Konsulting innowacyjny sukcesywnie staje się jednym z najważniejszych punktów w strategiach opracowywanych przez firmy reprezentujące branżę doradczą. Google i PwC podjęły decyję o wspólnym założeniu laboratorium innowacji w Belfaście. To trzecie tego rodzaju centrum na świecie po Nowym Jorku i Sydney, które będzie pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami w obszarze nowych technologii dla biznesu.
Wybór Belfastu nie jest przypadkowy. W Dublinie firma Google posiada jedno z głównych centrów operacyjnych na Europę i kraje Bliskiego Wschodu, natomiast PwC coraz intensywniej inwestuje w irlandzki rynek. Rok temu ta globalna firma doradcza zainwestowała blisko 40 mln funtów w centrum biznesowe, tworząc jednocześnie ponad 800 nowych miejsc pracy. Belfast staje się atrakcyjną lokalizacją również dla innych marek z obszaru konsultingu. Niedawno Grant Thornton otworzył w tym mieście centrum operacyjne, a kilka lat temu Deloitte zadecydował o powołaniu Belfast Technology Studio, które obecnie zatrudnia IT Project Managerów, doradców ds. projektów infomatycznych oraz specjalistów big data bądź business intelligence.
Nowe centrum Google-PwC ma za zadanie wzmocnić markę PwC na rynku innowacji, a Google pozwolić na skuteczniejszą rywalizację z gigantami produkującymi software na rzecz biznesu (IBM, Microsoft).
W Polsce trudno jeszcze mówić o tego rodzaju jednostkach, chociaż tacy konsultingowi giganci, jak m.in. Capgemini coraz śmielej wyciagają rękę po polskich specjalistów. Niedawno Google razem z TechHub otworzyli Campus Warsaw - piątą tego rodzaju lokalizację na świecie, która ma za zadanie stworzenie ekostystemu startupowego na Europę Środkowo-Wschodnią.
Warto zauważyć, że jeszcze 5 lat temu nikt nie myślał o konsultingu jako domenie nowych technologii. Obecnie wielka czwórka, kojarzona głównie z audytem i projetami transakcyjnymi, zaczyna walczyć o najdynamiczniejszy segment doradczy, czyli właśnie o konsulting innowacji.