W jaki sposób McCormick wspiera rozwój pracownic i pracowników? Jaką kulturą oragnizacyjną charakteryzuje się firma?
W McCormick, dzięki naszej kulturze skupionej na ludziach, dajemy bardzo szerokie możliwości rozwoju. To pozwala nam zatrzymywać wykwalifikowane talenty wewnątrz organizacji. Nasi pracownicy mają dostęp do bazy szkoleń i kursów pozwalających na rozwijanie nowych umiejętności zawodowych.
Dużą rolę na drodze rozwoju pracownika pełnią menedżerowie zespołów, którzy zachęcają do poszukiwania nowych możliwości i aktywnie wspierają w podążaniu indywidualnie skrojoną ścieżką kariery.
Co więcej McCormick poprzez otwartą komunikację umożliwia pracownikom współpracę międzydziałową oraz udział w wielu projektach zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych. Nasza struktura organizacyjna zachęca do budowania relacji pomiędzy naszymi departamentami w ramach globalnej działalności. Oferujemy przyjazną i wspierającą kulturę pracy skoncentrowaną na ludziach oraz świetną współpracę zespołową.
Jak potoczyła się Pani kariera zawodowa? Jak rozwijała się Pani w szeregach firmy?
Swoja przygodę w firmie McCormick zaczęłam w 2015 roku jako collection supervisor (kierownik działu windykacji), zarządzając niewielkim zespołem specjalistów obsługujących polski rynek. W tym okresie miałam możliwość systematycznego pogłębiania swojej wiedzy z zakresu analizy finansowej poprzez udział w dodatkowych szkoleniach zewnętrznych, projektach wewnętrznych firmy, a także wspierając zespół credit & risk w codziennych aktywnościach. Po 1,5 roku awansowałam na stanowisko risk and credit manager.
Rok później, w 2018 roku, pojawiła się wspaniała okazja, aby wziąć udział w projekcie mającym na celu migrację procesów z naszego Shared Service w Stanach Zjednoczonych do centrum w Łodzi oraz budowa lokalnego zespołu. Przenoszenie procesów odbywało się stopniowo. Rozpoczęliśmy od zbudowania silnego zespołu zajmującego się potrąceniami, fakturowaniem klientów, alokacją płatności i windykacjami. W tym roku natomiast skupiamy się na rozbudowie zespołu poprzez dołączenie do niego specjalistów w analityce finansowej.
Moje role i obowiązki zmieniały się i rozwijały dynamicznie na przestrzeni 8 lat pracy w McCormick – w międzyczasie miałam możliwość zarządzać 35 osobowym zespołem Accounts Receivable, a obecnie jestem dyrektorką działu należności, obsługującego rynek amerykański. Jestem odpowiedzialna za wszystkie procesy z obszaru należności w księgowości oraz za zarządzanie już 50 osobowym (i ciągle rosnącym!) zespołem.
Jakich osób potrzebuje dziś McCormick? Kto dobrze odnajdzie się w firmie?
Obecnie poszukujemy specjalistów chcących pogłębić swoją wiedzę w obszarze accounts receivables i otwartych na nowe wyzwania. Bardzo chętnie przywitamy w naszym zespole pasjonatów z zakresu analizy danych, swobodnie poruszających sie w Excelu i SAP, ale również osoby po studiach, które chciałyby zacząć swoją karierę w międzynarodowej organizacji. Dołączając do naszego zespołu, można nie tylko rozwinąć swoją wiedzę z obszaru należności i księgowości, ale również zdobyć praktyczne doświadczenie w pracy na rynkach Ameryki Północnej.
Czym na co dzień zajmuje się dział należności w Pani organizacji? Jakie są w nim możliwości rozwoju i możliwe ścieżki kariery?
Zespół account receivables składa się z osób o zróżnicowanym pochodzeniu i doświadczeniu, od utalentowanych stażystów po specjalistów z dużym know-how, jednak przede wszystkim jesteśmy po prostu grupą ludzi, którzy czerpią satysfakcję ze swojej pracy i myślę, że to jest wspaniała okazja, aby dołączyć do naszego szybko rozwijającego się zespołu!
Dział należności często jest postrzegany jako siła napędową organizacji, gdyż ma bezpośredni wpływ na przepływy pieniężne w jednostce. Specjaliści ds. należności są odpowiedzialni za pomoc w ogólnym zarządzaniu finansami, analizie oraz monitorowaniu kont klientów pod kątem zaległych płatności.
W firmie McCormick w ramach działu należności zajmujemy się fakturowaniem dla naszych klientów, alokacjami płatności, weryfikacjami potrąceń, windykacjami należności, jak również zarządzaniem umowami z klientami, analizą finansową oraz raportowaniem. Zespół AR ściśle współpracuje z zespołem ds. ryzyka kredytowego czy customer service, które są częścią O2C.
W ramach zespołu działu należności oferujemy szeroki wachlarz stanowisk: od tych bardziej skupionych na kontakcie z klientem, jak analityk ds. windykacji, po nastawione na analizę danych, czyli np. analityk finansowy, analityk ds. należności zajmujący się weryfikacją potrąceń, fakturowaniem czy alokacją płatności.
Praca w dziale AR w McCormick oferuje pracownikom różne ścieżki rozwoju zawodowego w zależności od ich preferencji. Firma umożliwia zarówno awans poziomy poprzez zmianę zakresu lub rozszerzenie obowiązków, ale także awans pionowy dla osób chętnych rozwijać swoje umiejętności z zakresu zarządzania zespołem na stanowiskach takich jak supervisor, team lead, manager bądź dyrektor.
Co może Pani powiedzieć o onboardingu w McCormick?
Podczas onboardingu staramy się, aby nowy pracownik, oprócz wdrożenia w nowe obowiązki, poczuł się jak najszybciej częścią McCormickowej rodziny. Duże znaczenie ma buddy, czyli przypisany do nowej osoby pracownik firmy, który wprowadza go w codzienne życie firmy – zarówno jeśli chodzi o nasze biuro, poznanie innych pracowników, wartości firmy, relacji biznesowych, jak i na przykład działalność naszych grup pracowniczych. Myślę, że pozwala to szybciej poczuć się komfortowo w nowym miejscu pracy.