Termin rejestracji do udziału w konkursie został przedłużony do piątku 22 marca 2013 r.
GBC to pasjonujący konkurs organizowany przez Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) we współpracy z firmą Barclays. Co roku przyciąga studentów z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, Hong Kongu, Afryki Południowej i Rosji. W 2012 roku w konkursie zadebiutowali studenci z Polski. Drużyna „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – finaliści polskiej edycji konkursu Global Business Challenge – w globalnym finale konkursu byli bardzo blisko wygranej, ostatecznie zajęli miejsce tuż za podium.
– Rywalizowanie z drużynami z wielu zakątków świata była niesamowitym przeżyciem. Mogłyśmy poznać ich opinie na wiele tematów, nie tylko związanych z konkursem. To znacznie poszerza horyzonty i pozwala kształtować życiowe wybory – powiedziały nasze reprezentantki podczas ubiegłorocznego finału konkursu. Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska dodaje: – Konkurs GBC nie tylko pozwala wyłonić najbardziej utalentowanych młodych ludzi, ale stanowi również platformę wymiany doświadczeń i kontaktów między przedstawicielami młodego pokolenia i biznesu oraz stwarza możliwość wskoczenia na wyższy poziom rozwoju kariery zawodowej i zrealizowania swoich marzeń już w trakcie studiów.
Na czym polega konkurs GBC?
W konkursie GBC mogą wziąć udział studenci dziennych, wieczorowych i zaocznych studiów licencjackich, niezależnie od studiowanego kierunku. Studenci tworzą drużyny, które mogę być rekomendowane lub prowadzone przez wykładowców uczelni wyższych.
– Po
zarejestrowaniu się, zadaniem grup studentów jest opracowanie analizy
rzeczywistej sytuacji biznesowej (case study) i zaproponowanie rozwiązania
problemu. Następnie prace są oceniane przez sędziów – ekspertów z branży –
i cztery najlepsze drużyny zostają zakwalifikowane do udziału w finale
regionalnym. Zwycięska drużyna polskiego finału będzie reprezentowała Polskę w
światowym finale konkursu, który obędzie się w sierpniu 2013 r.
w Johannesburgu w Republice Południowej Afryki – mówi Jakub Bejnarowicz.
W 2012 roku do rywalizacji zgłosiło się ponad 3500 drużyn z 22 krajów, w tym 33 zespoły z Polski. Tak duże zainteresowanie wynika z tego, że uczestnicy mają możliwość ubiegania się o praktyki w organizacjach partnerskich konkursu. W tym roku są to Unilever, Infosys oraz Deloitte. Ponadto wszyscy uczestnicy warszawskiego finału otrzymają cenne nagrody oraz pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy na zaproszenie CIMA polecą do Johannesburga w Republice Południowej Afryki, aby zmierzyć się z finalistami z innych części świata.
Zobacz kulisy konkursu GBC w 2012 roku:
Szczegóły konkursu są dostępne na stronie: www.cimaglobal.com/gbcpoland.