Redakcja: Stoi Pan na czele Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. Jakie, z Pana punktu widzenia znaczenie ma dobra współpraca Publicis Groupe z poszczególnymi brandami i Publicis Re:Sources, która jest spółką usług wspólnych?
Piotr Piętka: Wypracowaliśmy wspólną dla całej Grupy wizję – wierzymy, że wzrost biznesu naszych klientów oparty jest w znacznej mierze na budowaniu angażujących doświadczeń, jakie ludzie mają z markami na całej ścieżce, po której poruszają się, gdy podejmują decyzje zakupowe. Każda nasza agencja realizuje ten manifest w obszarze swojej ekspertyzy. Kiedy pracujemy dla klienta w modelu Power of One i możemy zająć się kompleksową budową doświadczeń konsumentów, wówczas kluczem do sukcesu jest pełna integracja specjalistycznych kompetencji i umiejętność współpracy w multidyscyplinarnych zespołach zebranych wokół wyzwań biznesowych klientów.
Warto dodać, że w ramach Publicis Groupe udało się nam stworzyć dedykowane struktury posiadające najwyższej klasy ekspertyzę i kompetencje, które wspierają poszczególne agencje w zależności od potrzeb ich klientów. Utrzymanie tych kompetencji na poziomie każdej agencji byłoby mniej efektywne pod względem jakości samej ekspertyzy, ale także byłoby nieefektywne kosztowo.
Na czym polega praca w modelu Power of One?
To bardzo dynamiczny i transformacyjny model, w którym cały czas szukamy najlepszych sposobów wewnętrznej współpracy i dobieramy właściwych ekspertów pod konkretne wyzwania biznesowe klientów. Biorąc się za określone zadanie, możemy decydować, z jakich zasobów skorzystamy, by nasza odpowiedź strategiczna na potrzeby klienta, była na najwyższym poziomie i gwarantowała sukces biznesowy. Zasadniczą kwestią w modelu Power of One jest umiejętność korzystania z wybitnych talentów poszczególnych dziedzin i efektywna współpraca między nimi. Potrafimy zidentyfikować, która kompetencja jest kluczowa dla klienta i wokół niej tworzyć strategie z wykorzystaniem wszystkich innych niezbędnych zasobów.
Z punktu widzenia naszych ekspertów, jest to kapitalna okazja, żeby wciąż uczyć się nowych rzeczy, rozwijać się i transformować swoje doświadczenie zawodowe, dzięki współpracy z innymi specjalistami.
Na czym polega globalny zasięg pracy w Publicis Groupe?
Jesteśmy częścią globalnego koncernu – lidera w obszarze komunikacji marketingowej i doradztwa technologicznego. Możemy w pełni wykorzystywać wiedzę, ekspertyzę i zasoby oraz połączyć je z naszymi ambicjami oraz przedsiębiorczością. Staramy się w pełni korzystać z benefitów, płynących z takiego podejścia, poczynając od strategii biznesowej całej Grupy po narzędzia do pozyskiwania wiedzy, komunikacji wewnętrznej i współpracy międzynarodowej – świetnym tego przykładem jest platforma Marcel czy program Work the World.
Inną ważną kwestią jest możliwość pracy dla międzynarodowych koncernów – dla wielu osób jest to szansa na rozwój kompetencji oraz wykazanie się na arenie międzynarodowej.