oferty pracy
Pierwszego stażystę w zespole Collections w Getinge Shared Services zatrudniliśmy prawie dwa lata temu. Myśleliśmy wtedy jedynie o wsparciu zespołu na czas urlopowy, ale program stażowy tak dobrze się sprawdził, że jest z nami do dziś! Zadania, jakie wyznaczyliśmy dla tej roli opierały się na wsparciu pracowników zatrudnionych w roli specjalisty OTC (Order to Cash).
Collections, czyli dział należności, obejmuje szereg aktywności wykonywanych w końcowej części procesów finansowych (faktura jest już wygenerowana i znajduje się w systemie) opierających się na kontakcie z klientem zewnętrznym. Rezultatem tego kontaktu w najlepszym wypadku jest płatność za zalegle faktury albo uzyskanie informacji, dlaczego płatność nie może zostać zrealizowana. Jeśli faktura zostaje otwarta, asystujemy w jej wyjaśnieniu lub rozwiązujemy spory. Dział Collections współpracuje pomiędzy zewnętrznymi klientami naszej firmy, którymi są głównie szpitale, a wewnętrznymi działami, np. Customer Service.
Podstawowe informacje o stażu
Oferowany przez Getinge Shared Services serwis realizowany jest dla klientów zewnętrznych i partnerów biznesowych zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych. Atutem uczestniczenia w stażu jest możliwość poznania nowej kultury oraz szlifowania języka angielskiego w praktyce. Ponadto tematy, z którymi wracają do nas klienci są niezmiernie ciekawe.
Grafik stażystów jest z reguły elastyczny i zadaniowy. Część obowiązków można wykonywać o dowolnej porze dnia, natomiast niektóre z nich muszą być dostosowane do strefy czasowej Stanów Zjednoczonych. Z tego względu zespół pracuje zwykle w godzinach popołudniowych (14.00-22.00 czasu polskiego). Bazując na informacji zwrotnej, studenci dzienni rano przeznaczają czas na aktywności związane z uczelnią, a popołudniu dysponują czasem, który mogą poświęcić pracy na stażu.
Rekrutacja, czyli co zrobić, by dostać się na staż?
Wielokrotnie podkreślamy, że kluczem do sukcesu w pracy w Collections są dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne.
Uchylając rąbka tajemnicy: jedno z pytań, które pojawia się podczas rozmów rekrutacyjnych do GSS brzmi: „Do you think that there are any cultural differences between customers located in Europe and customers located in US?”. Odpowiadając na pytanie – tak, naszym zdaniem są.
Sprawnie poprowadzony „small talk” pozwala łatwo nawiązać relację biznesową z klientem. Wymaga to otwartości i wyjścia z inicjatywą. Na początku rozmowy lub maila warto pokusić się o krótką wymianę uprzejmości, polegającą na zadaniu pytania o samopoczucie czy planów na najbliższy czas. Regularny kontakt okraszony wzajemnym zaintersowaniem owocuje głębszymi relacjami. Po dłuższym czasie wiemy o naszych klientach (dokładnie o osobach z działu Accounts Payable) wystarczająco dużo, by wspólnie celebrować ważne momenty i wymieniać się newsami. W kontakcie należy jednak pamiętać o innym formacie daty, by przypadkiem nie wprowadzić amerykańskiego klienta w błąd!
Wracając do tematu rozmowy rekrutacyjnej – większa część spotkania odbywa się w języku polskim, ale zaplanowany jest także blok w języku angielskim. Chcemy poznać kandydata. Dlatego na pewno zapytamy o kierunek studiów, doświadczenie (jeśli już kandydat je posiada) oraz o zachowanie w różnych sytuacjach, między innymi o pracę w grupie.
Accounting Assistant OTC
W większości przypadków stażyści zostają z nami na dłużej i w dalszej perspektywie zostają zatrudnieni na umowę o pracę. Po jakim czasie można się tego spodziewać? Do każdego stażysty podchodzimy indywidualnie. Studenci aplikują zwykle na stałe stanowiska po roku, ponieważ cenią sobie elastyczny grafik i możliwość łączenia studiów dziennych z pracą. Inni z kolei startują w rekrutacjach wewnętrznych po kilku miesiącach od rozpoczęcia stażu.
Stanowisko, na które najczęściej aplikują stażyści to Accounting Assistant OTC. Objęcie tej roli wiąże się z nowymi obowiązkami, które skupiają się wokół obsługi klientów. Wykonywane zadania wymagają odpowiedzialności i skrupulatności, ale bez obaw – pracownicy pozostają pod stałą asystą starszych stażem kolegów i team leadera. Oprócz większej odpowiedzialności i nowych zadań praca jest wykonywana w popołudniowej porze między 14.00 a 22.00 czasu polskiego. To nie stanowi problemu dla Accounting Asystentów! Gdy pozna się poranne życie w Krakowie i możliwości, jakie nam ono daje np. załatwianie spraw w mieście dużo szybciej, kawa w ulubionej kawiarni, docenia się wolne poranki. Jeśli chodzi o inne sfery życia – wszystko jest kwestią dobrej organizacji, zapewniamy to my – osoby pracujące od wielu lat na popołudniową zmianę!
Paulina Kukulska:
"Udział w drodze każdej wystawionej faktury, poprzez poprawianie jej i rozwiązywanie sporów, aż do otrzymania płatności, jest bardziej fascynujący niż Wam się wydaje, a przy tym misja firmy, czyli ratowanie życia pacjenta motywuje mnie każdego dnia!"