Redakcja: Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2018 roku?
Beata Jaworska-Stolorz, Recruitment and Attraction Assistant Manager: Rok 2017 był dla PwC Service Delivery Center rekordowym pod względem intensywności rozwoju. Liczba nowozatrudnionych osób w minionym roku kalendarzowym przekroczyła 700. Wzrost ten wynikał z rozwoju wszystkich linii serwisowych, a mianowicie wsparcia działów audytu, podatków oraz działu usług wewnętrznych (back office).
Perspektywa na rok 2018 również rysuje się bardzo pozytywnie. Szacujemy, że liczba nowych pracowników przekroczy 500. Rekrutujemy zarówno osoby bez doświadczenia zawodowego, jak i liderów zespołów czy ekspertów w poszczególnych obszarach. Rekrutacja prowadzona jest obecnie w sposób ciągły, więc zachęcamy do śledzenia naszych ofert na bieżąco.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2018 roku?
Kandydaci bez doświadczenia zawodowego mają możliwość podjęcia z nami współpracy w ramach płatnych staży lub też na stanowisku specjalisty w ramach umowy o pracę na pełny lub niepełny etat. To, co jest dla nas kluczowe w procesie rekrutacji na te stanowiska to znajomość języków obcych takich jak: niemiecki, francuski, czeski, słowacki, węgierski, włoski i oczywiście angielski. Osobom wchodzącym na rynek pracy oferujemy różnorodne możliwości rozwoju w obszarach finansów, analizy danych, podatków czy też HR.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?
Niezmiennie strategią naszej firmy jest rozwój pracowników w ramach organizacji. W związku z tym zdecydowana większość kluczowych stanowisk obejmowana jest w wyniku rekrutacji wewnętrznej. Bierzemy pod uwagę dynamiczny wzrost naszej firmy i identyfikujemy obszary, w których niezbędne jest pozyskiwanie wiedzy i kompetencji na zewnątrz. Poszukujemy m.in. osób na stanowiska Liderów Zespołów (Team Leaderów) i Menedżerów.
Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?
Na pewno można zidentyfikować te obszary, które wymagają udoskonalania i dostosowania do kultury organizacyjnej danej firmy. My, jako organizacja, w ramach poszerzania kompetencji nowych pracowników, prowadzimy szkolenia wewnętrzne, dające możliwość zidentyfikowania oraz sukcesywnego rozwoju umiejętności personalnych.
Z naszego punktu widzenia najbardziej poszukiwane kompetencje psychospołeczne to umiejętność pracy w zespole, efektywna komunikacja, zarządzanie czasem czy też analityczne myślenie.
Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2018 roku?
Stażyści i pracownicy etatowi, którzy do nas dołączają - w zależności od zespołu - mają odpowiednio dostosowaną ścieżkę szkoleniową, która może trwać od około 1 do 4 tygodni. W tym czasie mają oni możliwość zapoznania się ze specyfiką naszej organizacji oraz zespołu, do którego dołączyli, jak również pozyskania wiedzy merytorycznej niezbędnej do wykonywania powierzonych im zadań. Każdy z naszych pracowników na co dzień współpracuje ze swoim Coachem. Ponadto pracownicy angażujący się w nowe procesy uczestniczą w specjalnie dedykowanych szkoleniach technicznych. Dbamy o rozwój kompetencji językowych naszych pracowników poprzez dostosowane do naszej specyfiki pracy intensywne programy podnoszące kwalifikacje. Są one całkowicie finansowane przez firmę.
Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?
Jako firma świadcząca usługi, swój sukces zawdzięczamy naszym pracownikom. Zapewniamy im wiele możliwości profesjonalnego rozwoju, zachęcamy do wychodzenia z inicjatywą i pomysłami, angażujemy w projekty mające wpływ na funkcjonowanie całej firmy. To dzięki kompetencjom naszych ludzi - ich zaangażowaniu i innowacyjnemu podejściu - tak wiele udało nam się już osiągnąć. Inwestując w naszych pracowników, inwestujemy jednocześnie w przyszłość całej naszej organizacji.
Dziękuję za rozmowę.