Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Nowy Model Pracy

– zwinne podejście do transformacji cyfrowej

Zarządzanie projektami

CEL PROJEKTU

Zgodnie z założeniami w ciągu dwóch lat Nowy Model Pracy powinien znacznie zwiększyć szybkość wdrażania zmian w banku, a docelowo – zwiększyć satysfakcję klientów i osiągnąć średnio- i długoterminowe cele biznesowe banku. W ramach Nowego Modelu Pracy z wykorzystaniem metodyk zwinnych powstają nowe usługi i produkty.

Nowy Model Pracy

– zwinne podejście do transformacji cyfrowej

Zarządzanie projektami

CEL PROJEKTU

Zgodnie z założeniami w ciągu dwóch lat Nowy Model Pracy powinien znacznie zwiększyć szybkość wdrażania zmian w banku, a docelowo – zwiększyć satysfakcję klientów i osiągnąć średnio- i długoterminowe cele biznesowe banku. W ramach Nowego Modelu Pracy z wykorzystaniem metodyk zwinnych powstają nowe usługi i produkty.

ZESPÓŁ PROJEKTOWY

Karol Krawiec Dyrektor Biura Transformacji Cyfrowej

Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie oferować produkty i usługi dopasowane do potrzeb współczesnych klientów. Firmy, które nie zdecydują się na zmianę modelu biznesowego, prawdopodobnie nie będą miały szansy dogonić liderów w swoich segmentach rynku.

Joanna Czarnecka Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem

Studenci i absolwenci chętnie aplikują na staż do PKO Banku Polskiego. Wielu z nich zostaje z nami na dłużej, chcąc budować swoją karierę w strukturach największego banku w Polsce.

ZESPÓŁ PROJEKTOWY

Karol Krawiec Dyrektor Biura Transformacji Cyfrowej

Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie oferować produkty i usługi dopasowane do potrzeb współczesnych klientów. Firmy, które nie zdecydują się na zmianę modelu biznesowego, prawdopodobnie nie będą miały szansy dogonić liderów w swoich segmentach rynku.

Joanna Czarnecka Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem

Studenci i absolwenci chętnie aplikują na staż do PKO Banku Polskiego. Wielu z nich zostaje z nami na dłużej, chcąc budować swoją karierę w strukturach największego banku w Polsce.

OPIS PROJEKTU

Współczesna bankowość znacząco różni się od tej sprzed dekady. Dziś dzięki aplikacjom mobilnym można korzystać z usług banków z dowolnego miejsca na świecie. Klienci coraz większy nacisk stawiają na wygodę i komfort, jaki oferują im dane rozwiązania. PKO Bank Polski, chcąc odpowiedzieć na te potrzeby, zdecydował się na zmianę modelu pracy.

Nowy Model Pracy oparty o Agile, czyli tzw. zwinne metody, pozwala nadążać za zmianami i oznacza znacznie szybsze dostarczanie produktów klientom. Jest to możliwe dzięki efektywnej współpracy specjalistów z różnych dziedzin. Realizują oni zadania w ramach Formacji, czyli w interdyscyplinarnych i samoorganizujących się zespołach, które pracują nad rozwojem produktów i są odpowiedzialne za realizację celów strategicznych. Każda z Formacji działa jak start-up – jest zarządzana przez Chief Product Ownera, otrzymuje dedykowane finansowanie i cele biznesowe, które mają przynieść klientom wymierne korzyści.

W Formacjach powoływane są Zespoły Deweloperskie, które gromadzą specjalistów różnych dziedzin – developerów, analityków i testerów – od biznesu, przez IT, po marketing. I podobnie jak w fintechach – same decydują, w jaki sposób będą pracować nad rozwojem produktów. Nowy Model Pracy czerpie ze Scrum – ram postępowania przy rozwoju produktów, które wywodzą się z zarządzania projektami w programowaniu. Zespoły wchodzące w skład Formacji pracują w zaplanowanych, dwutygodniowych Sprintach. Za każdym razem mają precyzyjnie określony cel Sprintu, a efektem ich prac jest dostarczenie wymiernego efektu, który niesie konkretną wartość biznesową. Dzięki zmianie modelu pracy zespoły zyskały znacznie większą autonomię i samodzielność, a pracownicy – śmiałość do proponowania własnych, niestandardowych rozwiązań.

