Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Stawiamy na człowieka, a nie na CV – wywiad

O planach rekrutacyjnych i programach rozwojowych, jakie IKEA Business Service Center oferuje swoim pracownikom rozmawiamy z Justyną Stryczyńską – Senior HR Specialist w IKEA Business Service Center.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Wiadomości
30.05.2018

Redakcja: Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2018 roku?

Justyna Stryczyńska: Wraz z dynamicznym rozwojem naszej organizacji będziemy poszukiwać pracowników na różne stanowiska, aktualne oferty pracy można zawsze znaleźć na naszej stronie internetowej IKEA.pl/twojastronapracy. Natomiast w maju i czerwcu zapraszamy do nas uczniów oraz studentów, którzy będą mogli realizować u nas staże i praktyki zawodowe.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2018 roku? 

Stanowiska, na które zapraszamy kandydatów bez wcześniejszego doświadczenia zawodowego to przede wszystkim HR Administartor w dziale Administarcji Personalnej oraz Młodszy Specjalista ds. Zobowiązań w dziale Finansów.

Miejsce dla siebie znajdą u nas również osoby zainteresowane budowaniem aplikacji wspierających nasze procesy, czy utrzymaniem systemów w dziale finansowym oraz HR-owym. Stawiamy przede wszystkim na osobowość naszych potencjalnych pracowników, ich chęci i zapał do pracy.

Ponieważ w naszym SSC w Poznaniu świadczymy usługi z obszaru finansów i HR dla organizacji IKEA, zlokalizowanych na terenie Europy, nasi pracownicy reprezentują aktualnie ponad 20 różnych narodowości. Dlatego oprócz języka angielskiego przyda się także znajomość innych języków obcych.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?

Jak wspomniałam, nasza organizacja dynamicznie się rozwija, a co za tym idzie, poszukiwać będziemy specjalistów z różnych dziedzin, w dużej mierze z obszaru finansów.

Staż pracy jest istotny przede wszystkim przy rekrutacji na stanowiska liderskie, gdzie doświadczenie w pracy z ludźmi jest szczególnie cenne. Kandydatów z dłuższym stażem poszukujemy też na stanowiska specjalistyczne takie jak Starszy Specjalista ds. Administracji Personalnej czy Starszy Specjalista ds. Zobowiązań. Zwracamy jednak uwagę nie tylko na doświadczenie zawodowe naszych kandydatów, ale także na wartości jakimi się kierują.

Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?

Myślę, że mamy wielu ciekawych kandydatów i nie chciałabym mówić o brakach, natomiast chętnie podzielę się informacją - jakich my szukamy umiejętności. IKEA jest miejscem, gdzie stawiamy na pracę zespołową. Nasze środowisko pracy jest dynamiczne, firma rozwija się, więc elastyczność, otwartość i umiejętność komunikacji to na pewno cechy, które cenimy. W IKEA stawiamy na człowieka, nie CV.

Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2018 roku?

Jedną z możliwości jest dołączenie do naszej firmy na staż. Współpracujemy ze szkołami oraz uczelniami, a także szukamy stażystów tradycyjnymi kanałami. Oferty można znależć na naszej stronie. Cieszy nas bardzo, że wracają do nas stażyści i pracownicy, którzy pracowali z nami w poprzednich latach. Pracownikom związanym z nami na stałe, oferujemy szkolenia – zarówno z umiejętności twardych, jak i miękkich. Ustalamy jasny plan rozwojowy z przełożonym zespołu. Istnieje możliwość rozwoju w stronę ekspercką lub liderską (program Aspirant Team Leader ma juz swoją 4. edycję i cieszy się dużym zainteresowaniem naszych pracowników).

Nasi pracownicy mogą też wziąć udział w programach Global Business Services oferowanych przez ACCA i Hackett.

Staramy się, aby nasi pracownicy mieli wiele możliwości rozwoju i zostawali z nami dłużej.

Dlaczego inwestycja w pracowników, to Państwa zdaniem, inwestycja w przyszłość?

IKEA jest firmą, która zawsze stawiała na ludzi – kiedy pracownik się rozwija, rozwija się nasz biznes :).

Dziękuję za rozmowę. 

Ekspert: Justyna Stryczyńska
Senior HR Specialist IKEA Business Service Center

Z IKEA związana zawodowo od ponad sześciu lat. Swoją przygodę z HR rozpoczęła w dziale kadr i płac w jednym z operacyjnych zespołów obsługującym sklepy IKEA we Włoszech. Kolejnym krokiem zawodowym było stanowisko Team Ledera w zespole fińskim, gdzie realizowała swoją pasję do pracy z ludźmi, wspierając w rozwoju oraz mentorując członków zespołu. Absolwentka Uniwerystetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu. Jest fanką nowych rozwiązań dla HR. Jej ulubioną warotością IKEA jest – prostota.

Autor: Karolina Zdunowska
Redaktor naczelna Grupa MBE

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne, Ringier Axel Springer i Marquard Media. W Grupie MBE była odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl w latach 2018-2022.

Zobacz również