Global Business Services to kierunek studiów licencjackich (3-letnich, stacjonarnych), którego celem jest kształcenie kompetencji przyszłości związanych z finansami, analizą danych, nowoczesnych technologii oraz uniwersalnych umiejętności miękkich.
Studenci tego kierunku będą mogli już od pierwszego semestru wybrać przedmioty, które najbardziej odpowiadają ich zainteresowaniom. Kierunek oferuje do wyboru trzy ścieżki edukacyjne:
- Zarządzanie projektem międzynarodowym (International project management) – poświęcone realizacji projektów w międzynarodowym otoczeniu, co związane jest z uwzględnieniem wielokulturowości i doborem odpowiednich podejść i metod pomocniczych (design thinking, agile, itp.).
- Analityka biznesowa (Business Intelligence) – dostarcza wiedzy o technologii inteligentnej analizy danych oraz umożliwia zdobycie praktycznych umiejętności przekształcania surowych danych w użyteczną informację biznesową.
- Zarządzanie marką (Brand management) – koncentruje się na kształtowaniu marki w środowisku międzynarodowym, z wykorzystaniem systemowego podejścia do marki, w tym marki osobistej, pracodawcy, badań ukierunkowanych na użytkownika.
Zajęcia będą prowadzone zarówno po polsku, jak i po angielsku, żeby przybliżyć angielską terminologię z danego tematu. Studenci będą mieli dwa języki obce (w tym Business English). Dodatkowo będą mogli uczestniczyć w projektach badawczych (80 godzin), realizowanych pod nadzorem pracownika w ramach godzin kontaktowych. W przeciwieństwie do praktyk, projekty mają na celu testowanie, tworzenie i rozwijanie teorii związanych z prowadzeniem globalnego biznesu. Partnerzy kierunku oferują też praktyki (120 godzin) realizowane w firmach. W każdej z nich studenci będą pod okiem mentora realizować własny projekt. Studenci będą też przygotowywali prace dyplomowe na tematy dotyczące funkcjonowania firm partnerskich i ich otoczenia, a także z opcją tzw. prac zamawianych, czyli dedykowaną tematowi zgłoszonemu przez firmy partnerskie.
W dobór treści kształcenia na kierunku Global Business Services są zaangażowani przedstawiciele firm z międzynarodowych korporacji (m.in. ABB, Abbvie, Amway, Brown Brothers Harriman, Cisco, EY, Genpact, Hitachi Vantara, Hitachi, HSBC, Jacobs, State Street Bank, UBS), którzy występują też jako współprowadzący zajęcia, przyczyniając się do uatrakcyjnienia przekazywanych treści.
Rekrutacja
Rekrutacja na studia Global Business Services odbywa się na podstawie ocen z trzech przedmiotów (poziom podstawowy lub rozszerzony) z egzaminu maturalnego:
- język angielski,
- dwa przedmioty do wyboru z trzech: matematyka lub geografia lub informatyka.
Opis procedury rekrutacyjnej znajduje się na stronie: studiuj.uek.krakow.pl
Więcej informacji o kierunku Global Business Services znajdziecie na stronie: gbs.uek.krakow.pl