Najlepszą perspektywę, jak niesamowicie urośliśmy od 2008 roku, ma Barbara Huss Kaniewska – obecny Globalny Lider GCS Real Estate Accounting Services. W tej chwili pracuje u nas prawie 300 osób, a nasze plany związane z rozwojem organizacji są bardzo ambitne. W ciągu roku średnio przybywa nam od 40 do 50 nowych osób. Nasz rozwój wynika z trzech aspektów. Po pierwsze nieustannie pozyskujemy nowych klientów. Po drugie oferujemy doskonałą obsługę naszym klientom oraz oferujemy im nowe usługi i rozwiązania. Działamy zatem proaktywnie i wychodzimy naprzeciw ich potrzebom. Po trzecie zaś globalna korporacja
CBRE, rozpoznając naszą wysoką jakość usług oraz doskonałą obsługę klienta, rozpoczęła centralizację usług w naszym centrum usług wspólnych.
Czym Państwa organizacja wyróżnia się wśród innych centrów biznesowych zlokalizowanych w Polsce?
Nasze centrum, oprócz trzech dużych działów księgowości: Portfolio Services Client Accounting Department, Corporate Accounting Department oraz Facilities Management Client Accounting Department posiada Dział Zarządzania Danymi Real Estate zwany Portfolio Services Data Management Departament. W dziale tym, oprócz zdobywania unikalnej wiedzy dotyczącej zarządzania danymi umów najmu, jest okazja do wykorzystywania umiejętności posługiwania się różnymi językami na poziomie zaawansowanym.
Ponadto, nasze centrum stawia duży nacisk na rozwój naszych pracowników. Nieustannie otwieramy możliwości rozwoju, awansu i przejść między działami, co umożliwia pracownikom rozwój dodatkowych kompetencji i zdobywanie nowych doświadczeń.
Wspomniała Pani o procesach opartych na zarządzaniu danymi real estate. Na czym polegają te procesy i jak można się w nich specjalizować? Czy właśnie w tym obszarze pracują analitycy ds. portfolio nieruchomości klienta?
Analitycy ds. portfolio nieruchomości klienta to pracownicy największego działu w naszej firmie: Portfolio Services Data Management. Real Estate Portfolio Analyst to osoba, która posiada wiedzę nt. prawa nieruchomościowego w wielu krajach poza granicami Polski, w regionie EMEA oraz właściwie na całym świecie, czyli tam, gdzie nasi klienci posiadają swoje nieruchomości. REPA (skrót od nazwy stanowiska – przyp. red.), dzięki pracy w CBRE CO, porusza się swobodnie w terminologii prawniczej w języku angielskim oraz innych, w zależności od języka kraju, z którego pochodzą umowy najmu nieruchomości. Analitycy na co dzień mają styczność z umowami najmu i innymi dokumentami dotyczącymi nieruchomości, posiadają ogólną wizję, jak pracuje się przy zarządzaniu nieruchomościami, oraz rozległą wiedzę o rynku real estate na całym świecie. Na co dzień analitycy zarządzają bardzo dużą bazą danych, przeprowadzają ewaluację portfolio nieruchomości klienta, wykorzystują w pracy umiejętności analityczne oraz przygotowują zaawansowane, kompleksowe raporty. Wiele osób podnosi swoje kwalifikacje na podyplomowych studiach z zakresu zarządzania nieruchomościami. Jest to unikatowe stanowisko w SSC. Zazwyczaj nie ma takich ról w centrach usług wspólnych.
Jakimi językami posługują się pracownicy CBRE w biurze warszawskim? Czy jest to wyłącznie język angielski?
Język angielski jest obowiązkowy. To język naszej pracy; wszystkie programy oraz oficjalna komunikacja mailowa odbywa się w tym języku. Na co dzień blisko współpracujemy z naszym londyńskim biurem, mamy w naszych szeregach obcokrajowców, więc język angielski jest niezbędny.
Każdy inny język europejski jest mile widziany, a niejednokrotnie pożądany.
CBRE CO oferuje możliwość dofinansowanej nauki języków obcych po okresie próbnym dla swoich pracowników.
Czy poza znajomością języka obcego poszukują Państwo kandydatów, którzy posiadają wiedzę specjalistyczną z wybranych obszarów? Jeżeli tak, to, jakie kompetencje i jaką wiedzę powinien posiadać przyszły pracownik CBRE Corporate Outsourcing?
