Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

BAKCYL się rozprzestrzenia

Projekt Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL stanowi przykład społecznie odpowiedzialnego współdziałania całego sektora na rzecz podniesienia poziomu wiedzy finansowej młodego pokolenia Polaków.
Kategoria: Wiadomości
05.11.2014

Właśnie sektorowy charakter przesądził, iż w kwietniu 2014 r. projekt został laureatem Konkursu Liderów Świata Bankowości w kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu.

Pomysłodawcą i organizatorem projektu BAKCYL jest Warszawski Instytut Bankowości, patronem Związek Banków Polskich. W dwóch pierwszych pionierskich latach, projekt BAKCYL korzysta ze wsparcia finansowego Narodowego Banku Polskiego w ramach programu edukacji ekonomicznej NBP.

W kończącej się właśnie drugiej edycji projektu BAKCYL, wolontariusze – na co dzień pracownicy 17 banków partnerskich - realizują dla gimnazjalistów lekcje nt. zasad dobrego zarządzania swoimi finansami. W ramach projektu są realizowane w szkołach 4 tematy lekcji: Twoje pieniądze, Pożyczaj z głową, Mądre inwestowanie, Finanse na całe życie. Tegoroczna edycja to ponad 200 lekcji - w 31 szkołach, 67 klasach - celująco ocenionych przez uczniów. W ankietach oceny 88% uczniów wypowiedziało się, że lekcje im się podobały, a 84% że dowiedzieli się nowych rzeczy. Bardzo wysoko uczniowie ocenili sposób prowadzenia lekcji przez wolontariuszy. Na pytanie „Czy to co mówił prowadzący było dla Ciebie ciekawe?” – 81% uczniów odpowiedziało „zdecydowanie tak” lub „tak”, a na pytanie „Czy to co mówił prowadzący było dla Ciebie zrozumiałe?” twierdząco odpowiedziało - 95% uczniów.

Przyszedł czas na wykorzystanie zbudowanego potencjału i zebranego doświadczenia w szerszej skali. Warszawski Instytut Bankowości jako organizator opracował nową formułę projektu, w którym do końca 2017 roku lekcje BAKCYLA planowane są w gimnazjach w całym kraju dla ponad 50 tysięcy uczniów. Nową formułę zaakceptowała już większość dotychczasowych partnerów, a także nowe banki. BAKCYL staje się zatem coraz wyraźniej wspólnym sukcesem całego sektora, przyczyniając się do poprawy wizerunku banków w oczach społeczeństwa. W nowej formule projektu do wykupywania cegiełek na realizację lekcji BAKCYLA zachęcane są również osoby indywidualne – pierwsi bankowcy zadeklarowali taką formę pomocy dla wspólnego przedsięwzięcia.

Urszula Szulc, Menedżer Projektu BAKCYL

Warszawski Instytut Bankowości

www.bakcyl.wib.org.pl

Zobacz również