W Nowym Modelu Pracy zostały zdefiniowane nowe role i funkcje. Do zespołów dołączyli Scrum Masterzy, Agile Coache i Technical Product Ownerzy. Każdy uczestnik Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim ma szansę rozwinąć dotychczasowe kompetencje i zdobyć nowe. Zyskuje je podczas specjalistycznych szkoleń i warsztatów zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Bank jest również otwarty na pozyskiwanie wiedzy ekspertów z rynku.

Oto kilka przykładowych realizacji:

  • Formacja Obsługi Klienta Detalicznego wprowadziła autoryzację transakcji w oddziałach za pomocą SMS, co pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na realizację dyspozycji.
  • Formacja Pożyczki Gotówkowej uprościła proces składania wniosku przez IKO do zaledwie czterech kliknięć.
  • Formacja Open Banking opracowała rozwiązania, które dostosowują Bank do otwartej bankowości, czyli nowych regulacji unijnych, otwierających pole do współpracy pomiędzy bankami a niebankowymi instytucjami finansowymi. 

Praca w Nowym Modelu Pracy

Transformacja cyfrowa wymusza nieustanne pozyskiwanie talentów z rynku – pracowników, którzy wzbogacą organizację o świeże spojrzenie. Do zwinnych zespołów dołączają eksperci ds. projektów cyfrowych, programiści, analitycy biznesowi, ale też eksperci ds. metodyk zwinnych – Scrum Masterzy, czy specjaliści, którzy pracowali już z wykorzystaniem Agile i Scrum.

PKO Bank Polski organizuje też Akademie Stażowe, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem studentów i absolwentów – co roku o staż w banku ubiega się ponad 700 kandydatów. W Transformacji Cyfrowej stażyści współpracują z zespołem w ramach procesów biznesowych, IT, logistycznych, są wsparciem w zakresie skalowania grup pracujących w Nowym Modelu Pracy.

Nowy Model Pracy przyciąga do Banku zdolnych pracowników, którzy cenią sobie pracę w nowoczesnej organizacji. Efekty transformacji cyfrowej są widoczne także w samym procesie rekrutacji. Aktualne oferty pracy i staży w PKO Banku Polskim można sprawdzić, rozmawiając na Messengerze z Emplobotem, który wyjaśni wątpliwości i zasugeruje, na które ogłoszenie aplikować. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, by Emplobot przedstawił ofertę dostosowaną do umiejętności i doświadczenia kandydata. 

Zauważyliśmy, że Nowy Model Pracy sprawdza się i pozwala nam szybciej reagować na potrzeby klientów. Zrezygnowaliśmy z rozbudowanej struktury na rzecz samoorganizacji. Dzięki temu znacząco poprawiliśmy efektywność procesów wewnątrz naszej organizacji.

Karol Krawiec Dyrektor Biura Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim

OPIS PROJEKTU

Współczesna bankowość znacząco różni się od tej sprzed dekady. Dziś dzięki aplikacjom mobilnym można korzystać z usług banków z dowolnego miejsca na świecie. Klienci coraz większy nacisk stawiają na wygodę i komfort, jaki oferują im dane rozwiązania. PKO Bank Polski, chcąc odpowiedzieć na te potrzeby, zdecydował się na zmianę modelu pracy.

Nowy Model Pracy oparty o Agile, czyli tzw. zwinne metody, pozwala nadążać za zmianami i oznacza znacznie szybsze dostarczanie produktów klientom. Jest to możliwe dzięki efektywnej współpracy specjalistów z różnych dziedzin. Realizują oni zadania w ramach Formacji, czyli w interdyscyplinarnych i samoorganizujących się zespołach, które pracują nad rozwojem produktów i są odpowiedzialne za realizację celów strategicznych. Każda z Formacji działa jak start-up – jest zarządzana przez Chief Product Ownera, otrzymuje dedykowane finansowanie i cele biznesowe, które mają przynieść klientom wymierne korzyści.