Najczęściej poszukujemy osób na stanowiska AP Clerk, AR Clerk, REPA. Są to osoby tuż po studiach, nie wymagamy zatem dużego doświadczenia. Trzy główne wymogi stawiane kandydatom to bardzo dobra znajomość języka angielskiego, średnio zaawansowana znajomość programu Excel oraz zdolności analityczne. Kolejne wartościowe aspekty to wykształcenie kierunkowe: finanse i rachunkowość, umiejętność pracy w zespole, otwartość na naukę, dodatkowy język obcy.
CBRE to międzynarodowa organizacja. Dla jakich klientów będą mieli szansę pracować przyszli pracownicy?
Niestety nie możemy ujawniać nazw naszych klientów, ale są to duże, międzynarodowe korporacje z wielu segmentów rynku: FMCG, finanse i bankowość, branża paliwowa, farmaceutyczna oraz IT.
Przyjazne środowisko pracy to jeden z najważniejszych czynników przy wyborze pracodawcy. W jaki sposób dbają Państwo o dobrą atmosferę w CBRE?
W naszej firmie funkcjonują elastyczne godziny pracy – 8 godzin dziennie z wliczoną półgodzinną przerwą na lunch w przedziale od 8 do 18 oraz możliwość tzw. telepracy (jeden dzień w tygodniu w ramach wewnętrznego projektu Work from Home). Staramy się zachowywać równowagę miedzy czasem pracy a życiem prywatnym.
Na terenie biura jest leisure room, czyli wydzielona przestrzeń z kanapami i fotelami, ekranem na ścianie, maszyną z napojami i smakołykami, stołem do grania w piłkarzyki, gdzie pracownicy mogą odpocząć, porozmawiać w czasie pracy lub korzystać po pracy np. zorganizować turniej gier Play Station.
Dbamy także o integrację pracowników. Mamy kuchnię i jadalnię, gdzie pracownicy mogą zrobić sobie kawę lub herbatę, napić się wody, podgrzać i zjeść wspólnie posiłek lub kupić napoje, słodycze oraz zdrowe przekąski (z tzw. vending machine). Firma posiada drużynę siatkówki, bierzemy udział w turniejach z innymi firmami z branży. Organizujemy imprezy integracyjne np. firmowe wyjścia do pubu po pracy.
Co ważne, oferujemy głównie zatrudnienie w oparciu o umowy o pracę. Umowy tymczasowe, czyli na umowę-zlecenie oferujemy studentom w celu pogodzenia pracy ze studiami.
CBRE realizuje także działania wspierające młodych rodziców w pracy. Istnieje możliwość elastycznego czasu pracy (8 godzin w przedziale 8–18). Mamy w CBRE mają gwarancję powrotu do pracy po urlopie macierzyńskim. W tym roku już było kilka powrotów po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. W budynku, w którym mieści się nasza firma, na parterze, funkcjonuje prywatne przedszkole. Istnieje możliwość dofinansowania np. do przedszkola dla samotnych rodziców z Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Jakie możliwości kariery stoją przed przyszłymi pracownikami, którzy planują dołączyć do CBRE Corporate Outsourcing? Czy przyszli pracownicy mogą liczyć również na wyjazd do innego kraju w ramach globalnej struktury CBRE?
Kwestie rozwoju i możliwości budowania kariery są bardzo ważne dla CBRE CO zgodnie z naszym głównym hasłem "Budujemy liderów od fundamentów". Stawiamy na wewnętrzne przesunięcia i awanse – mamy wdrożony program Internal Transfer i wszystkie pojawiające się otwarcia stanowisk są ogłaszane najpiew wewnętrznie, nim pojawią się na rynku. Staramy się, aby ścieżka rozwoju była otwarta dla każdego pracownika.
Firma wspiera dokształcanie się pracowników m.in. poprzez dofinansowanie do wybranych przez pracownika studiów, kursów lub egzaminów. Organizujemy sponsorowane przez pracodawcę lekcje języków obcych – częściowo w czasie pracy. Organizujemy wewnętrzne i zewnętrzne szkolenia z różnorodnej tematyki – od obsługi klienta po zaawansowanego Excela. Zdarzały się przypadki wyjazdu naszych pracowników do innych krajów i pracy w ramach globalnej struktury CBRE, jednak nie jest to jeszcze unormowane procedurami – właśnie nad tym pracujemy.
Spotkaj się z naszym pracownikiem w ramach akcji CBRE Corporate Outsourcing meets Talent! podczas których chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące możliwości rozpoczęcia kariery w naszej firmie.
Miejsce i data spotkań:
Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej (26 maja)
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie (27 maja)
Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (28 maja)
Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (29 maja)
Feel invited!