Redakcja: Dlaczego zdecydowała się Pani na pracę w Middle Office w State Street Bank?
Olha Denysyuk, Senior Trade Support Analyst w State Street Bank: Słyszałam o firmie State Street Bank od znajomych. Później na targach pracy zobaczyłam stoisko firmy i wzięłam udział w próbnym interview, po którym dostałam zaproszenie na kolejny etap rekrutacji i tak trafiłam do działu Middle Office. Już na pierwszej rozmowie kwalifikacyjnej, na targach pracy, mówiłam, że zależy mi na ciągłym rozwoju, ciekawych zadaniach i profesjonalnych wyzwaniach, a State Street Bank i Middle Office wydawał się idealnym miejscem do spełnienia tych planów.
Jak przebiega Pani dotychczasowa ścieżka kariery?
Praca w naszym zespole wiąże się z ciekawymi zadaniami. Nasz dział bardzo szybko i dynamicznie się rozwija. Zaczęłam swoją ścieżkę na pozycji Associate 1, a już po roku udało mi się awansować na pozycję Associate 2, czyli Starszego Specjalisty. W mojej pracy wspierałam różnych klientów, mogłam uczestniczyć w ambitnych projektach, związanych z migracją i usprawnieniami procesów. Ważną częścią naszej pracy jest komunikacja z przedstawicielami wielu instytucji bankowych, dlatego bardzo doceniam możliwość ciągłego rozwoju umiejętności miękkich. Oprócz tego, podczas mojej dotychczasowej kariery w State Street Bank nauczyłam się, jak radzić sobie z presją czasu i rozwiązywać sytuacje konfliktowe.
Co obecnie należy do Pani głównych obowiązków?
Moim głównym obowiązkiem jest monitorowanie tzw. „życia” transakcji finansowej z perspektywy Middle Office. Jesteśmy niejako łącznikiem między dwoma instytucjami, które zdecydowały się na zawarcie danej umowy kupna/sprzedaży walut. Naszym zadaniem jest sprawdzenie czy instrukcje obu stron są ze sobą zgodne, a następnie upewnienie się, że dojdzie do płynnego rozliczenia bezpośrednio na rynku. Oprócz wspomnianych zadań, jestem też aktywnie zaangażowana w projekty i w szkolenie nowych pracowników.
Które z tych zadań należą do Pani ulubionych?
Połączenie podstawowych zadań z jednoczesnym silnym zaangażowaniem w projekty, takie jak optymalizacja procesów, sprawia, że nigdy się nie nudzę. Motywuje mnie to do ciężkiej pracy, której efekty dają mi satysfakcję i która sprawia, że ciągle chcę się rozwijać.
Czego do tej pory nauczyła się Pani w State Street Bank?
Nigdy wcześniej nie miałam okazji pracować w tak dużym i wielokulturowym zespole. Nauczyłam się pracy z ludźmi, koordynacji wielu zadań w jednym czasie i poznałam dużo informacji technicznych, które w praktyce są dużo bardziej interesujące.
Z jakimi wyzwaniami spotyka się Pani w swojej pracy?
Praca w dziale Middle Office jest nieprzewidywalna, co można postrzegać jako wyzwanie, ale też coś, co nie pozwala na nudę. Nigdy nie możemy być pewni, czy klient nie zdecyduje się na wykonanie specyficznej operacji, z którą nigdy wcześniej nie mieliśmy okazji pracować.
Dlaczego praca w Middle Office może być ciekawa dla młodych ludzi?
Cenię sobie to, że moja praca potrafi być nieprzewidywalna oraz to, że jest mocno nastawiona na kontakt i budowanie relacji z wieloma instytucjami.
Młodzi pracownicy bardzo nie lubią nudy, chcą pracować w dynamicznym środowisku, które jednocześnie daje im szerokie możliwości rozwoju. Takim miejscem jest nie tylko nasz dział, lecz cała firma State Street Bank.
Jak może wyglądać Pani dalsza ścieżka kariery?
W tym momencie skupiam się na nauce optymalizacji procesów, szkoląc jednocześnie nowych pracowników i pomagając w sprawach procesowych. Mam nadzieję, że na mojej drodze pojawią się kolejne interesujące zadania i projekty. Liczę, że będę mogła wykazać się przy nich swoją wiedzą i doświadczeniem oraz będę mogła udowodnić, że jestem gotowa na kolejny ważny krok w karierze, na przejęcie roli Subject Matter Expert, czyli eksperta nadzorującego procesy i doradzającego zespołom operacyjnym.
Dziękuję za rozmowę.
Wszystko o pracy w obszarze Fund Administration Support Services