W Formacjach powoływane są Zespoły Deweloperskie, które gromadzą specjalistów różnych dziedzin – developerów, analityków i testerów – od biznesu, przez IT, po marketing. I podobnie jak w fintechach – same decydują, w jaki sposób będą pracować nad rozwojem produktów. Nowy Model Pracy czerpie ze Scrum – ram postępowania przy rozwoju produktów, które wywodzą się z zarządzania projektami w programowaniu. Zespoły wchodzące w skład Formacji pracują w zaplanowanych, dwutygodniowych Sprintach. Za każdym razem mają precyzyjnie określony cel Sprintu, a efektem ich prac jest dostarczenie wymiernego efektu, który niesie konkretną wartość biznesową. Dzięki zmianie modelu pracy zespoły zyskały znacznie większą autonomię i samodzielność, a pracownicy – śmiałość do proponowania własnych, niestandardowych rozwiązań.

W Nowym Modelu Pracy zostały zdefiniowane nowe role i funkcje. Do zespołów dołączyli Scrum Masterzy, Agile Coache i Technical Product Ownerzy. Każdy uczestnik Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim ma szansę rozwinąć dotychczasowe kompetencje i zdobyć nowe. Zyskuje je podczas specjalistycznych szkoleń i warsztatów zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Bank jest również otwarty na pozyskiwanie wiedzy ekspertów z rynku.

Oto kilka przykładowych realizacji:

  • Formacja Obsługi Klienta Detalicznego wprowadziła autoryzację transakcji w oddziałach za pomocą SMS, co pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na realizację dyspozycji.
  • Formacja Pożyczki Gotówkowej uprościła proces składania wniosku przez IKO do zaledwie czterech kliknięć.
  • Formacja Open Banking opracowała rozwiązania, które dostosowują Bank do otwartej bankowości, czyli nowych regulacji unijnych, otwierających pole do współpracy pomiędzy bankami a niebankowymi instytucjami finansowymi. 

Praca w Nowym Modelu Pracy

Transformacja cyfrowa wymusza nieustanne pozyskiwanie talentów z rynku – pracowników, którzy wzbogacą organizację o świeże spojrzenie. Do zwinnych zespołów dołączają eksperci ds. projektów cyfrowych, programiści, analitycy biznesowi, ale też eksperci ds. metodyk zwinnych – Scrum Masterzy, czy specjaliści, którzy pracowali już z wykorzystaniem Agile i Scrum.

PKO Bank Polski organizuje też Akademie Stażowe, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem studentów i absolwentów – co roku o staż w banku ubiega się ponad 700 kandydatów. W Transformacji Cyfrowej stażyści współpracują z zespołem w ramach procesów biznesowych, IT, logistycznych, są wsparciem w zakresie skalowania grup pracujących w Nowym Modelu Pracy.

Nowy Model Pracy przyciąga do Banku zdolnych pracowników, którzy cenią sobie pracę w nowoczesnej organizacji. Efekty transformacji cyfrowej są widoczne także w samym procesie rekrutacji. Aktualne oferty pracy i staży w PKO Banku Polskim można sprawdzić, rozmawiając na Messengerze z Emplobotem, który wyjaśni wątpliwości i zasugeruje, na które ogłoszenie aplikować. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, by Emplobot przedstawił ofertę dostosowaną do umiejętności i doświadczenia kandydata. 

Zauważyliśmy, że Nowy Model Pracy sprawdza się i pozwala nam szybciej reagować na potrzeby klientów. Zrezygnowaliśmy z rozbudowanej struktury na rzecz samoorganizacji. Dzięki temu znacząco poprawiliśmy efektywność procesów wewnątrz naszej organizacji.

Karol Krawiec Dyrektor Biura Transformacji Cyfrowej

Podobne projekty