Specjalista Corporate Finance zajmuje się wsparciem działalności pracodawcy w zakresie świadczonego na rzecz klientów doradztwa strategicznego i finansowego, związanego z fuzjami, przejęciami i procesami prywatyzacyjnymi. W zależności od struktury stanowisk działu, specjalista może wykonywać najbardziej podstawowe czynności, takie jak pozyskiwanie i analizę danych rynkowych jak i tworzyć zaawansowane modele finansowe lub analizy finansowe.
Zakres obowiązków
- pozyskiwanie i analiza danych rynkowych,
- przygotowywanie analiz finansowych,
- wsparcie w przygotowywaniu wycen spółek, due dilligence,
- tworzenie kompleksowych modeli finansowych,
- przygotowywanie prezentacji, memorandów i innych materiałów dla klientów,
- analiza sprawozdań finansowych spółek,
- opracowywanie ofert, raportów i prezentacji.
Profil
Preferowane wykształcenie: ekonomia, finanse lub zarządzanie. Doświadczenie w tworzeniu modeli finansowych, zdolności analityczne i interpersonalne. Preferowane jest doświadczenie w pracy w instytucji finansowej związanej z rynkiem kapitałowym albo doświadczenie w firmie doradczej lub audytorskiej, zdobyte podczas stażu lub praktyk podczas studiów. Ważna dla rekrutujących jest u kandydata znajomość metod wyceny i doświadczenie w wycenianiu papierów wartościowych. Konieczna jest dokładność w działaniu oraz umiejętność pracy pod presją czasu.
Perspektywy rozwoju
Na drodze awansu możliwe jest osiągniecie stanowiska menedżera działu Corporate Finance lub specjalizacja zakończona objęciem np. takich stanowiska w dziale Corporate Finance, jak: Project Manager, doradca, specjalista ds. fuzji i przejęć, kontroler lub analityk Corporate Finance.