Programy ambasadorskie prowadzi wiele firm, m.in. EY, Deloitte, PwC, Skanska, KPMG, Budimex, Mars, PZU czy Capgemini, ale czy słyszeliście kiedyś o ambasadorach ministerstwa? Pionierski program ambasadorski Ministerstwa Finansów trwa 1 semestr (z możliwością przedłużenia współpracy) i podzielony jest na edycję jesienną (trwającą od 1 sierpnia do 31 stycznia) i wiosenną (od 1 lutego do 31 lipca).
Zadania ambasadorów
Zadania ambasadorów Ministerstwa Finansów są następujące:
-
promowanie MF, w tym programów MF, wśród studentów i absolwentów swojej uczelni,
- udostępnianie w mediach społecznościowych informacji o projektach organizowanych przez MF,
- współpraca z organizacjami studenckimi, kołami naukowymi i biurem karier na swojej uczelni,
- opiniowanie planów promocji MF na uczelniach wyższych,
- udział w wydarzeniach organizowanych przez MF oraz targach pracy,
- informowanie zainteresowanych studentów i doktorantów o zasadach rekrutacji oraz możliwościach podjęcia pracy w MF,
- udział w dedykowanych szkoleniach organizowanych przez MF,
- stały kontakt z opiekunami programu i pozostałymi ambasadorami,
- raportowanie swoich działań opiekunom programu.
Zalety uczestnictwa w programie
W zamian studenci czy doktoranci otrzymują tytuł Ambasadora MF, mają możliwość udziału w dedykowanych szkoleniach i zdobycia doświadczenia w prowadzeniu projektów. Do tego mogą bezpośrednio współpracować z pracownikami MF przy realizacji badań i przygotowaniu publikacji i poznać Ministerstwo Finansów "od kuchni". Organizatorzy programu obiecują też indywidualne podejście koordynatorów programu, nastawione na rozwój ambasadora, a na koniec współpracy wystawią certyfikat uczestnictwa w programie.
Zgłoszenia
Nabór uczestników do najbliższej, jesiennej edycji programu kończy się 30 czerwca 2020 r. Zgłoszenia przyjmowane są na stronie Ministerstwa Finansów. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Źródło: Ministerstwo Finansów.