjazmem podchodzi do wyzwań związanych zarówno z zajmowaną pozycją, jak i zmianą miejsca zamieszkania do Polski. Jej supermocą jest empatia.

 


Maciej Tomaka, Team Leader

Absolwent anglistyki i rusycystyki. Team Leader z 5-letnim stażem w zarządzaniu zespołem Trading Services w IG. Specjalizuje się w rekrutacji, optymalizacji procesów i obsłudze klienta. Pasjonat rynków finansowych, gry na gitarze i piłkarskiej ligi angielskiej. 

 

 

 

Weronika Cieślak, Corporate Actions Specialist

Od ponad roku pracuje w IG z klientami włosko- i francuskojęzycznymi. Specjalizuje się w kontraktach operacyjnych i zdarzeniach korporacyjnych, które wpływają na transakcje klientów. Jej pasja do znajomości rynków finansowych w połączeniu z profesjonalną obsługą klientów zagwarantowały jej awans z pozycji Trading Services Analyst na Corporate Actions Specialist. Prywatnie prowadzi swój własny biznes oraz jest miłośniczką twórczości Beksińskiego.

 

 

Fabien Renuy, Analyst

Absolwent lingwistyki stosowanej z językiem angielskim i niemieckim ze specjalizacją w negocjacjach międzynarodowych. Karierę w IG rozpoczął od stanowiska Asystent Sprzedaży, następnie, w ramach rozwoju zawodowego dołączył do zespołu TS. Aktualnie obsługuje klientów francusko- i niemieckojęzycznych, dążąc do perfekcyjnej realizacji ich zleceń. 

 

 

Autor: Kamila Brzezińska
Redaktorka

Absolwentka Filologii Francuskiej na UP, a także Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

W MBE zajmuje się głównie redakcją portalu CareersInPoland.com.

W życiu prywatnym Kamila jest miłośniczką dobrej książki i kiepskich filmów, oraz weteranem gier RPG i horror-survivalowych. Od 2016 roku żywi niezdrową fascynację do amerykańskiej satyry politycznej. 

We współpracy z