GMC jest największym a świecie przedsięwzięciem bazującym na grach strategicznych. To zaawansowana symulacja biznesowa, w której drużyny (3–5 osób) rywalizują ze sobą zarządzając wirtualnymi spółkami. Organizatorem polskich edycji od 2000 roku jest BIGRAM. GMC to doskonała okazja do zdobycia nowych doświadczeń z zarządzania firmą na konkurencyjnym rynku. Więcej informacji o konkursie na www.gmcpoland.pl.
W tegorocznym finale światowym uczestniczyli reprezentanci aż 25 państw: Słowacji, Chin, Hongkongu SAR, Kamerunu, Indii, Kuwejtu, Kataru, Rosji, Hiszpanii, Łotwy, Rumunii, Senegalu, Grecji, Czech, Portugalii, Maroko, Makao SAR, Wybrzeża Kości Słoniowej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Brazylii, Kenii, Estonii, Polski, Francji oraz Meksyku. To były już czwarte finały światowe organizowane w Makao (poprzednio w latach 1999, 2003 oraz 2007).
Zespoły rywalizowały w czterech grupach. Polskę reprezentował zespół managerski PGE Przyszłość z Grupy Kapitałowej PGE, który wystąpił w składzie: Sławomir Sztrajt, Tomasz Szabluk, Paweł Stawski oraz Sebastian Maciejewski. Nasza drużyna została przydzielona do grupy czwartej i podczas pięciu cykli decyzyjnych rywalizowała bezpośrednio ze spółkami prowadzonymi przez Brazylię, Kenię, Estonię, Francję oraz Meksyk.
Po całodniowej rywalizacji reprezentanci uczestniczyli w spotkaniu Friendship Dinner, podczas którego ogłoszono wyniki półfinałowych rozgrywek. Do finału, który odbył się 20 kwietnia, przeszło już tylko osiem państw: Brazylia, Chiny, Czechy, Kenia, Łotwa, Maroko, Rosja oraz Słowacja. Wyniki całodziennej rywalizacji zostały ogłoszone podczas wieczornych uroczystości finałowych. Prezes SDG Luis Alves Costa wraz z gośćmi honorowymi wręczył dyplomy uczestnikom finałów. Ósme miejsce zajęła reprezentacja Kenii, siódme Maroko. Na miejscu szóstym znalazły się Czechy, a przed nimi Łotwa. Dyplomy za zdobycie czwartego miejsca otrzymała Słowacja. Na trzecim miejscu znalazła się Brazylia, na drugim Chiny, a pierwsze miejsce zajął zespół z Rosji. Reprezentacja Polski wykazała się ogromnym duchem walki.
Międzynarodowa strona o konkursie: www.worldgmc.com
Krajowe edycje: www.gmcpoland.pl
Organizator w Polsce: BIGRAM
Partner strategiczny: KGHM
Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Personel i Zarządzanie, My Company Polska,
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, HRbiznes, Startup INSIDER, Eurostudent, dlaStudenta.pl, KarierawFinansach.pl, SGH TV, TVPW, Stowarzyszenie Studentów BEST, GetResponse, MarkaPracodawcy.pl