Powstanie Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego jest odpowiedzią na potrzeby zarówno biznesu, jak
i studentów. Obecnie niemal na każdym kroku możemy spotkać się z zastosowaniem elementów sztucznej inteligencji.
Jak wynika z badań:
- 92% Polaków zna pojęcie sztucznej inteligencji,
- 53% ma do niej zaufanie,
- a 82% spodziewa się szerszego wykorzystania tego narzędzia.
Główne cele Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją, które w grudniu rozpoczęło swoją działalność, to:
- prowadzenie i upowszechnianie badań naukowych,
- organizacja konferencji, seminariów i warsztatów z udziałem ekspertów,
- publikowanie monografii, artykułów naukowych i analiz,
- pozyskiwanie środków na prowadzenie badań i rozwój infrastruktury badawczej,
- promowanie otwartej współpracy międzynarodowych ekspertów.
– Powstanie Centrum na Wydziale Zarządzania UŁ jest odpowiedzią na potrzeby zarówno biznesu, jak i studentów. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie sztucznej inteligencji w swojej działalności, budując na niej swoją przewagę konkurencyjną. Zwiększa się w związku z tym zapotrzebowanie na studentów z wiedzą biznesową, znających metody i potencjał tej nowej technologii – mówi dr Artur Modliński, kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją.
Obszarami działalności naukowej Centrum są badanie wpływu sztucznej inteligencji na zarządzaniei organizacje, zarządzanie komunikacją i relacjami w mediach społecznościowych oraz na platformach cyfrowych, zarządzanie przedsiębiorstwem cyfrowym i wirtualnym zespołem, cyberbezpieczeństwo oraz metody redukcji ryzyka w środowisku internetowym, technologie cyfrowe i ich rola w procesach zarządzania, strategie pozyskiwania i analizy danych cyfrowych, ewolucja i rozwój cyberspołeczeństwa.
Specjaliści będą zajmować się również takimi zagadnieniami jak: Homo Cyber Oeconomicus – nowy paradygmat człowieka, marketing w erze technologii cyfrowych, technologie cyfrowe – nowy wymiar edukacji, budowanie przewagi konkurencyjnej w dobie cyfryzacji, inteligencja przedsiębiorstw 4.0 i zmiany w modelach biznesowych oraz kultura cyfrowa.
Rada programowa centrum składa się z uznanych polskich naukowców i międzynarodowych ekspertów z Francji, Włoch, Rosji, Portugalii, Stanów Zjednoczonych oraz Łotwy – autorów wielu publikacji w renomowanych wydawnictwach oraz czasopismach naukowych, zarówno w tematyce Internetu rzeczy, sztucznej inteligencji, nowej komunikacji, rynku cyfrowego, nowoczesnych technologii, jak i nowych koncepcji zarządzania oraz marketingu.