Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Standard Chartered tworzy nowy zespół ds. innowacji i technologii

W warszawskim biurze Standard Chartered powstanie zespół, który będzie odpowiadać za zarządzanie ekspozycją banku na ryzyko rynkowe i kredytowe. W jego skład wejdą m.in analitycy biznesowi oraz eksperci od zarządzania projektami i procesem zmian.
Kategoria: Wiadomości
03.09.2019
Fot. Unsplash

W pierwszą rocznicę rozpoczęcia działalności operacyjnej w Polsce przez Standard Chartered, liczba pracowników zlokalizowanego w Warszawie globalnego centrum usług tego banku przekroczyła 400. Tylko na początku bieżącego miesiąca grono specjalistów zatrudnionych w tym centrum wzrosło o prawie 60 osób. Ponadto została podjęta decyzja o utworzeniu zespołu ds. technologii i innowacji.

Już ponad połowa z 750

Polska spółka Standard Chartered została zarejestrowana w czerwcu 2018 roku, a działalność operacyjną rozpoczęła trzy miesiące później. Kilkunastomiesięczna obecność na rynku pozwoliła zgromadzić w banku liczne grono specjalistów w dziedzinach takich jak zapobieganie przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie międzynarodowymi projektami z obszaru HR oraz ryzykiem płynności czy też negocjowanie kontraktów z klientami korporacyjnymi i instytucjonalnymi. Tworzą oni centra kompetencji działające pod wspólnym szyldem Standard Chartered Global Business Services Sp. z o. o.

– Zatrudnienie tak dużego grona ekspertów o wąskich specjalizacjach było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji strategii koncentracji na określonych obszarach kompetencji. Było to niezwykle ważne z uwagi na sytuację na rynku pracy, która pozwala kandydatom przebierać w ciekawych ofertach” - mówi Rowena Everson, dyrektor zarządzająca globalnym centrum usług Standard Chartered w Warszawie. – Jesteśmy mniej więcej w połowie drogi do realizacji pierwotnych planów. Nasz zespół rekrutacyjny i managerowie odpowiedzialni za budowanie zespołów intensywnie pracują nad zatrudnieniem kolejnych kilkuset specjalistów – dodaje. – Ogłaszając w czerwcu 2018 roku decyzję o rozpoczęciu działalności w Polsce, bank zadeklarował utworzenie 750 miejsc pracy.

Otwarcie na chmurę

Wraz z rozwojem istniejących już zespołów, warszawskie biuro banku rozszerza paletę usług świadczonych innym spółkom z Grupy Standard Chartered. Rozpoczyna tworzenie nowego centrum kompetencyjnego, skoncentrowanego na technologiach i innowacjach.

– W ciągu ostatnich kilku miesięcy zbudowaliśmy jeden z najmocniejszych zespołów ds. cyberbezpieczeństwa w Polsce i światowej klasy zespół programistów Haskell. Na kanwie tych sukcesów i po dalszym rozpoznaniu rynku podjęliśmy decyzję o rozwoju kompetencji naszej spółki o inne technologiczne specjalizacje – podkreśla Rowena Everson. – Powstające w ramach tego zespołu pierwsze stanowiska mają związek z tworzeniem, utrzymaniem i optymalizowaniem globalnego środowiska chmurowego banku.

Zadanie zbudowania i rozwoju nowego centrum kompetencji zostało powierzone Cezaremu Piekarskiemu, który został szefem tej jednostki. Jednocześnie nadal będzie on kierował globalnym zespołem banku ds. ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.

– Standard Chartered przechodzi globalną transformację do środowiska chmurowego. Specjaliści zatrudniani w Polsce będą odpowiadali za wsparcie migracji usług do chmury, rozwój aplikacji i infrastruktury chmurowej, konteneryzację oraz administrację i utrzymanie – mówi Cezary Piekarski, dyrektor zespołu ds. ochrony przed złośliwym oprogramowaniem oraz zespołu ds. technologii i innowacji. – Branża IT w Polsce obfituje w wysokiej klasy specjalistów ds. środowiska chmurowego z doświadczeniem w międzynarodowych projektach i organizacjach. Stąd nasza decyzja o utworzeniu nowego zespołu i zatrudnieniu odpowiednich ekspertów właśnie na tym rynku – dodaje.

Plany na przyszłość

W najbliższym czasie, w warszawskim biurze Standard Chartered powstanie też zespół, który będzie odpowiadać za zarządzanie ekspozycją banku na ryzyko rynkowe i kredytowe. W jego skład wejdą m.in analitycy biznesowi oraz eksperci od zarządzania projektami i procesem zmian. Do grona specjalistów zatrudnionych w polskiej spółce dołączają również osoby
z doświadczeniem w obszarze cyfrowych kanałów komunikacji i zarządzania relacjami z dostawcami. Wejdą one w skład globalnego zespołu ds. komunikacji korporacyjnej, zarządzania marką i marketingu Standard Chartered.

Wiosną 2020 roku sukcesywnie rosnące grono pracowników globalnego centrum usług banku zmieni dotychczasową lokalizację przy ul. Towarowej 25a na kompleks The Warsaw Hub przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie. Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie inwestycji biurowych w Polsce. Standard Chartered zajmie w niej najwyższe kondygnacje budynku B.

Źródło: informacja prasowa.

Ekspert: Rowena Everson
Dyrektor zarządzająca Standard Chartered Global Business Services Sp. z o. o
Autor: Redakcja
KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach. 

Zobacz również