Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Rozwój Talentów jest wpisany w naszą strategię biznesową - wywiad

O tym, dla jakich kandydatów znajdzie się praca w Ecolab w 2018 roku oraz o tym, jakie szkolenia oferuje ta firma tym, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji rozmawiamy z Mają Grassą, HR Managerem w Ecolab.
Akcja redakcyjna: 5 pytań do rekrutera
Kategoria: Wiadomości
27.02.2018

Redakcja: Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2018 roku?

Maja Grassa, HR Manager w Ecolab: W ostatnich latach zatrudnialiśmy rocznie ok. 80-100 osób, w tym roku zapewne będzie podobnie.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2018 roku? 

Najważniejsze dla nas kompetencje to zdolności analityczne, wiedza/wykształcenie w obszarze finansów oraz znajomość języków obcych. Język angielski jest standardem na wszystkich  stanowiskach, ponadto często rekrutujemy kandydatów z dodatkową znajomością języka niemieckiego, francuskiego czy hiszpańskiego.

Dla kandydatów z powyższymi umiejętnościami mamy szereg propozycji w działach finansowych takich jak: Dział Zobowiązań (Accounts Payable), Dział Należności (Accounts Receivable), Dział Rozliczania Wydatków Służbowych (Travel & Expenses) czy Dział Administracji Sprzedaży (Commercial Admin) a także Dział Zakupów.

Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?

Mamy ciekawe oferty dla analityków finansowych i managerów w obszarze analizy finansowej, kontrollingu i tzw. Corporate Finance. Zwłaszcza w tym ostatnim obszarze bardzo ważne, oprócz oczywiście wiedzy finansowej, jest doświadczenie w pracy blisko biznesu, pozwalające na dobre zrozumienie specyfiki sprzedaży. Dlatego do tych ról poszukujemy osób z bardzo dobrym wyczuciem biznesowym.

Są to samodzielne stanowiska, pozwalające na szybki rozwój zawodowy, dające możliwość pracy w międzynarodowym środowisku z wysokiej klasy specjalistami z dziedziny finansów, bardzo blisko biznesu.

Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?

Coraz więcej osób zdobywa doświadczenie w czasie studiów, dzięki czemu – godząc pracę z nauką – uczą się dobrej organizacji pracy oraz dość szybko potrafią określić swoje oczekiwania dotyczące rozwoju zawodowego i nie boją się ich komunikować.

Na pewno cierpliwość oraz odporność na stres są takimi umiejętnościami, które warto rozwijać i które często nabywa się dopiero wraz z doświadczeniem.

Inną ważną rzeczą jest znajomość swoich mocnych i słabych stron i otwartość na ciągłe uczenie się. Przydają się one z pewnością w korporacyjnym środowisku.

Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2018 roku?

Wszystkim naszym pracownikom oferujemy bogaty pakiet szkoleń dopasowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych. Mamy w naszym porfolio szkolenia językowe, szkolenia z obszaru kompetencji miękkich oraz szkolenia techniczne, takie jako np. Power Pivots. Dla pracowników, którzy chcą się rozwijać w kierunku managerskim mamy przygotowany specjalny program –Leadership Development Program, który trwa rok i składa się z serii wyjątkowych szkoleń, pozwalających rozwinąć umiejętności niezbędne do bycia dobrym liderem. Ponadto oferujemy również możliwość dofinansowania certyfikacji takich jak CIMA i ACCA.

Dlaczego inwestycja w pracowników to, Państwa zdaniem, inwestycja w przyszłość?

Rozwój Talentów jest wpisany w naszą strategię biznesową. Nie rozwiniemy się jako biznes, jeśli nie będziemy dbać o to, by nasi pracownicy mieli poczucie, że dobrze im się pracuje w Ecolab i że mogą realizować tu swoje ambicje. Każdą świetną firmę tworzą świetni ludzie a nie mam wątpliwości, że my taką właśnie jesteśmy.

Dziękuję za rozmowę. 

Ekspert: Maja Grassa
HR Manager Ecolab

Z Ecolab Services Poland związana od 2014 roku. Wcześniej pracowała w Capgemini  jako HR Business Partner. W Ecolab, jako HR Manager, odpowiada kompleksowo za kwestie związane z zarządzaniem personelem, z mocnym naciskiem na business partnering oraz rozwój talentów, w czym wspiera ją niezastąpiony zespół.

Autor: Karolina Zdunowska
Redaktor naczelna Grupa MBE

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. W przeszłości współpracowała z wydawnictwami: Media Regionalne, Ringier Axel Springer i Marquard Media. W Grupie MBE była odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl w latach 2018-2022.

Zobacz również