Bezpieczeństwo
CEL PROJEKTU
Bezpieczeństwo
CEL PROJEKTU
ZESPÓŁ PROJEKTOWY
Adam Marciniak Wiceprezes PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski stawia na cyfryzację! Jako lider sektora bank nadaje ton zmianom sprzyjającym rozwojowi polskiej przedsiębiorczości, wzmacniając potencjał krajowej gospodarki. Wykorzystujemy chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję czy blockchain, a także wspieramy rozwój e-administracji i cyfryzację życia społecznego.
ZESPÓŁ PROJEKTOWY
Adam Marciniak Wiceprezes PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski stawia na cyfryzację! Jako lider sektora bank nadaje ton zmianom sprzyjającym rozwojowi polskiej przedsiębiorczości, wzmacniając potencjał krajowej gospodarki. Wykorzystujemy chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję czy blockchain, a także wspieramy rozwój e-administracji i cyfryzację życia społecznego.
OPIS PROJEKTU
Zaawansowana analityka wykorzystywana była już wcześniej do wspierania procesów biznesowych, takich jak wykrywanie nadużyć, określanie ryzyka klienckiego (np. w sferze spłat kredytów) czy optymalizacja kampanii marketingowych. Kolejnym krokiem, w naturalny sposób, stało się inwestowanie w narzędzia z zakresu AI.
Dynamiczne wdrażanie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję rozpoczęto w banku już w ubiegłym roku, m.in. w procesie rekrutacji w postaci Emplobota – inteligentnego chatbota rekrutacyjnego, z którym rozmawiali kandydaci. Potem przyszedł czas na wykorzystanie asystenta głosowego w bankowości elektronicznej, mobilnej oraz Contact Center.
Bankowość zmienia się wraz z rozwojem technologii, w tym sztucznej inteligencji. Dzięki temu banki stają się bardziej funkcjonalne i przyjazne nie tylko klientom, ale też kontrahentom oraz pracownikom i kandydatom do pracy. Tak zmienia się PKO Bank Polski, jako Bank Przyszłości.
Systemy AI przejmują powtarzalne, schematyczne zadania, a dzięki umiejętnościom rozpoznawania i analizy obrazu oraz dźwięku są zdolne do komunikacji zwrotnej z otoczeniem.
PKO Bank Polski na szeroką skalę wdraża sztuczną inteligencję w ramach projektu You & AI. To kolejny krok na drodze transformacji cyfrowej. AI już dziś umożliwia m.in. głosowe zlecanie przelewów klientom banku, wykorzystanie chatbotów do współpracy z kontrahentami, np. ze start-upami, czy emplobotów w procesie rekrutacji. Narzędzia wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji to dziś bankowa codzienność.
Nowoczesne technologie są doceniane przez kontrahentów i klientów banku. Tylko w ciągu czterech miesięcy prawie 400 tys. razy klienci banku zostali obsłużeni przez narzędzia takie jak boty wykorzystujące technologię AI. Użytkownicy chętnie zadają im coraz bardziej skomplikowane pytania i traktują jako przewodniki po usługach banku i jego aplikacjach.
ROBOTY ZAMIAST LUDZI?
Czy będą nas obsługiwać roboty, jak w filmach science-fiction? Do realizacji takich fantastycznych wizji bardzo nam daleko. Futuryści są podzieleni, ale większość z nich twierdzi, że upłynie jeszcze przynajmniej kilkadziesiąt lat, zanim pojawi się autonomiczna sztuczna inteligencja. Obecnie, w bankowości i innych branżach, narzędzia z zastosowaniem sztucznej inteligencji wykorzystywane będą głównie w obszarach, w których mamy do czynienia z powtarzalnymi, schematycznymi zadaniami, jak np. zbieranie, weryfikacja i wprowadzanie danych do systemów. Ludzie nadal będą zajmować się świadomym nadzorem i empatyczną współpracą z klientem, a odciążenie ich ze żmudnych rutynowych zadań pozwoli na uwolnienie ich kreatywnego potencjału.
W PKO Banku Polskim bardzo intensywnie pracujemy, aby zastosowanie najnowocześniejszych technologii pomagało klientom uzyskać pomoc i poradę w nurtujących ich sprawach.
Kamil Konikiewicz Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim
OPIS PROJEKTU
Zaawansowana analityka wykorzystywana była już wcześniej do wspierania procesów biznesowych, takich jak wykrywanie nadużyć, określanie ryzyka klienckiego (np. w sferze spłat kredytów) czy optymalizacja kampanii marketingowych. Kolejnym krokiem, w naturalny sposób, stało się inwestowanie w narzędzia z zakresu AI.
Dynamiczne wdrażanie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję rozpoczęto w banku już w ubiegłym roku, m.in. w procesie rekrutacji w postaci Emplobota – inteligentnego chatbota rekrutacyjnego, z którym rozmawiali kandydaci. Potem przyszedł czas na wykorzystanie asystenta głosowego w bankowości elektronicznej, mobilnej oraz Contact Center.
Bankowość zmienia się wraz z rozwojem technologii, w tym sztucznej inteligencji. Dzięki temu banki stają się bardziej funkcjonalne i przyjazne nie tylko klientom, ale też kontrahentom oraz pracownikom i kandydatom do pracy. Tak zmienia się PKO Bank Polski, jako Bank Przyszłości.
Systemy AI przejmują powtarzalne, schematyczne zadania, a dzięki umiejętnościom rozpoznawania i analizy obrazu oraz dźwięku są zdolne do komunikacji zwrotnej z otoczeniem.
PKO Bank Polski na szeroką skalę wdraża sztuczną inteligencję w ramach projektu You & AI. To kolejny krok na drodze transformacji cyfrowej. AI już dziś umożliwia m.in. głosowe zlecanie przelewów klientom banku, wykorzystanie chatbotów do współpracy z kontrahentami, np. ze start-upami, czy emplobotów w procesie rekrutacji. Narzędzia wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji to dziś bankowa codzienność.
Nowoczesne technologie są doceniane przez kontrahentów i klientów banku. Tylko w ciągu czterech miesięcy prawie 400 tys. razy klienci banku zostali obsłużeni przez narzędzia takie jak boty wykorzystujące technologię AI. Użytkownicy chętnie zadają im coraz bardziej skomplikowane pytania i traktują jako przewodniki po usługach banku i jego aplikacjach.
ROBOTY ZAMIAST LUDZI?
Czy będą nas obsługiwać roboty, jak w filmach science-fiction? Do realizacji takich fantastycznych wizji bardzo nam daleko. Futuryści są podzieleni, ale większość z nich twierdzi, że upłynie jeszcze przynajmniej kilkadziesiąt lat, zanim pojawi się autonomiczna sztuczna inteligencja. Obecnie, w bankowości i innych branżach, narzędzia z zastosowaniem sztucznej inteligencji wykorzystywane będą głównie w obszarach, w których mamy do czynienia z powtarzalnymi, schematycznymi zadaniami, jak np. zbieranie, weryfikacja i wprowadzanie danych do systemów. Ludzie nadal będą zajmować się świadomym nadzorem i empatyczną współpracą z klientem, a odciążenie ich ze żmudnych rutynowych zadań pozwoli na uwolnienie ich kreatywnego potencjału.
W PKO Banku Polskim bardzo intensywnie pracujemy, aby zastosowanie najnowocześniejszych technologii pomagało klientom uzyskać pomoc i poradę w nurtujących ich sprawach.
Kamil Konikiewicz Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim